Hilsen til Lis Dahlstrøm

Jeg “faldt” lige over dette og kom selvfølgelig til at tænke på Lis og hendes knurhårssamling - så Lis, her er lige en nytårshilsen til dig :heya:

tusind tak Charlotte - og i lige måde - du får en ladning retur - er nu oppe på 3002 stks.

Længden er jeg misundelig på - så lange klarer aby’erne dem ikke. Heldigt måske - så skulle der jo en anden æske til:-)

Jeg har ikke fundet et eneste knurhår herhjemme. Hvor tit fælder kattene dem?

Ved jeg ikke - finder dem ofte på gulvet - eller i sovehulen

Lis, jeg må tilstå, at jeg er gået dig i bedene :høhø:

Tilbage i 2005 besøgte jeg Lena Hass (tidligere opdrætter af Norske skovkatte). Hos Lena købte jeg min første skovkat - Laika :hjerte:
På daværende tidspunkt havde Lena 2 store, fertile hankatte. Det var La Forêt’s Danilo, som er far til Laika samt La Forêt’s Gambrinus. Gambrinus var tabby, og jeg faldt omgående for hans knurhår … der var nemlig både nogle mørke og nogle lyse; noget jeg aldrig havde bemærket før, og som trikkede et eller andet i mig :slight_smile: Man kan vel kalde sådan en begyndende skabs-fascination af knurhår :høhø: Jeg glemmer aldrig Gambrinus’ knurhår, og selv den dag i dag, bliver jeg henrykt, når vi har tabbykillinger med knurhår i forskellige farver.

Jeg har også en samling af knurhår. Den kan på ingen måder måle sig med Lis’, men den ér der, og jeg samler ALTID knurhår op, når jeg finder dem.

Dét her knurhår er mit yndlingsknurhår. Det stammer fra Zulu, og guderne må vide, hvorfor det var krøllet :gruble: Jeg håbede sådan, at når han engang tabte det, så ville det være et sted, hvor jeg kunne finde det. Min bøn blev hørt, for en dag hvor jeg nussede ham, mens han lå i sofaen, så faldt det af :thumbup: … og nej jeg hev det ikke af, det FALDT af … helt af sig selv. Der voksede selvfølgelig et nyt knurhår ud, og det var sørme (selvfølgelig) også krøllet.

De fleste af mine skovkatte er med hvidt, så min samling indeholder primært hvide knurhår. Jeg har kun ét enkelt sort … det er fra Laika :hjerte: De sorte knurhår er altså også sværere at finde/se end de hvide :slight_smile:

Hvor sjovt Hanne - især det krøllede:-) Jeg har en kat hvor knurhårene næsten sidder som på en gammel kineser - de bøjer ind mod hinanden.

Lidenskaber er der nok af - og herligt at dele med andre:-)

‘Yndlingsknurhår’. :tihi:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1271379]Jeg har en kat hvor knurhårene næsten sidder som på en gammel kineser -
[/QUOTE]

:gruble:

Brug dog fantasien:-) som fipskægget på en gammel kineser - kan du ikke se det for dig?

Jeg ved godt hvad du mener med kineserknurhår :smiley:
http://gag.dk/media/cache/product_info_main_thumb/product-images/10/60/20058.00%20Bart-Chinese%20schwarz.jpg

Jeg samler dem også op når jeg finder et. I mange år blev de samlet i en bamse jeg havde (stukket i som om bamsen havde knurhår altså) … gud ved hvor den egentlig er henne, den er blevet flyttet rundt på i årenes løb O.o

Hanne, jeg læste vistnok på et tidspunkt, at krøllede knurhår og øjenbryn skyldes noget med noget gen-halløj.
Om det er en genfejl eller ej ved jeg ikke.
Syntes bare det var sjovt, da næsten alle Fellinis knurhår eller øjenbryn har den lille spiral ude i spidsen af håret :smiley:

Fellini har et øjenbryn der altid stikker ind over panden til den anden sides øjenbryn :stuck_out_tongue: ser skørt ud.

Thilde prøv lige at google Curly whiskers og se billeder :thumbup: Jeg har lige haft et større latteranfald.

Jeg fandt den anden dag mit først knurhår! Har længe så gerne ville finde et.

Det er nogle ordentlige basser, Muffe efterlader sig.

Jeg begynder næsten at få helt dårlig samvittighed, fordi jeg bare støvsuger ‘mine’ op, når jeg finder dem… :ups:

Jeg begyndte også at samle på knurhårene herhjemme efter Lis første gang havde skrevet om hendes samling. Rart at vide at jeg ikke er den eneste.

Apropos de krøllede knurhår. Junior har et der buer så meget at det fuldt udvokset nogen gange prikker ham i øjet. Da jeg over tid havde kunnet konkludere at det altid var samme knurhår, kom jeg ved et tilfælde til at tale med hans opdrætter og sørme om hans mor ikke også havde sådan et tosset knurhår. Hun havde aldrig tænkt over om det var det samme hver gang, men det gætter jeg på det var. Mener vi kom frem til at hans morfar havde samme “problem” :tihi:

Oh my God :lol:
Nogen ser… Alternative ud

Toulouse vil gerne give sine sorte til samlingen :wink:

tak - jeg samler kun egne knurhår

Altså er det bare en samling som fx. frimærker? eller skal de bruges til noget , som fx. en opvaskebørste eller lign.?

Du får 3 gæt :stuck_out_tongue: