Hej i forummet

Nu har jeg fået oprettet en profil med et par albummer af mine to Ragdolls, Wall-E og DeeDee, så næste step må være, at hilse pænt på jer alle sammen her på forummet.
I 2009 fik vi vores første Rag som killing, der skulle dele hus med to hunde og en masse marsvin. Han var en lille bandit, som klippede knurhårene af sin bror, der i øvrigt skulle til Frankrig som udstillings- og avlskat, så opdrætteren var ikke videre imponeret over Wall-E’s ide om at lege frisør lige inden afrejsen, og måtte forklare den nye franske ejer, hvad årsagen til de afkortede strå på hendes killing egentlig var.
Men hos os var der jo mange nye udfordringer, og Wall-E var ikke nær så kæk over for hundene, som han havde været over for sine søskende, så han udviklede sig efterhånden til en helt fornuftig ”ung mand”.
I forsommeren 2010 besluttede vi at bygge en kattegård til ham, så han kunne tumle noget mere og få brugt nogle kræfter, og med det var der også åbnet op for tanken om en Ragdoll mere, forhåbentlig til stor glæde for Wall-E.
Samme år fik vi så DeeDee som neutraliseret avlskat. Hun kom fra samme opdrætter som Wall-E, efter hun havde haft et enkelt kuld killinger. Katteriet skulle desværre lukkes pga. sygdom (det var IKKE kattene der var syge) og vi var så super heldige at få lov at overtage DeeDee, på trods af, der havde været flere end halvtreds henvendelser på hende. Det var jo som at vinde i lotto for os.
Wall-E fik så endeligt et rigtigt katte selskab, og DeeDee var den helt rigtige dame, der kan sætte ham på plads, uden det udvikler sig til mere end det, og hun er lige så kær indvendig som udvendig – en utrolig snakkende og kontaktsøgende lille sjæl, der er evigt forvisset om, at alle levende skabninger vil være hendes venner.
Vi har bestemt ikke fortrudt vores valg af katte og race, selv om vi anerkender at der findes utrolig mange skønne racer og blandinger, som hver især har deres helt egen charme, karakteristika og måde at leve på.
I søndags hentede vi så en Main Coon til min voksne datter. Det er hendes første kat, og hun er helt forgabt i ham. I dag blev han neutraliseret, chippet, vaccineret og gennem tjekket, da vi ingen historie har på ham. Han er stambogsført, men vi kan ikke få hans papirer eller sundhedsbog udleveret, ved ej heller hvem der er opdrætter. Han er formentlig 2 år og 3 mdr. ud fra det vi har fået oplyst af hende der var sidste ejer på ham. Heldigvis virker han til at være fin, sund og rask som status er lige nu.
Jeg håber min datter også dukker op her på KatteGale, - tror det vil være godt for hende med kontakt til andre med samme race og folk med katte erfaring – man kan altid lære noget nyt og kun blive klogere.
Det må være nok fra mig –
Hilsen Lene og de to Ragdolls

Tusind tak for din uddybende beskrivelse. :slight_smile:
Velkommen til Kattegale. Jeg håber at du bliver glad for at være herinde. :slight_smile:

Halløj og velkommen til:heya:

Davs

Velkommen :slight_smile:

:welcome:

:welcome: Jeg håber du bliver glad for at være her

Velkommen til :slight_smile: Det lyder som nogle skønne katte I har - både du og datteren.

Velkommen til! :hejsa:

Meget fin beskrivelse af dine katte :slight_smile:

Tak for det og velkommen :heya:

:velkommentilkg:

:welcome:

Velkommen til :heya:

Ragdoll er en rigtig dejlig race :hjerte:

:velkommentilkg:

:slight_smile: Tak til alle for en dejlig velkomst!