Hills-vådfoder-pose-sauce?

Nu kender jeg et par katte, der er aldeles ellevilde med Hill’s praktiske vådfoder-poser.
Det, misserne især elsker og nyder, er den sauce, som bidderne ligger i.
Ofte ligger bidderne urørt hen, når al saucen er slikket i sig, til kattens tydeligt udelte nydelse.
Så tænker jeg, at det må være muligt at lave en form for geleret fond (?) eller noget andet, der ligner den sauce, som misserne elsker.

Måske finder Hill’s en dag på en flydende sauce i bøtter, men det kan vi jo ikke vente på :wink:

How to sauce a delish dish til misbamserne med sauce-smage-gen :?
Der er adskillige mere-end-kompetente kokke herinde, så vi må kunne finde ud af en god og gennemtestet opskrift :kryds:

Er det pga at du ser det som et væskeindtag at du ønsker at lave det selv?

Sovsen er jo nget der fremkommer ved tilberedningen af vådfoderet, så det tror jeg at man vil få vanskeligt ved at efterligne - i hvert fald sådan at det har samme smag.
Måske mest fordi jeg aldrig ville tilsætte kulhydrater i mine kattes mad - og det er der i rigtig mange af disse vådfoderbidder…

Hvis du vil kræse lidt for dem, så prøv i stedet at få fat i usaltet boullion/fond og jævn det en smule med fx maizena… det giver nogenlunde samme konsistens, men nok ikke samme smag.

Mine har tidligere været vilde med den gele, der fremkommer, hvis du koger hvid fisk og lader den ligge tilbage i lidt af kogevandet under afkøling i køleskabet.

[quote=Ann K;328420]Sovsen er jo nget der fremkommer ved tilberedningen af vådfoderet, så det tror jeg at man vil få vanskeligt ved at efterligne - i hvert fald sådan at det har samme smag.
Måske mest fordi jeg aldrig ville tilsætte kulhydrater i mine kattes mad - og det er der i rigtig mange af disse vådfoderbidder…

Hvis du vil kræse lidt for dem, så prøv i stedet at få fat i usaltet boullion/fond og jævn det en smule med fx maizena… det giver nogenlunde samme konsistens, men nok ikke samme smag.

Mine har tidligere været vilde med den gele, der fremkommer, hvis du koger hvid fisk og lader den ligge tilbage i lidt af kogevandet under afkøling i køleskabet.[/quote]

Denne fremgangsmetode gør jeg faktisk brug af …Nu vil mine striber ikke ha’ kogt sejfiletter, men alligevel koger jeg ofte et par stykker for at få kogevandet. Kogevandet tilsætter jeg lidt drys af det spindevævstynde tørrede kaviar, og jævner det en anelse. Denne ‘sovs’ fryser jeg ned i små beholdere og bruger som ekstra sovs til mine tøzers vådmad …Tidligere var de nemlig ikke så vilde med feks. animonda, da de åbenbart synes det var for tørt, men med lidt hjemmelavet sovs, så er det blevet et hit.

Næh, det er bare fordi det er den eneste slags “slik”, som Leise kan lide. Det er til ren og skær forkælelse og belønning f eks efter medicingivning. Ekstra væske er da en ekstragevinst, som er værd at tage med.

[quote=Ann K;328420]Sovsen er jo nget der fremkommer ved tilberedningen af vådfoderet, så det tror jeg at man vil få vanskeligt ved at efterligne - i hvert fald sådan at det har samme smag.
Måske mest fordi jeg aldrig ville tilsætte kulhydrater i mine kattes mad - og det er der i rigtig mange af disse vådfoderbidder…[/quote]

OK, hvad ved jeg om tilberedning af kød :tihi: Tænkte bare, at nogen måske har en ide om, hvad saucen er baseret på, og om man kunne fremstille en geleret bouillon, som du foreslår :slight_smile: