Halløj
Synes lige jeg ville sige hej
Jeg har været på en del kattefora - muligvis også herinde før, men synes ikke at kunne huske det
Jeg har to dejlige katte:
Yasha
Min dejlige godt 3 år gamle Russian blue kastrat
Han er en legesyg dreng, som elsker at lege. Vand drikkes kun fra vandhanen eller vandfontæne - rindende vand er det eneste herren mener der dur han elsker mad! ALT kan spises i hans verden! Alt fra chips, pizza, pomfritter, kyllingestykker, rejer, kattefoder af alle typer osv. - han stjæler gerne alt det mad han IKKE skal spise
herhjemme kan man ikke spise chips uden at dele med ham - så det gir sig selv at det spiser jeg ikke ret tit…
Han er en “råwer” - han elsker at høre sig selv… til stor glæde for naboenskatte - de står jævnligt og “snakker” sammen gennem køkkenvinduerne
og så
Devouee
min dejlige burmeser kastratpige - som snart bliver 6 skønne år (sept.)
Hun er min lille "problem"pige. Det første ½’e år gik fint, men så kæmpede vi 1½ år med foderallergi og dernæst ½ år med to omgange urinvejsbetændelser og en masse undersøgelser, der endte med at vi opdagede gigt i bagben, hofter og de første led af halen.
Nu er hun endelig ved at få pels på maven igen - og er blevet en super glad pige igen, efter at alle smerter og irritationer er forsvundet efter foderskifte og smertebehandling. Det har kostet sine knaster og tudeture at få hende “rask”, og grundet alt det - men nu virker det til at vi har fundet “mirakelkuren”, som gør, at hun er en glad kat der stortrives :yah:
Hun elsker putning - jo større og varmere bunke jo bedre
hun elsker gæster - og KRÆVER deres ubetingede opmærksomhed!
Ud over mine to dejlige katte har jeg en god bunke gnavere
Rotter, hamstere, ørkenrotter, dværgmus. De har deres eget værelse i lejligheden, da Yasha er bange for hamsterne-LOL Jeg avler lidt rotter og hamstere i ny og næ, og går en del op i dem. nok mere end sundt er
Jeg er medstifter af Hamsterinfo.dk og hamsterhygge.dk - i håb om at få et bedre og bredere viden ud om hamsteren som mange folk desværre ofte har så “gammeldags” en viden om.
Jeg læser en masse genetik i min fritid - især om rotter og hamstere sjovt nok :fløjte:
Jeg er 22 somre gammel nu, og bor i vestbyen/midtbyen af Aalborg (lige ved sygehus nord) i en dejlig lejlighed på 68 kvm.
Til dagligt læser jeg til ergoterapeut. Jeg startede i februar efter 6 måneder på radiografstudiet. Jeg fortryder på intet tidspunkt at jeg skiftede - det er simpelthen det perfekte studie for mig!
Jeg vågner hver morgen 5 minutter før vækkeuret for at være sikker på at komme i skole til tiden Jeg har været lidt “foran” og er allerede i gang med at skaffe mig et “klinisk undervisnings sted” til næstsidste modul og bachelor skrivningen. Jeg ved nemlig hvor jeg hen med uddannelsen takket være en god veninde.
Fremtiden håber jeg bliver i Sahva e.l. protese udvikler, i et tværfagligt arbejde med bandagister, sygeplejere og fysser. Pladserne er få, men det er for mig drømmejobbet!
i fritiden arbejder jeg som livredder i Haraldslund. Et job jeg er forholdsvis glad for (ikke en beskæftigelse jeg “gider” resten af livet, men som fritidsjob er det helt fint)
Lidt om mig og mine katte