Hej med jer ![]()
Jeg håber virkelig på måske at nogle af jer har erfaring eller succes-historier.
Jeg vil starte med at sige at dyrlæge er besøgt og der er sat grundig behandling igang.
Min hankat er nu 16 år gammel, blind (skete pga forhøjet blodtryk - som han nu er medicineret for), har forhøjet stofskifte som også er stabilt pga medicin. Men siden foråret har jeg bøvlet med at han blev forstoppet. Sådan meget uregelmæssig på bakken. Der er tit gået 1-2-3 dage imellem bummelum. Jeg begyndte så at bruge lactulose når det gik for meget i stå. Men nu stod jeg pludselig her og havde givet lactulose fordi han ikke havde været på bakken i 2 dage. Pludselig var det 4 dage. Så ringede til dyrlægen og har været forbi i dag. Fik at vide der var godt fyldt derinde og han var oppustet af luft i maven. Fik valget imellem at se om jeg kunne få gang i det selv (hun var dog ikke så positiv omkring det var muligt) eller lade ham blive og blive lagt i narkose og skyllet igennem. Fik at vide det var en hård omgang for ham. Og ellers skulle jeg overveje ar han skulle herfra. Hvilket jeg bare slet ikke er klar til. Hun stak noget i nakken på ham der både skulle være kvalmestillende og noget der skulle forsøge at få tarmen til at bevæge sig. Jeg blev sendt hjem med Microlax (det er givet og der kom en god pølle nogle minutter efter), skal give ham 6 ml lactulose i alt fordelt over 2 omgange (3 ml er givet), kl 21 skal han have Metoclopramide som vidst skulle forsøge at hjælpe på tarmbevægelsen. I morgen tidlig skal han muligvis ha microlax igen (men efter en snak med dyrlægen her i eftermiddag var hun ikke sikker på jeg skulle give det igen). Jeg har fået Bonqat som smertestillende jeg kunne prøve at give ham i aften, fordi han jo helt sikkert også har ondt. Men det kan sløve ham. Og så har jeg ellers fået kvalmestillende og noget appetit-smørelse til øret til i morgen.
Der er samtidig sat en tid af kl 11 til skylning af tarmen for en sikkerhedsskyld, hvis ikke der kommer mere gang i det. Den må jeg så gerne ringe og aflyse.
Men hold kæft hvor er jeg ked af det, fortvivlet og bange.
Jer der har været igennem noget lignende - hvordan er det gået? ![]()