Et dyrlægebesøg som vi alle forventede var astma endte på den værst tænklige måde grunden til hoste er kræft og jeg er helt knust
Da jeg kom og skulle hente hende kom dyrlægen uden kat og bad mig komme med ind og sidde så vi kunne snakke sammen
Det er opdaget tidligt der har været lidt hoste hendes vejrtrækning er fin ca 22 til 24 på et minut og hun har taget lidt på blodprøver er fine men der er en kræftknude jeg har fået binyrebark med hjem og så er det med at nyde den sidste tid dyrlægen regner med en måned måske lidt mere for at stoppe på en værdig måde
Hun har jo fejlet en hel del forskelligt gennem årene og jeg har altid været nervøs men lige her var jeg sikker på at det var astma og vi også kom igennem det hun er 10 år og det er jo ingen alder jeg har sagt til hende at hun skulle blive en sur gammel damemis her hos mig
Er det ok at give hende lidt tid herhjemme inden det er endeligt farvel dyrlægen sagde det er tidligt i forløbet og hun synes hun var for frisk til at komme herfra nu men det selvfølgelig skal gøres inden hun kommer til at lide hun spiser drikker leger og der er ikke noget at mærke men jeg er helt knust
Hendes stofskifte medicin er blevet ændret til flydende og hun har ikke opkast som hun åbenbart fik af pillerne så det er en meget glad kat jeg skal sige farvel til
7 Synes om
Ja, det er helt okay at give hende lidt mere tid og huske at forkæle hende lidt ekstra i den periode, hun får.
Du skal bare holde øje med - og være realistisk omkring - om hun begynder at blive dårligere og tage dyrlægen med på råd i forhold til, hvornår nu er “nu”.
til dig - det er aldrig let!
6 Synes om
![]()
2 Synes om
Tusind tak det hedder mediastinal lymfom og vi talte om at det ikke skal være den allersidste dag hun skal herfra men i god tid jeg er jo glad for at kunne sige ordentlig farvel men nej hvor gør det bare ondt det er det sværeste ved at have kat at skulle sige farvel jeg har aftalt med dyrlægen at hun kommer hjem når det er men av mit hjerte
5 Synes om
![]()
1 Synes om