Hjælp... Colostrum til helt små killinger?

Ak jeg dumme skvadermikkel, faldt selvfølgelig med dåsen med KMR, resultat er der nu kun er til næste fodring, nyt er straks bestilt, men det sendes jo først fra butik i morgen, kan først komme ind til byen i morgen eftermiddag og finde anden mælkeerstatning, jeg støtte fodre de to mindste i kuldet da de ikke kan møve sig forbi de store og der endnu ikke er så meget mælk.
Det eneste jeg har i huset nu er det der hedder colostrum powder, kan det mon til nød bruges til støtte, de små er kun knap 2 døgn . Åh hjælp

jeg ville knappe dem på hver 2. time natten igennem, ved godt det er kæmpehårdt…jeg har ingen ide om det colostrum powder du har…har du prøvet at google det ?

Hvad står der på dåsen?
Går ud fra, at det ér beregnet til nyfødte, så jeg ville gøre det, men være MEGET omhyggelig med at udrøre det.
Alternativt kan du godt bruge alm. sødmælk med en anelse druesukker, når det ikke drejer sig om så lang tid.

er det den her indeholder den også tørmælk

vandet du rører ud skal være kogt men kun ca. 50 grader varmt…rør først lidt vand i så det bliver en pasta, og derefter tilfører du mere og mere vand…det
var hvad jeg kunne læse mig til

Gitte…vi har jo lige været igennem et “helvede” uden mælk nok. Det fik min dyrlæge altså fixet på under ét døgn. Kan du ikke få en dyrlæge ud og give mormis lidt injektioner - og I så kan få hende sat på primperankur ?

hvordan står det til ?

Taber de sig de små :?
Eller hvad er årsagen til de overhovedet skal have tilskud?

jeg håber intet nyt er godt nyt…lige et par ekstra XXX fingre for børnebørnene

Så er jeg online igen , mi net har drillet. Det går godt med de 4 stk som tager fint på, men lille manden kommer ikke rigtig til mælkebaren for de store, knapper ham på så ofte det er muligt og det benyttede jeg mig af i nat og en runde på Google gjorde jeg godt turde give ham pulveret godt blandet op og lidt tynd blanding til det ene måltid og så hentede min søde svigermor i morges kmr ved dyrlægen og kom med.
Han er frisk nok og ikke slap på nogen måde, har bestemt gejst, så støtter ham det jeg kan når han forlader mor efter at have været knappet på. De andre har sidste døgn nu taget 9-18 gr på hver, selv lille pigen er nu godt med efter at have været knappet Extra på nogle gange og fået lidt kmr et par gange.

Åhhh det lyder godt…sikke da et dumt net i har…jeg har jo siddet og ventet og ventet på svar…LOL

jeg har lige vejet lille H…nøjagtig en uge gammel (på nær 5 minutter)…175g, så hun har taget 97g på siden hun blev født…men hun er jo også alene i baren

Ja har bare haft det så skidt med ikke at kunne opdatere. Men nu håber jeg min lille skat klare sig igennem, de to twins tager bestemt det de skal have ogvet forsigtig gæt pt må være der er 2 persere , lille manden og den blåcreme smoke, og 3 zotter

spændende…jeg tror min er endnu en perser

Jeg krydser alle fingre for, at lillemanden hænger ved. :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Må desværre fortælle min lille skat gav op i formiddag. Han blev mere og mere sløv - øv er så trist nu. Delle tager sig fint af de andre og de har alle taget pænt på

Åhh det var vel nok synd :brist: :rip: lille fyr!

Godt at det går fint med de andre :slight_smile:

-kramer

Det gør mig SÅ ondt Gitte…sov sødt lille mand

:kram:

Farvel, lille misser. Selv om det ikke gik, så blev der i hvert fald kæmpet for dig. :rip:

Så længe, vi husker dem, er de stadig med os. :trøste:

Tak skal I have, det positive er dog at Delle slet ikke har ledt efter ham. Og lille pigen der vejede 61 gr vejer nu uden hjælp det sidste 1½ døgn 88 gr. Mens mine tvillinge drenge tager godt fra de vejer nu 127 og 132 gr. Så mælk er der helt sikkert og sidste pigen er kommet på 116 gr.

det er da bestemt flotte vægte…min lille singleton har sprækker her til aften…8 døgn gammel…det har jeg ikke set før hos fladnæserne…men hun er også kun få gram fra at
runde 200g…hun bliver STOR hvis hun fortsætter på den måde