Herning Landsskue

Ja en mand stod også og var MEGET fascineret af Yasha og ville rigtig gerne snakke med ham osv… mest for at se om han var magen til den hankat han havde fået tilløben for nogle år siden, og han var SIKKER på, at det måtte være en raceren russer…
Det kom så frem at den havde mere hvidt end Unni har, ikke havde nærmest ikke nogen underuld og skriggule øjne - men han fastholde at den MÅTTE være en russer :tihi:
jaja man hører meget før ørerne falder af…

Den kommentar jeg studsede MEGET over i løbet af dagen, var en som jeg hørte rigtig meget!
Den bider vel ikke?
Hvad regner folk lige med?! :? at vi slæber aggressive, bidende, flænsende katte med på udstilling/fremvisning :? :tihi:

Pia :tihi: Folk vil bare SÅ gerne identificere deres kat derhjemme med et eller andet specielt… For så er den jo “ikke bare en kat”… Tror jeg… :slight_smile:

Sjovt, jeg fik ikke rigtig den der med “Den bider vel ikke”, men havde jeg taget Diego med, så havde jeg nu nok :høhø: Men ja, det var tydeligt at mærke at en del havde knap så “tamme” gårdkatte derhjemme :slight_smile:

Ja - når jeg snakkede med folk ovre hos Unni, og hørte at de havde gået og set om deres kat derhjemme lignede nogle af de andre racer, så kaldte jeg stolt Unni en “ægte” huskat - det smittede sjovt nok også af på de besøgende :slight_smile: Så var pludselig helt fint at have en “ægte” huskat derhjemme :slight_smile:

Det er nemlig bare sjovrt at deltage i kattefremvisningerne på dyrskuerne :slight_smile:

Den bedste jeg fik i år, var en stor og stout bondemand, der kiggede længe og indgående på Brian (som var sat op til show). Pludselig vendte han sig mod mig og spurgte om sådan en perserkat kunne bo på en bondegård… For mit indre blik så jeg straks perserpels filtret ind i alskens burrer og præstelus, så det fløj bare ud af munden på mig med et kategorisk Nej!
Heldigvis fik vi talt lidt sammen og det viste sig, at han faktisk søgte efter en perserkat, fordi Konen så gerne ville have en. Og den skulle bo indendøre - havde Konen også fået forklaret… Selv havde han tre staldkatte, alle neutraliserede - og så fik de skam mad hver dag :smiley: Alt i alt en rigtig god snak med en af de dersens bønder :thumbup:
(Og selvfølgelig fik Manden da et par hjemmesideadresser, så han kunne finde den helt rigtige perserkat til sin kone :slight_smile: )

Thane skræmte for øvrigt næsten livet af en lille dreng på vel omkring 4 år… ikke på vilkår om han skulle i nærheden af det kæmpestore skrummel!!! :klapper:

og tv midt vests søde kvindelige journalist havde virkelig ofret sig : hun var rædselsslagen for katte men var der alligevel. hun var ikke nærmere end 2 meter fra nogen af dem !

jep det er sjovt at være på dyreskue, jeg var i år for første gang i roskilde, med en perser og en hellig birma. Hold da op for nogle sjove kommentar jeg fik:

et par ældre damer kigger på kattene, spørger om hvor gamle de er, får at vide de er ca 2 år begge to. Herefter sprøger de om de er Brødre?
En dreng på ca 10 -12 kigger på Yaba (perser) hvorefter han siger at det er en Maine Coon for den er langhåret, det skal lige siges, jeg sad på det tidspunkt foran en maine coon.

Jeannette, kan du ikke prøve at forklare Knud Erik at kaffebønnerne skal op i filteret? :høhø:

Det lyder som om i havde en rigtig hyggelig dag allesammen :slight_smile:

Her er lidt flere billeder fra weekenden:
Her bor vi i stald 5 - med kovaskeri lige udenfor døren :slight_smile:

Vores udsigt lige udenfor døren, ridebanen.

Mikkeline eeeeelsker bare Gunnar!

Tine - mon hun ved, at der dagen efter kommer en titel som Mis Dyrskue? Der blev i hvert fald arbejdet ihærdigt for det og det var fuldt fortjent :ok:

25 års fødselsdag og endnu ikke gift? Ja, så må man have koldeafvaskninger og bagefter overhældes med kanel - han lugtede som en hel bagerbutik, den unge landmand :smiley:

Og de her var da også meget pæne at se på!

VH
Susanne

Jeg havde fornøjelsen at tale med en dame som spurgte om ikke Atreju var en svensk gårdkat !!!:dokdok::dokdok::dokdok:

Sidste år lå Dio i buret og kikkede ud af gardinet til køerne. Pludselig var der en lille dreng der råbte til sin far " far far der ligger en labrador hund i dette bur ":klapper::klapper::klapper::klapper::klapper: