Historien om Iko

Jeg vil nu fortælle jer om en kat som satte et stort poteaftryk i mit hjerte, selvom jeg kun kendte ham i kort tid.

Han hed Iko, var 3 1/2 år og havde været avlskat.

Iko elskede alle, mennesker og katte, og hans opdrætter spurgte mig, om han ikke måtte flytte hjem til mig når nu han blev pensioneret.

Derfor hentede jeg ham den 11/10 :hjerte:

Iko gik ind i mit hjem og mit hjerte med træsko på. Han elskede at ligge i mine arme og var en rigtig kælepot :hjerte:

Iko havde fået ordnet tænder i sommers, desværre måtte han igennem endnu en omgang da der stadig sad nogle rødder tilbage.

En lille uge efter operationen fik han forstoppelse og to dage senere blev han rigtig syg og jeg måtte indlægge ham :face_with_head_bandage:

Han nedbrød sine blodceller og gik i organgsvigt. Han var indlagt 4 dage hvor dyrlægen fik ham stabiliseret, men om aftenen på tredje dagen, begyndte det at gå ned af bakke. Om morgenen på dag 4 måtte jeg sige farvel til Iko :broken_heart: :rainbow:

Det var igår mandag. 38 dage fik vi sammen og det var slet ikke nok. Men på de 38 dage fik han gravet et nyt stort hul lige ved siden af Bluas :blue_heart:

Han var så sød og kærlig en kat og jeg havde glædet mig til at have en ny partner in crime.

Iko havde i den grad fortjent er liv som sofaløve, men han nåede det knap nok. Det føles enormt uretfærdigt lige nu og jeg er så ked af at der ikke kunne gøres noget for at redde ham :sob:

17 Synes om

:kram:
Det gør mig uendeligt ondt at høre.
Det tager kun et øjeblik at ændre et helt liv.
:lys: Sov sødt, Iko, din tid blev kort, men dine potespor blev dybe.

1 Synes om

Sidder og græder

Havde håbet dit held ville vende og du ville havde fået 15 år med ham

Ønsker mig virkelig at du får din drømme kat som bliver 35år

2 Synes om

Nogen rammer bare en på ingen ting. :hjerte: :kram:

Iko :lys:

1 Synes om

:sorger: Iko

:lys:

1 Synes om

God rejse smukke Iko, og hils når du kommer frem :heart_hands:

1 Synes om

Det gør mig ondt :kram:

Hvil i fred Iko :lys:

1 Synes om

Man får en klump i halsen, når man læser om ham. Næsten ikke til at bære. Men værst for dig.

2 Synes om

:lys: :riprip:

1 Synes om

Det gør mig ondt … god rejse, smukke Iko :ked:

1 Synes om

Øv, jeg er ked af at høre at han blev dårligere igen og ikke kunne reddes

:lys: Iko

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

:cry:

1 Synes om

Åh, hvor trist en historie :ked: Det gør mig så ondt for dig :heart:

1 Synes om

Det gør mig ondt. Det er tydeligt at Iko satte dybe potespor, selvom du kun havde ham i så alt for kort tid.

Det er så uretfærdigt, også bare tanken om hvad der kunne og mindst skulle have været :broken_heart:.

Mange tanker :kram:

2 Synes om

:lys: for Iko.

1 Synes om

For Iko :lys:

1 Synes om

:kram: Det gør mig så inderligt ondt for dig :kram:

1 Synes om

Hvor trist :broken_heart: og specielt for avlskatte der skulle have et langt otium.

Er han opkaldt efter sangen Iko Iko?

1 Synes om

Det ved jeg faktisk ikke, men han hedder Dolcegattina Iko på stamtavlen og ved at hans opdrætter bruger alfabetet så han er fra et I-kuld.

Det gør helt ondt i hjertet på mig at han ikke fik lov til at blive sofaløve, det havde han i den grad fortjent :hjerte:

10 Synes om