Hittekilling

Da vi ikke har opdræt pt., er vi blevet enige om at blive plejefamilie for kattehjemmet. Jeg har for år tilbage tidligere været plejefamilie, men med opræt ville jeg ikke udsætte killinger osv. for evt. smitte.

I dag fik vi så den første hittekilling ind. Hun er ca. 5 uger og fundet alene på en losseplads. Hun er ved godt helbred og har fuld fart på.

Hun er bare lille, vejer ca. 650g, men hun kan bare meget allerede. Så jeg går lidt og tygger på om hun ikke er mere end 5 uger. Hun tonser rundt og leger, hopper op i sofaen til en osv. Tænk det sidste husker jeg først mine bimselinger gjorde efter min. 8 uger :tihi:. Hvornår gør jeres killinger det?

Jeg er lidt trist over hun ikke er fundet sammen med nogle søskende, så håber lidt der kommer nogle ind på omkring samme alder som hun kan gå sammen med. Men ellers er jeg sikker på Nuka, vil elske at få en at lege med - hun savner sin søster SÅ meget. Så den lille skal nok lære at være kat.

Her er den lille dame så.

Det er et micro kradsetræ hun er på.

Putter

Hun er bare super sød og kælen.

Åh hvor er hun bare super dejlig. Hvor er det skænt du har muligheden for at hjælpe på den måde

MVH
Gitte

Sikke en sød lille hitter! Ja, det er lidt synd, at hun ikke har nogen søskende at lege med.

Åhhh hvor ser hun bare dejlig og energisk ud :wehuu:

Dejlig læsning :tak:
Hun er så fin så fin :wehuu:

Hun er da godt nok kær :wehuu::wehuu::wehuu:

[quote=birtheras;225956]Åhhh hvor ser hun bare dejlig og energisk ud :wehuu:[/quote]Meget energisk :høhø:

Hun hænger på akvariet hele tiden :smiley:

Hun ER godt nok sødde.
OG…hun er helt sikkert ældre end de 5 uger du skriver. Jeg ville gætte på 7 uger istedet. Udfra hendes kunnen (bl.a. ser akvarietv mens hun hænger til tørre) :tihi: og hun går højt på benene

Åhr hvor ser hun bare skøn ud :wehuu:

Hvor er hun da sød…hun ligner Ziggy da jeg fik ham.

Og alderen, ja mere end 5 uger, helt sikkert…bare se på øjenfarven…det er sjældent de er sluppet helt af med den babyblå farve som 5 ugers.

Mit gæt er knapt 7 uger

Hun ser godt nok rigtig sød og dejlig ud :slight_smile:

Hun er godt nok en lille charme-bøf som hun hænger der på siden op til akvariet. Det ser vidt sødt ud!

God idé at blive plejefamilie!

Nååå hvor er hun dejlig og hun er bestemt 7 eller 8 uger, det er helt sikkert.
Nu savner jeg endnu mere at have små hittemisser.
Knus Elin

Vi har haft en begivenhedsrig nat :slight_smile:

Hun er simpelthen så kælen, har ligget på mig eller lige ved siden af og spundet hele natten. Hun kaster sig simpelthen ned i ens arme.

Da hun ankom havde hun en volsom stor mave - og jeg har derfor været opmærksom på om hun kunne have orm.

Kl. 4 gik hun i bakken (det har hun også lært) og der kom igen lind afføring (det er 3 gang siden hun ankom). Jeg tænker det er pga. det foder hun får nu. Det er næppe det foder hun er vant til.

Lige efter hun havde været i bakken, kaster hun pludselig op! Det var helt vildt hvor meget opkast der var, for sådan en lille killing. Det hele var mad. Der var mere mad end det hun har spist her, hun har faktisk ikke spist ret meget. Kan hun have overspist da hun endelig kom til mad og derfor kastede op til sidst?

Hun virker helt frisk, tomser rundt, har drukket en del vand og i morges gjorde hun højlydt opmærksom på at nu var hun altså sulten (tørfoder(babykat) som står fremme spiser hun åbenbart ikke endnu), og jeg måtte give lidt vådmad, som hun spiste med det samme.

Hvordan får jeg bedst maven på rette køl igen? A-38? Kogt vand. Kogt kylling m. ærter?

Jeg vejede hende i morges og hun vejer kun lige over 600g, hun er bare så tiny. Hun ser meget større ud på billederne end hun er. Men med hendes kunnen tror jeg også hun er 6-7 uger.

Få hende ormebehandlet. Bare det hun kaster op er tegn på orm. Malik gjorde det samme, men efter en ormebehandling, så kunne han spise uden at kaste op bagefter. Rund oppustet mave er også tegn på orm.
Knus Elin

[quote=Leopolds mor;226094]Få hende ormebehandlet. Bare det hun kaster op er tegn på orm. Malik gjorde det samme, men efter en ormebehandling, så kunne han spise uden at kaste op bagefter. Rund oppustet mave er også tegn på orm.
Knus Elin[/quote]Jep, det var derfor jeg var opmærksom på det. Men efter hun kastede op, er maven helt normal. Jeg er overbevist om hun havde vold ædt (måske efter ikke have have fået mad nogle dage), og det bare blev for meget for maven.

Vil snakke med kattehjemmet omkring ormekur, især hvis hun kaster op igen - hun har også lige alderen til orm viser sig. Hun skal også have en loppekur.

Er du vild hun er en værre grovæder, jeg skal vist holde lidt øje med hende.

Hun mijaver inderligt hver gang hun er sulten, så man er ikke i tvivl :slight_smile:

Og så snakker hun vildt meget :wehuu:

[quote=Rikke H;226183]Er du vild hun er en værre grovæder, jeg skal vist holde lidt øje med hende.

Hun mijaver inderligt hver gang hun er sulten, så man er ikke i tvivl :slight_smile:

Og så snakker hun vildt meget :wehuu:[/quote]
Hun lyder som en skøn lille missepige.
Knus Elin

Et individ der har sultet og skullet slås for føden og overlevelse bliver som du skriver, Rikke…et lille væsen der får en anden madkultur end individer der ikke kender sult.
Det gælder også børn. Jeg har en kollega der har en lillebror der har adobteret en lille pige fra Indien…det tog dem måneder at lære hende ikke at være nærmest aggressiv ved bordet. Det ligger dybt i vore instinkter og nogle er større overlevere end andre. Noget tyder på din lille mus er en overlever.
Sådan en lille mislingemave er ikke meget større end en valnød…og med tørkost og væden i mavesækken, d.v.s. fodret vokser så skal det gå galt NÅR man ikke kan administrerer sig fordi man er en overlever.:tihi:
Kan ikke huske OM jeg har skrevet det før, men det skader ikke at gentage det…hun er VIRKELIG en dejlig misling…og det lyser ud af hende hvor fin hun er :wehuu:

Så er der gået nogle flere dage og Trunte som hun er blevet kaldt (ikke af mig! :tihi:) er en skøn pige som vil gøre en familie rigtig glad en dag. Hun er en stor personlighed.

Hun har været en tur til dyrlægen i dag, for maven som er blevet bedre efter skånemad er stadig ikke helt som den skal være. Hun er dog ikke påvirket af det og tager også på. Ormekur havde hun fået den dag jeg fik hende hjem, så det er ikke pga. orm. Nu har hun fået noget andet skånemad og zoolac så håber det får den på rette køl.

Og så er hun ikke alene killing mere, hun har fået en legekammerat :wehu:. Det er jo både trist og dejligt. Trist fordi endnu en killing ikke er sammen med sin mor som den burde, med dejligt at Trunte nu har en legekammerat og de to nu har hinanden. Den nye hittemis er kommet ind i dag og var/er fyldt med sand (er kommet ind fra en by med strand). Hun er lidt ændre end Trunte og var også en tur og blive tjekket af dyrlægen og blev vaccineret.

Her er de to så… Trunte er bruntabby m. hvidt og … Nye misser(som skal have et navn) er blåtabby.