Hittekilling - hjælp!

Mig og min ven fandt her til aften en lille killing i en busk på den anden side af vejen. Vi har aldrig set tegn på katte eller killinger der, vil vurdere den til at være 6-8 uger gammel.

Alle gode råd er velkomne, for min kattekyndige veninde kan jeg ikke få fat i.

Hvad skal vi gøre?

Mit råd er at kontakte www.hittekilling.dk og spørge dem til råds. De har stor erfaring indenfor området…

Og lykkedes det ikke så kontakt Connie fra DB 20781286 (nok bedst at sende en sms på dette tidspunkt)

Tusind tak, vi kigger nærmere på de ting, og ser hvordan vi kan hjælpe den lille pige.

Man vil jo så gerne hjælpe de små.

Kan se at vi er udenfor dem fra hittekilling’s telefontid, så har sendt en besked til connie.
imorgen regner jeg med at høre fra min veninde, og elelrs ringe til dem fra hittekilling så vi finder ud af noget

Og hundene er meget venlige overfor hende

den ene hund er endda helt vild efter at slikke hende. skal jeg blot lade ham gøre det under opsyn?

[QUOTE=karina8800;887861]Og hundene er meget venlige overfor hende

den ene hund er endda helt vild efter at slikke hende. skal jeg blot lade ham gøre det under opsyn?[/QUOTE]

Hvis killingen synes det er ok, så kan jeg ikke se problemer i det :slight_smile:

Den er fuldstændig ligeglad, den vil meget hellere på opdagelse
Vil det være fornuftigt, udover det vand vi har tilbudt hende, at opbløde en smule killingefoder i vand og tilbyde hende det derudover?

[QUOTE=karina8800;887864]Den er fuldstændig ligeglad, den vil meget hellere på opdagelse
Vil det være fornuftigt, udover det vand vi har tilbudt hende, at opbløde en smule killingefoder i vand og tilbyde hende det derudover?[/QUOTE]

Prøv at tilbyde hende det tørt først :slight_smile:

Ja, er den en 6-8 uger, så burde den fint kunne spise det tørt…

Har i nogle råd til, hvordan jeg bedst kan vurdere hendes alder?

Har hun blå øjne?
Hvad vejer hun?

Du kan jo prøve at gætte alder ud fra at sammenligne billeder.
Jeg har her to gallerier med albums af killinger ca. hver uge, hvor du måske kan genkende lighedstræk/udvikling. :slight_smile:
http://thedresdenfileskuldet.eife.dk/#home

http://criminalmindskuldet.eife.dk/#home

[QUOTE=Henriette;887874]Har hun blå øjne?
Hvad vejer hun?[/QUOTE]

Og er hun tynd eller behagelig at mærke på? :slight_smile:

nemlig :slight_smile:

eife:
synes hun er en lille smule tynd.
men fin energi ellers

[QUOTE=karina8800;887879]eife:
synes hun er en lille smule tynd.
men fin energi ellers[/QUOTE]

Ok, har du en køkkenvægt du kan veje hende på? :slight_smile:

På et hundeforum var der en der nævnte noget med øjenfarven. synes først den var meget gråblå men nu er der et lidt grønligt skær synes jeg

Eife:
nej desværre, batteriet i den er fladt :confused:

[QUOTE=karina8800;887883]Eife:
nej desværre, batteriet i den er fladt :/[/QUOTE]

Øv, det er ellers et godt hint, så længe de er normalvægtige :slight_smile: