Hermie i bedring <3

Var til dr dyr igen idag.

Vi tjekkede up på det hele, og betændelsen var ikke så slem som først regnet, og den tand jeg fandt var ikke hendes, men hun havde dog tabt en.

Hun er kommer på nogen mebronidazol eller metronidazol tror jeg der stod på posen, som hun skal have hver dag i 4 uger.

også forhåbentlig er hun færdig med betændelse i munden for de næste 10 år! :slight_smile:

Dyrlægen annulerede også mine andre regninger, så nu skal jeg i alt af med 250 :slight_smile: Hvor jeg elsker min dyrlæge.

Sikke da en glædelig overraskelse. Skønt. :slight_smile:

Det var dejligt :slight_smile:

Jeps…metronidazol…et antibiotikum der er beregnet til mundhule OG som er specielt effektivt til bakterier der lever iltfattigt. Lyder underligt NÅR man tænker det er mundhulen…men jeg har oplysningen fra en mennesketandlæge, så det er sandt nok.
Præparatet bruges også ofte til mennesker.

Antirobe er et andet meget brugt præparat til bakterieproblemer i mundhulen.
ER det vira er problemet af en anden art:( og så skal der tænkes i helt andre baner

Super :thumbup:

[quote=Blunky;474423]Var til dr dyr igen idag.

Vi tjekkede up på det hele, og betændelsen var ikke så slem som først regnet, og den tand jeg fandt var ikke hendes,
:uha: har du tænder liggende sådan rundt omkring ?
men hun havde dog tabt en.

Hun er kommer på nogen mebronidazol eller metronidazol tror jeg der stod på posen, som hun skal have hver dag i 4 uger.

også forhåbentlig er hun færdig med betændelse i munden for de næste 10 år! :slight_smile:

Dyrlægen annulerede også mine andre regninger, så nu skal jeg i alt af med 250 :slight_smile: Hvor jeg elsker min dyrlæge.[/quote]

Nogle gange kan ens frygt løbe af med en - så ser man “spøgelser” alle vegne og frygter det værste.
Heldigvis var/er det ikke så slemt med hende, som du frygtede.
Dejligt at hun er i bedring … og dejlig dyrlæge du har.

[quote=Lindvig;474431]Nogle gange kan ens frygt løbe af med en - så ser man “spøgelser” alle vegne og frygter det værste.
Heldigvis var/er det ikke så slemt med hende, som du frygtede.
Dejligt at hun er i bedring … og dejlig dyrlæge du har.[/quote]

Det viser sig at det har været en af Spartas baby tænder som er var faldet ud…:ups:

og Antirobe blev jeg også tilbudt, men han syntes jeg skulle bruge det her mærker først, da det var billigere i længden :slight_smile: Han ved min pung er halvtom så han tog hensyn i stedet for bare at smide det dyre i nakken på mig :slight_smile:

det var dejligt at høre… og sikke en dyrlæge:-)

[quote=Blunky;474433]
og Antirobe blev jeg også tilbudt, men han syntes jeg skulle bruge det her mærker først, da det var billigere i længden :slight_smile: Han ved min pung er halvtom så han tog hensyn i stedet for bare at smide det dyre i nakken på mig :)[/quote]

Jeg kender ikke det præparat du har fået, men jeg har erfaring for, at Antirobe virker.

Personligt betaler jeg hellere mere for et effektivt præparat end at bruge et andet præparat, der skal bruges længere tid og er mindre effektivt.

Måske det er et kopipræparat? Men i så fald forstår jeg ikke den med “billigere i længden”?

Hvor længe skal hun da ha’ det?

Edit: Forside - www.medicinpriser.dk.
Synes da ikke de er så forfærdelig dyre … normalt skal katten vel ikke have mange ugers behandling?

Metronidazol er ikke en kopi af Antirobe. Det har samme aktive stof som Flagyl (som er mere kendt som katte-antibiotika) og har derfor - så vidt jeg ved - samme problem som Flagyl, når man skal give kattene det :frowning:

Det er et typisk præparat til bakterier, der lever iltfattigt (eller anaerobt), som Brita også skriver og jeg har derfor selv fået det indtil flere gange mod indkapslede bylder.

Det er da dejligt at Hermie er i bedring… :inlove:

altså, forskellen var vidst også kun 20kr, men når pungen er tom, gør 20kr fra og til :slight_smile: Det er lige til mælk og havegryn :slight_smile:
Hun skal have pillerne i 4 uger, han sagde nemlig at tandkøds betændelse var svært at komme af med

Og ja, rigtig dejligt, hun spiste også godt idag, købte 2 dåsemad til 8kr, fra mærket britcare, og hun ELSKEDE det bare (det duftede så dejligt og lignede noget man havde lyst til at smide på en mad :smiley: ), også fik jeg prøve pakker med hills, og det spiste hun også, så nu må vi nok skifte foder :slight_smile:

[quote=Blunky;474467]altså, forskellen var vidst også kun 20kr, men når pungen er tom, gør 20kr fra og til :slight_smile: Det er lige til mælk og havegryn :slight_smile:
Hun skal have pillerne i 4 uger, han sagde nemlig at tandkøds betændelse var svært at komme af med
[/quote]

Okay … jeg aner ikke hvordan virkningen er på det stof, men ved at Antirobe virker.
Men går ud fra din dyrlæge har god erfaring med produktet, når han udskriver det.

Jamen det var en dejlig opfølgning og få på Hermie, selv har jeg tidligere brugt antirobe med rigtig godt resultat.

MVH
Gitte

[quote=Vivi_Fletcher;474471]Okay … jeg aner ikke hvordan virkningen er på det stof, men ved at Antirobe virker.
Men går ud fra din dyrlæge har god erfaring med produktet, når han udskriver det.[/quote]

Det er det stof der er virksomt i flagyl og flagyl bruges også til tand og mundhule betændelse…
det står også på indlægs sedlen i flagyl pakken

Hvor er det bare dejligt at hun er i bedring

[quote=Hanne P;474503]Det er det stof der er virksomt i flagyl og flagyl bruges også til tand og mundhule betændelse…
det står også på indlægs sedlen i flagyl pakken[/quote]

Det kan sagtens være det er fint - jeg kender bare kun til antirobe, når det angår tænder og mundhule.

Mon ikke det skyldes Flagyl er langt vanskeligere at få i de fleste katte end Antirobe?

Mon ikke det skyldes Flagyl er langt vanskeligere at få i de fleste katte end Antirobe?

Lis… sikkeret nok… det samme yak… og riv kræs hvæs hvæs