Helt agurk

og andet grønt

fy for den - at dø af e-coli …

jeg har katte der elsker agurk - det er så også slut …

:s:S

Ja, man er da slemt nervøs for alt det dejlige grønne lige nu.

Går ud fra, at ting der bliver tilberedt godt kan spises ?? :gruble:

Jeg stod i formiddag og lavede kylling i kokosmælk, med masser af rød, gul og grøn peber i.

Dør bakterierne ved kogning ? :gruble:

Ja, man er da slemt nervøs for alt det dejlige grønne lige nu.

Går ud fra, at ting der bliver tilberedt godt kan spises ?? :gruble:

Jeg stod i formiddag og lavede kylling i kokosmælk, med masser af rød, gul og grøn peber i.

Dør bakterierne ved kogning ? :gruble:[/QUOTE]

Ja det skal tilberedes så kan man roligt spise det.

Alt det her bekræfter mig endnu engang i at det godt kan betale sig at give et par kroner mere og købe dansk :slight_smile:

:gruble::gruble:

Hvis nu Lis koger vand og skolder agurkerne, kan hendes misser så godt spise dem ?? :kryds:

[QUOTE=Quivive;605827]Ja det skal tilberedes så kan man roligt spise det.

Alt det her bekræfter mig endnu engang i at det godt kan betale sig at give et par kroner mere og købe dansk :-)[/QUOTE]

Man mener jo at de smittede agurker faktisk er DANSKE ;o)… eller Fynske for at være præcis.

Hvis nu Lis koger vand og skolder agurkerne, kan hendes misser så godt spise dem ?? :kryds:[/QUOTE]

Nej…jeg mener e-colien bor inde i agurken, pga de har “drukket” forurenet kokage-vand.

:uha::uha:

ADR !?

Hvad filen skal de køer også gå rundt på markerne for ?! :høhø:

Godt, at jeg snart er selvforsynende med tomater så… :savle:

Det er derfor man skal holde sig fra grønt!! :uha:

Ej okay… Men det er sgu egentligt lidt skræmmende at en agurk kan dræbe ? Så er man virkelig ikke sikker længere… Især hvis også de danske er smittede :surrender:

Ok den havde jeg så ikke lige hørt. Da jeg kun har hørt man skal holde sig fra de tyske, spanske og hollandske. Og her både agurker og salat.

OG tomater… :uha:

Det ville da egentlig være ret relevant at vide oprindelses landet med sikkerhed, især da jeg serverer sandwich og salatbar til ungerne og lærerrne på min skole.

I fredags var den sidste udmelding nemlig at det var spanske og tyske vi skulle holde os fra, så glæden var stor da jeg tjekkede hvor mine produkter stammede fra.

Nå men må inden i morgen lige tjekke på fødevarestyrelsens side, mon ikke det kommer på der?

I TV-avisen i går aftes udtalte det testende laboratorie, at bakterierne sidder i skrællen på agurken.
Det var også den, der blev brugt i testen.

??
Det lyder da underligt - det tror jeg faktisk er en misforståelse. Jeg ville tro at jorden/vandet var forurenet med det (naturgødning?), så det sad udenpå grøntsagerne. Og at en gang grundig vask/skoldning og evt. skrælning af agurken burde klare problemet.

weeee nu har jeg ikke dårlig samvittighed over ikke at kunne lide agurker mere :slight_smile: Håber de snart får fundet smitte kilden så det kan stoppes hurtigst muligt.