Herreløs hunkat i Gribskov? HJÆLP!

Kære alle kattegale!

Dette er mit første indlæg herinde. Jeg har selv en lille kat derhjemme, og elsker katte. Men den egentlige årsag til, at jeg var nødt til at oprette mig som bruger herinde, er, at jeg er lidt fortvivlet i disse dage.

I onsdags, d. 21. oktober, var jeg en tur i Gribskov. Er nogle af jer kendt i den? Jeg mødte her en lille sød og meget kælen hunkat. Mit første indtryk af hende, var at hun mindede lidt om en blanding af en tabby, altså gråstribet, og så en tortoise, trefarvet kat. Hun virkede meget glad for at se et venligt menneske. Jeg fik hurtigt den frygtelige tanke, at hun er blevet dumpet/efterladt i skoven af en familie, som ikke havde råd til sterilisering eller aflivning, eller som simpelthen bare ikke gad hende mere. Det er ikke sikkert at jeg har ret i min bekymring. Hvis det havde været midsommer nu, var jeg måske ikke reageret så stærkt på at finde en angiveligt herreløs kat i en skov, men nu hvor vinteren står for døren, og en kat nemt kan fryse ihjel i naturen, piner det mig virkelig, hvis hun ingen har i denne verden, som kan tage sig af hende og give hende varme, mad og tryghed.

Jeg besluttede mig for at tage tilbage til skoven igen i går torsdag d. 22. oktober for at prøve at finde hende igen, bevæbnet med en transportboks. Min plan var at tage hende hjem, fodre hende, give hende en omgang Frontline såfremt hun havde lopper, og så ellers tage et par gode billeder og fremlyse hende (jeg bor desværre langt fra Gribskov, så jeg ville ikke rigtig have mulighed for at tage ud og fodre hende hver dag, i den tid det nu ville tage at finde de eventuelle ejere, hvis hun da er så heldig…). Såfremt ejerne blev fundet ville hun straks blive overdraget til dem, men hvis dette ikke lykkedes, ville jeg enten selv tage hende til mig eller overdrage hende til Inges Kattehjem, eller finde en ny ejer til hende.

Anyways, mit forsøg på at få den lille søde hunkat med hjem i går fejlede desværre. Der skete det, at jeg fandt hende igen ved at kalde på hende. Hun kom spænende ud fra skoven og virkede glad for at se mig. Jeg havde desværre været så dum ikke at tage lidt mad med, til gengæld havde jeg medbragt lidt vand, som hun dog virkede uinteresseret i. Jeg forsøgte herpå forsigtigt at få hende ind i transportboksen, men det kunne tydeligt mærkes, at hun ikke havde lyst. Jeg forsøgte med lidt asen og masen, men det blev hurtigt tydeligt for mig, at det ikke gik. Hun endte med at hvæse og bide og rive mig i hånden, og rev sig derpå løs og løb ind i skoven. Jeg turde ikke at give det et nyt forsøg, da jeg allerede følte at jeg havde lavet et overgreb på hende i første forsøg. Derfor kom jeg hjem uden kat! Jeg efterlod transportboksen hvor jeg sidst så hende, som er lige dér, hvor Pælevej møder Planteskolevej, ved Mårum hus. Nærmeste togstation er Duemose.

Min tanke lige nu er, at siden hun stadig var det samme sted et døgn efter at jeg så hende første gang, må det tyde på, at hun enten er løbet væk hjemmefra og ikke kan finde hjem, eller at hun er blevet dumpet der af sin familie. Uanset hvad, har jeg forfærdeligt ondt af hende! Jeg tror ikke, at jeg alene kan hjælpe hende. Er der ikke nogle af jer, som kan videregive disse oplysninger til nogen (som evt. bor tæt på Gribskov og har bil) som kan hjælpe? Der er vel brug for to folk, som tager ud og lokker hende til sig (hun kan findes ved at man lytter godt efter hendes miaven, evt. mens man kalder på hende, og medbringer en større boks, eller i hvert fald en boks/kasse som er nem at få hende ned i, samt nogle godbidder til at gøre hele processen nemmere. Jeg ved det ikke… Jeg følte bare at jeg var nødt til at komme ud med det her, og forhåbentlig kan der sættes noget i gang. Håber at nogen kan og vil hjælpe!

PS. Jeg så desværre ikke om hun var øremærket. Og jeg har endnu ingen billeder af hende.

Hilsen
Stina