Herlufmagle 2016

Jeg bliver simpelthen nødt til at starte en tråd! :smiley: Jeg bobler nemlig :smiley:

Brian har FESTET i dag så han har underholdt mange og han HYGGER sig :smiley:
Det er faktisk det bedste, sådan på lang sigt men…

Min (og lidt Annes) Brian blev først MEGET overraskende NOM og derefter tog han dæleme også en BIS og blev derefter BOB 4 :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Jeg bobler og Brian er færdig som popsanger :klapper: endelig noget der kan køre ham træt :slight_smile:
Hold nu op… Sikke en dag :slight_smile:

Rigtig hjertelig tillykke til alle andre med gode oplevelser og fine resultater :slight_smile:
Brian og jeg er klar igen i morgen, men der får vi høvl :wink:

Jeg blev desværre nødt til at blive hjemme grundet sygdom, men jeg har fulgt med på sidelinjen via de online resultater.

Stort tillykke til alle :flag: :ballon:

Stort tillykke. Hvor er det sejt! :hjertehop:
… Jeg skal hilse brormand fra Fritzz, der nøjes med at charme her i Langå. :tihi:

Jeg kan i hvert fald skrive under på at Brian havde en fest også om søndagen - som sagt Louise - er lidt misundelig på hans temperament :slight_smile: … selvom det er en grim ting :wink:

Mira og Zilla var afsted om søndagen. Det var første gang i voksenklasse - de er noget der ligner 10 måneder og et par dage, så vi satte ikke næsen op efter noget som helst. Vi var afsted for at få trænet det at være til udstilling og vise racen frem og håbede selvfølgelig at begge kunne få deres certificater - hvilket de også gjorde. De var begge lidt trykkede af situationen men løsnede stille og roligt op i løbet af dagen - men vi skal træne lidt mere. Tillykke til dem med fine resultater :slight_smile:

… og så var det rigtig dejligt at få hilst på Anne og Louise :slight_smile:

Så blev det mandag og jeg fik fat i det rigtige tastatur :wink:
Søndag skulle Brian op i direkte konkurrence med sin bror og ALLE forventede at det blev brormand der ville tage NOM bl.a. pga. ørerne og pelsen.
Men men men… Brian fik så fin kritik af sin harmoni, pelskvalitet og all round lille babymis, så han tog NOM igen :smiley:
Så kunne jeg nærmest ikke tage mere og hønsene blev vandet :ups:
På scenen kom han op imod en rex han slog lørdag og lillesøster :slight_smile: Rex’en blev BIS og det var helt ok, da det var opdrætters/udstillers første hjemmelavede misling med BIS. Da vi så hvor overvældende glad hun blev, da så var det sgu lige før vi også hylede lidt med :smiley:

Det har på alle måder været en fantastisk weekend på øen :slight_smile:
Det har været så hyggeligt på udstilling og enormt hyggeligt at besøge og møde både kendte og ukendte ansigter :slight_smile:

Bisse-missen på alle måder :smiley: :hjerte:

Wow, hvor er han blevet stor og voksen og følsom at se på! :uha::smiley:
Endnu et kæmpe tillykke med dejlige Brian. :hjertehop:

Jeg må også hellere prale lidt :stuck_out_tongue: … Jeg havde jo hele menageriet med … kuld og Sami :rock:

Kuldet blev begge dage BIS kuld men det var nu også lidt nemt når der ingen konkurrence var :tihi: … men det skal selvf. siges, at de faktisk fik en ret god kritik/ros fra dommerne begge dage … der var lidt fejl og mangler men det meste sad, hvor det skulle og havde den rigtige farve på alle killingerne :rock:

Bela og Bonni fik begge EX1 lørdag og tabte jo som bekendt NOM til Brian … det kan jeg jo ikke klage over :smiley:

Kaj fik EX1 søndag og tabte NOM til den fine REX pige, som senere blev BIS.
Bonni fik EX1 søndag og slog en smuk cinnamon ABY og fik NOM. Hun tabte selvf. også til den smukke REX pige.

Sami blev NOM begge dage og tabte begge dage til en smuk ABY på scenen :smiley:

Sami havde lige som Brian en fest … han fik fra lår til lår eller fra arme til arme og blev nusset og klappet næsten pelsløs :hjerte: … Han fik rigtig mange roser fra begge dommere for hans fantastiske temperament/sind :rock:

Sidst men ikke mindst så kan jeg slet ikke beskrive, hvor vildt stolt jeg blev, da Brian blev BIS og BOB 4 ud af 5 … mit første kuld og så render den grimme bette fejlfarve med det hele … så flot :hjerte: … Og så fik vi alle dagens grin midt i glædes tårerene … vi måtte konstatere at mit stamnavn ikke er sådan ligetil at udtale for en sjællænder :tihi:

Først endnu et kæmpe tillykke med de fine resultater Anne - det er mega flot gået!!
Dernæst så er det ikke en hemmelighed at jeg ikke er til orientalere, men selv jeg er totalt tabt i det kuld.
De er bare så søde!

Og så er der jo min lille Sami mis :smelter: - hvis du engang ikke kan finde ham, så er min taske et godt sted at starte med at kigge

Min egen lille babymis fik både lørdag og søndag sit EX1 uden problemer, men har ikke en chance til NOM.
Hans krop er flot, hans pels er lækker, hans ører er flotte, han har meget solide benstammer og ja hans temperament er jo bare til at dø for; men hans udtryk er jo bare totalt kært.
En Maine Coon skal jo ikke være kær :argh: :argh: :argh: :argh: :argh:

Hans far var en rigtig mumle, hans mor er pæn typet hvorfor er han så bare sådan en lille sukkertop? :venter:

Men tjabombom det er jo temperament jeg skal leve med til dagligdag, så må jeg kigge i vejviseren efter NOM indtil han har vokset sig et udtryk til -felixsylvester

[QUOTE=HolmeInc;1290270]Først endnu et kæmpe tillykke med de fine resultater Anne - det er mega flot gået!!
Dernæst så er det ikke en hemmelighed at jeg ikke er til orientalere, men selv jeg er totalt tabt i det kuld.
De er bare så søde!

Og så er der jo min lille Sami mis :smelter: - hvis du engang ikke kan finde ham, så er min taske et godt sted at starte med at kigge[/QUOTE]

Har du SÅDAN en stor en taske :gruble:

Det finder du jo tids nok ud af… :lol:

Tillykke med resultaterne :smiley:

[QUOTE=HolmeInc;1290271]Min egen lille babymis fik både lørdag og søndag sit EX1 uden problemer, men har ikke en chance til NOM.
Hans krop er flot, hans pels er lækker, hans ører er flotte, han har meget solide benstammer og ja hans temperament er jo bare til at dø for; men hans udtryk er jo bare totalt kært.

Hans far var en rigtig mumle, hans mor er pæn typet hvorfor er han så bare sådan en lille sukkertop? :venter:

Men tjabombom det er jo temperament jeg skal leve med til dagligdag, så må jeg kigge i vejviseren efter NOM indtil han har vokset sig et udtryk til -felixsylvester[/QUOTE]

Her må jeg lige blande mig :slight_smile: Vi udstiller flere katte, der aldrig kommer i nærheden af et BIS - men pyt med det, der er så mange andre fantastiske ting ved udstilling. Jeg vil langt hellere ha en kat med et fabelagtige showtemperament end et fabelagtige showlook :wink:

[QUOTE=Lykke;1290295]Tillykke med resultaterne :smiley:

Her må jeg lige blande mig :slight_smile: Vi udstiller flere katte, der aldrig kommer i nærheden af et BIS - men pyt med det, der er så mange andre fantastiske ting ved udstilling. Jeg vil langt hellere ha en kat med et fabelagtige showtemperament end et fabelagtige showlook ;)[/QUOTE]

Tak Lykke!
99,9% enig at temperament er vigtigere end noget (måske lige bortset fra helbred) - den sidste lille 0.01% er mit ego og konkurrence-gen som så godt kan lide at vinde :slight_smile:
Theodor er virkelig dejlig at have med og han hygger sig med at alle lader sig charme og gider gramse på ham. Jeg hygger mig også i stor stil. Det må være et winwin.

Her må jeg lige blande mig :slight_smile: Vi udstiller flere katte, der aldrig kommer i nærheden af et BIS - men pyt med det, der er så mange andre fantastiske ting ved udstilling. Jeg vil langt hellere ha en kat med et fabelagtige showtemperament end et fabelagtige showlook ;)[/QUOTE]

Tak Lykke!
99,9% enig at temperament er vigtigere end noget (måske lige bortset fra helbred) - den sidste lille 0.01% er mit ego og konkurrence-gen som så godt kan lide at vinde :slight_smile:
Theodor er virkelig dejlig at have med og han hygger sig med at alle lader sig charme og gider gramse på ham. Jeg hygger mig også i stor stil. Det må være et winwin.

[QUOTE=HolmeInc;1290271]Min egen lille babymis fik både lørdag og søndag sit EX1 uden problemer, men har ikke en chance til NOM.

Men tjabombom det er jo temperament jeg skal leve med til dagligdag, så må jeg kigge i vejviseren efter NOM indtil han har vokset sig et udtryk til -felixsylvester[/QUOTE]

Det er ikke nemt, at udstille killinger/ungdyr. Specielt med en race, som er laaaang til om at blive færdigudviklet. :stuck_out_tongue:

Min lille møgunge valgte at tage en ordentlig voksetur på langs før fprste udstilling og endte med en flot lang næse med et flot “overbid” (underkæben var 3 uger om at vokse sig til) og fartstriber. :klapper:
Jeg måtte sluge mine alt for store forventninger med masser af drillerier fra mine venner, da jeg er alt for stort et konkurrencemenneske og forkælet med at min første udstillingskat er meget smuk og meget vindende.

Det er dejligt, at kunne vise en kat frem, som synes at det er sjovt at være med. På trods af Fannis højlydte klagesange fra de varme lande, :skrige: så er hun faktisk glad for, at blive beundret. :neje:

Hygge med venner og bekendte er klart det bedste ved udstillinger, :thumbup: men det er nu sjovest at vinde, når man er afsted. :tihi:

Herhjemme har vi jo Fellini, som lige siden killing har fået SÅ flotte udstillingsresultater med flere BIV-total, NOM og stemmer på scenen, men han VIL IKKE.
Han er ikke nær så sjov at udstille som Hector, der på ingen måde nogensinde tager BIS (og sjældent NOM), men som tager det hele så roligt :slight_smile:

Endnu engang tillykke til jer begge med de flotte resultater både lørdag og søndag:storrespekt: Blua må bare til at komme af med sin kittenbelly som Helene Reiter kaldte den :tihi:
Men, bare vent til Vamdrup, vi kommer stærkt tilbage :):thumbup:

Jeg skulle have været derovre, men mistede mit lift til kun lørdag, og de andre søde sjæle der gerne ville tage mig med tog en hel weekend, og det havde jeg ikke lige mulighed for. Gruden til at jeg skulle have været der var at nogle af mine killingekøbere deltog, og de fik begge deres CAP (er lige blevet 10 måneder), og Samuel blev sørme også NOM :slight_smile: