Her er vores nye kæledyr

Her er så afsløringen :wehuu:

Vi har fået lessons papegøjer ! Den anden mindste papegøje art som kommer fra Sydamerika. De er et søskendepar og de hedder Charlie og Lulu. De er nok mest min mands - og Lulu er hans anden kærlighed -tihi

De er sååå skønne og søde så her er lige nogle billeder af dem (Masser af spam som i siger) :wehuu:

PS: Billederne er taget med mobilos - har ikke lige fået taget billeder hvor de er ude at flyve endnu - men det kommer og i slipper IKKE :smiley:

Nååå hvor er de søde :wehuu:

De er altså søde Elisabeth… sikke nogle smukke farver.

Hvor er de dog fine :wehuu::wehuu:

Tillykke med dem :slight_smile:

smukke smukke fugle :wehuu:

Sikke nogle små fine pipser - tillykke med dem

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Du har fået PIP :thumbup:

Tillykke med dem :smiley:

Kære Elisabeth…:wehuu:

Hvor er de dog smukke.
Det har sandelig en vidunderlig grøn farve. :hjerte:
:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Dem vil vi meget gerne se mere til.
Dine smukke dyr skal være så hjertelig velkommen herinde.
Kærlige hilsner
Mona

De er rigtig flotte - hold da op en farve.

Kan de lære at tale :?

Tillykke med de små søde pipser :wehuu: :wehuu:

Hvor er de fine - tillykke med dem. -wehuu -wehuu

Hvor er de søde :)… Er det ikke ungfugle :?..

Taaak for alle jeres søde ord -lovelove

Pigen er den der er helt grøn - drengen den med blå på. Når han strækker sin vinge har han også noget lilla i sig. Utroligt flot.

Charlotte - har læst de godt kan lære at tale - men de videoer jeg har set på nettet der taler de ikke helt som os, de kan efterligne ordene i samme tone, selvom det ikke helt lyder rigtigt… Men det vil tiden jo vise os…

Pigen er allerede meget tam, hun kommer med det samme når man kommer hen til buret og når man åbner flyver hun hen til hånden og sætter sig op og venter på at blive nusset -tihi Drengen er stadig lidt på vagt, men det kommer nok snart :slight_smile: De er trods alt ikke engang 2 måneder gamle endnu

Kaja - de hedder lessons parrotlet på engelsk, og lessons papegøjer på dansk… Har ikke hørt noget om de skulle hedde ungfugle…

Jeg tror Kaja mener - er de ikke stadig unge? de ser unge ud (= ikke så gamle) :ok:

Hvor er de smukke :wehuu: Stort tillykke med dem :wehu:

Jo Kaja, de er kun 1 1/2 mdr.

Åh ja på den måde… Det lød for mig som om hun mente om de var af en anden race :ups:

Men ja de er ikke så gamle :wehuu:

[quote=Annette O;126208]Jeg tror Kaja mener - er de ikke stadig unge? de ser unge ud (= ikke så gamle) :ok:

Hvor er de smukke :wehuu: Stort tillykke med dem :wehu:[/quot
Lige præcis -høhø… Jeg kiggede på deres haler og næb , udfra det syntes jeg ikke de så , så gamle ud :slight_smile:

De bliver ihvertfald SUPER sukke, når de bliver voksne. især hannen, da hans blå/lilla farve vil træde meget frem.
:inlove: :inlove: :inlove:

Jeg er selv meget stor fugleelsker, og har prøvet med et par forskellige af slagsen.

Et vidunderligt smukt dyr, hvis man kan give dem de rette betingelser :wehuu:

Jeg synes allerede hannen ser anderledes ud nu end da vi fik dem. Det måske ikke helt forkert så :slight_smile:
Min mand har også før haft fugle, nede i hans eget hjemland. (Så vi ved med sikkerhed at der ingen allergi er -thumbs) Og han elsker dem helt vildt. Det vist noget der smitter :smiley: