Hjææææælp - skal jeg have en perser?

Denne her kat, er jeg ved at få lagt mine små klamme hænder på.

Men jeg vil jo egentlig slet ikke have fertil kat, og helst heller ikke en meget pelsplejekrævende kat.

Men jeg tør sgu ikke lade være, da jeg kan forstå på annoncens ajer, at den allerede nu har haft en del kuld, og den er ret tynd.

Skal jeg tage den, og er der nogen her der vil melde sig frivilligt til at lære mig pelsplejen/have katten/samle ind til neutralisation.

Hvad gør jeg?

Jeg skal ud og se katten kl. 15.30 og kan tage den med der, men jeg ved ikke om jeg kan have en perser.

Så alle jer kattemennesker, hjælp mig lige.

Hvad gør jeg?

Hilsen Dorte, der gerne vil have kat nummer 20, men som ikke er sikker på det er okay at tage en fertil perser ind.

og så glemte jeg jo teksten:

jeg søger et nyt hjem
Race: Perser
jeg søger et nyt hjem til min datters perser kat den er to år gammel det er en hund kat er der nogen der vil have den den er meget kælen den er sølvgrå den gives væk

Den er at finde på dyrenettet.

Start da bare med at neutralisere den. Jeg har ikke nogle perser og jeg har ikke forstand på dem, men hvis perseren har en stamtavle, vil jeg prøve at kontakte opdrætteren og be om hjælp. Ellers vil jeg driste mig til at ringe til en perseropdrætter i nærheden af dig og spørge vedkommende om hvordan man håndtere en perser.

Jeg synes, du skal starte med at se katten og mærke din følelse i kroppen. Der er ofte meget arbejde med pelspleje på persere og de er vist ikke egnet som udekatte. Umiddelbart vil jeg fraråde dig at tage en perser Dorte.

Ja jeg vil altså heller ikke tilråde at have en perser som udekat da alt mulig jo sætter sig i pelsen.

Ja, det er nok ikke verdens bedste idé, men nu er hun her.

Jeg hentede hende jo igår, for jeg turde ikke lade være.

Den næste i køen, kunne jo være en der ville fortsætte rovdriften på hende. (hun er 2 år, og har allerede haft 5 kuld)

Jeg tog hende med hjem, og ville egentlig neutralisere hende, og så finde et hjem til hende, meeeeen.

Hun bliver her.

Hun er simpelthen så sød, og jeg kan slet ikke lade andre få hende.

Hun bliver neutraliseret, øremærket og vaccineret på fredag.

Og så har Lisser fra Perli-gems tilbudt at lære mig at oelspleje hende.

Nu ser vi hvordan det går, for ellers holder jeg hende bare klippet.

Hun skal jo hverken udstilles eller noget.

Hun er simpelthen smuk, men dyrlæge mener hun er chinchilla og ikke sølv.

Men pyt. Køn er hun uanset.

Hilsen Dorte og de 20 nussemisser.

Kun tiden kan vise om din beslutning har været verdens bedste Dorte. Lad os håbe det. Jeg vil i hvertfald gerne ønske dig tillykke med hende. Jeg tvivler slet ikke på, at hun vil få det godt hos jer. Og hvor er det bare godt, at hun nu slipper for flere killinger. Det lyder jo helt vildt, at hun allerede har haft 5 kuld.

Jamen Dorte, så tillykke med familieforøgelsen og jeg er sikker på at du nok skal finde ud af pelsen… -høhø

Jeg vidste det -høhø

Tillykke med hende Dorte.
Når hun nu alligevel skal i narkose på fredag, ville jeg lade hende klippe samtidig. Hun skal alligevel barberes på maven.
Så kan hun falde til i fred og ro uden den store pelspleje, og du kan så “vokse med opgaven” samtidig med pelsen.

Måske skulle vi have et før-og-efter billede af nummer 20?

PS: Fem kuld kun to år gammel = Rovdrift, så det batter -bleg

Enig -thumbs Ja, det var da en rigtig god idé at få hende klippet når hun alligevel er i narkose…

Jeg er bare totalt enig -thumbs . . . TIL LYKKE med hende Dorte. . . . en Chinchilla . . .de er bare underskønne - glæd dig til hendes pels vokser ud og lær den at kende fra bunden af -forelsket

http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24335

Her er et link til hende på KG.

Jeg har med Lissers hjælp fundet ud af at jeg tror hun er sort silver shaded.

Men jeg er overbevist om hun er en blanding.

Hun er meget lille.

Men hvor er hun dog sød.

Hvis jeg bare så hende, ville jeg tro hun kun var en halvstor killing.

Hvor er hun altså sød Dorte… -forelsket Hun ligner lidt mere en klassisk perser da hun har lidt mere næse end mine…

Men helt sikkert…tavle eller ej…hende vil jeg altså også have taget med hjem og så taget diskutionen med manden bagefter,… -høhø

Enig -thumbs

Hun er bare helt vidunderlig Dorte, og hun skal hurtigt blive super igen hos dig, ingen tvivl om det -thumbs