Herpes udbrud der ikke vil gå i sig selv

Hermies herpes udbrud vil ikke rigtig gå i sig selv. Det startede for ca 4 uger siden hvis ikke snart nærmere 5. Hvor hun begyndte at nyse og øjne løbe. Idag er det blevet bedre og har for længst fået svar på øjentesten. At hun har herpes. og at han have taget fejl af calici. Problemet er bare, at nu er øjne igen begyndt at løbe og hun nyser igen S: synes jo det er lidt syndt for hermie, er der noget jeg kan gøre for at afhjælpe hende lidt?

Der er flere muligheder, i den billigere ende er der L-lysin som kan fåes som kosttilskud i pilleform, eller som en pasta til katte, Enisyl-F.

En anden mulighed er en behandling med Famvir, et af de få menneskeherpespræparater der ser ud til at have effekt på herpes hos kat.
Interferon ligger i den dyrere ende, men det kommer an på om din dyrlæge har det liggende. Det kan dryppes i kattens øjne og mundhule og derved styrke kattens eget immunforsvar til at bekæmpe virus.

Marina

[quote=Marina;502051]Der er flere muligheder, i den billigere ende er der L-lysin som kan fåes som kosttilskud i pilleform, eller som en pasta til katte, Enisyl-F.

En anden mulighed er en behandling med Famvir, et af de få menneskeherpespræparater der ser ud til at have effekt på herpes hos kat.
Interferon ligger i den dyrere ende, men det kommer an på om din dyrlæge har det liggende. Det kan dryppes i kattens øjne og mundhule og derved styrke kattens eget immunforsvar til at bekæmpe virus.

Marina[/quote]

Man skal vist så vidt jeg huske have tilladelse til at give interferon.
men ja, det virker… men man skal vide mål enheden…

Tak, vil tage kontakt til dyrlægen igang imorgen tidlig :slight_smile: Hun virker ikke generet af det. Men jeg vil helst ikke se hende nyse eller have løbende øjne. Spartas er gået i sig selv igen, og er sletikke generet af dem.

[quote=Hanne P;502053]Man skal vist så vidt jeg huske have tilladelse til at give interferon.
men ja, det virker… men man skal vide mål enheden…[/quote]
Man skal bare have mange penge :slight_smile: Interferon er en dyr behandling, og derfor er det ikke sikkert at ens dyrlæge har den på lager.
VH
Susanne

[quote=Susanne W;502115]Man skal bare have mange penge :slight_smile: Interferon er en dyr behandling, og derfor er det ikke sikkert at ens dyrlæge har den på lager.
VH
Susanne[/quote]

hmmm nu kender jeg kun den pris jeg har Evet… og til den blanding er det ikke dyrt… hmmm hvis man altså har nok katte, da det jo ikke holder så længe, når der først er taget af den… da mål enheden, er 0,2 ml til 1ml… og en kat på 4-5 skal have 0.5 ml hvis den skal indtage det, og kun en dråbe i øjet…
men jeg synes så ikke det har nogen virkning.

Har også kun undersøgt det én gang. Landsbyhøjskolen skulle have kr. 4000,- for lidt interferon - Jens Ruhnau kun kr. 1000,-! Jeg valgte selvfølgelig at drøne over til Jens Ruhnau med det samme og hente det der, iøvrigt også fuldstændigt omsonst, men det vidste jeg godt inderst inde - interferon helbreder ikke FIP, men nu har jeg set det i praksis også.
VH
Susanne

hold da op… det var dyrt… smiler jeg ville osse smutte fordi Jens

Nemt at få (også i katten) og billigt - måske det var værd at booste kattens immunforsvar med Immucare Colostrum

Herpes kommer i udbrud pga stress og deraf nedsat immunforsvar.

Kig på din kat og overvej, hvorfor hun muligvis er stresset - og forsøg så at booste hendes immunforsvar.

Interferon køber dyrlægen i portioner som koster den nette sum af 2500. Har man en sød dyrlæge kan man evt. dele eller er personen meget sød får man det der skal bruges til en kat:) Men ikke mange dyrlæger har det bare liggende.
Men jeg vil da også mene at det bedste er at angribe det fra flere fronter, både immunmæssigt og med forsøg på at få slået udbruddet ned.

Marina

[quote=Marina;502244]Interferon køber dyrlægen i portioner som koster den nette sum af 2500. Har man en sød dyrlæge kan man evt. dele eller er personen meget sød får man det der skal bruges til en kat:) Men ikke mange dyrlæger har det bare liggende.
Men jeg vil da også mene at det bedste er at angribe det fra flere fronter, både immunmæssigt og med forsøg på at få slået udbruddet ned.

Marina[/quote]
det må være en pakke. :?

[quote=Vivi_Fletcher;502219]Herpes kommer i udbrud pga stress og deraf nedsat immunforsvar.

Kig på din kat og overvej, hvorfor hun muligvis er stresset - og forsøg så at booste hendes immunforsvar.[/quote]

Så meget har jeg forstået. Men lige pt er der intet stressende i hverdagen. Med mindre at det var stressende for hende at få kradsetræet hjem og jeg havde en gæst hun elsker? Hun har været utrolig kælen og har slet ikke gemt sig som hun plejer. Derfor forstår jeg ikke stressen, med mindre stressen stadig sidder i hende fra flytningen. :S Kan vejrets ændring give stres?

Men det er i pille form :S Jeg kan virkelig ikke få piller ned i hende… Der kommer sådanne nogen grimme situationer ud af det.

Såvidt jeg husker er det ikke så længe siden hun var syg? Det tager tid at komme sig og derfor en god ide at få det slået ned så godt man kan og støtte immunforsvaret til selv at bekæmpe angrebet.
“Stress” skal ikke bare ses som noget udefrakommende, men det kan også være kulde/træk, en omgang dårlig mave etc. alt der kan belaste systemet lidt mere end normalt.

Marina

Ved ikke lige hvad du referer til, men immunocare colostrum er pulver der kan tages ud af kapslen og drysses over maden, de elsker det:)
Interferon er flydende.

Marina

[quote=Marina;502382]Ved ikke lige hvad du referer til, men immunocare colostrum er pulver der kan tages ud af kapslen og drysses over maden, de elsker det:)
Interferon er flydende.

Marina[/quote]
Tak det lignede bare en pilleform æske :slight_smile: sorry!