HJÆLP... han har spist noget af et blad fra en buket blomster

[QUOTE=tzari;728705]Giftige planter A-K . hvis det er bøg er det kun dens frø der er giftige siger denne dejlige opslags side :slight_smile:
Jeg tænker bøg men er ikke særlig god til træer…[/QUOTE]

det ku meget vel godt være det… :slight_smile: det ligner ihvertfald både buketten og det på min signatur

Er det ikke kun helt nye - altså nyudsprungne - bøgeblade, der er hårede på den måde? De forsvinder når bladet bliver “voksent” (nøj, det lød åndsvagt, men måske I forstår)

Prøver lige med et andet billede så, klikher:slight_smile:

Okay… jeg holder øje med ham :slight_smile:

lyder meget rigtigt dem i link 2 ser større ud end dem med hår og kunne ikke selv finde en bedre måde at sige det hehe

Hvis katten ser ud til at have det fint, så synes jeg, du skal vente med at bekymre dig. :trøste: Det er altså meget sjældent, at katte spiser giftige planter.
Jeg har en hunkat, der ikke kan lade mine buketter være. Som regel skal de bare trækkes op af vasen, så hun kan komme til vandet (jeg er begyndt at lime vaserne fast med elefanttyggegummi, så nu kan hun ikke længere nøjes med at vælte vasen :muhaha:). Roser kan hun slet ikke stå for - de kradser åbenbart så dejligt, når man tygger i dem. :dokdok: Og da jeg i foråret havde taget tulipaner ind, strimlede hun simpelthen bladene på langs. :lynogtorden:
Men forgiftet og syg er hun aldrig blevet. Største overlast er, når hun falder i unåde hos mig. :slight_smile:

tusinde tak… Det er bestemt ikk kristørn… :)… hælder mere til bøg, da Tazi har vist et.billede der lignede meget godt og bladet i buketten ligner det fra min signatur…

[QUOTE=Else;728718]Hvis katten ser ud til at have det fint, så synes jeg, du skal vente med at bekymre dig. :trøste: Det er altså meget sjældent, at katte spiser giftige planter.
Jeg har en hunkat, der ikke kan lade mine buketter være. Som regel skal de bare trækkes op af vasen, så hun kan komme til vandet (jeg er begyndt at lime vaserne fast med elefanttyggegummi, så nu kan hun ikke længere nøjes med at vælte vasen :muhaha:). Roser kan hun slet ikke stå for - de kradser åbenbart så dejligt, når man tygger i dem. :dokdok: Og da jeg i foråret havde taget tulipaner ind, strimlede hun simpelthen bladene på langs. :lynogtorden:
Men forgiftet og syg er hun aldrig blevet. Største overlast er, når hun falder i unåde hos mig. :)[/QUOTE]

Han kan simpelthen heller ikk lade dem være… Troede han habde forstået budskabet men nej… Jeg fløj og a sengen og fingrene ind i munden på katten, men det halve blade var væk og han tyggede bare lystigt på mine fingre… lige nu sidder han på gulvet og glor på mig… hehe… han kan ikk helt forstå hvorfo vi ikk bare lægger os til at sove

[QUOTE=Else;728718]
Men forgiftet og syg er hun aldrig blevet. Største overlast er, når hun falder i unåde hos mig. :)[/QUOTE]
Else, jeg ved du ser mere afslappet på det, for du har været heldig. Hvis man har prøvet at have en kat, der blev bogstaveligt dødsyg af at have smagt en potteplante eller en buket, og som ikke lærte en pind af det, så ser man lidt anderledes på det… Nogle katte ER bare mere nysgerrige end andre :wink: Men bortset fra det, så skal man selvfølgelig ikke gå i panik. Men holde øje med katten, når man nu ved den har bidt i noget synes jeg er almindelig sund fornuft. :ok:

Maria-Amanda, jeg tror måske de blade kan have været dem der er her i buketten? Men jeg kan ikke finde ud af, hvad de hedder :gruble:

[QUOTE=Ann R;728727]Else, jeg ved du ser mere afslappet på det, for du har været heldig. Hvis man har prøvet at have en kat, der blev bogstaveligt dødsyg af at have smagt en potteplante eller en buket, og som ikke lærte en pind af det, så ser man lidt anderledes på det… Nogle katte ER bare mere nysgerrige end andre :wink: Men bortset fra det, så skal man selvfølgelig ikke gå i panik. Men holde øje med katten, når man nu ved den har bidt i noget synes jeg er almindelig sund fornuft. :ok:

Maria-Amanda, jeg tror måske de blade kan have været dem der er her i buketten? Men jeg kan ikke finde ud af, hvad de hedder :gruble:

[/QUOTE]

Det ligner dem virkelig… :smiley: men tror du ikk det er bøg? jeg kan lige sige at Oliver ligger og putter hos mig pt… ingen tegn på savl… det er vel ved at være lidt over en time siden han spiste det halve blad… jeg har ihvertflad slet ikk fået set noget af Staying Alive… hehe

Nej… de her er større, mere læderagtige, mere mørkegrønne. Desuden, bøg er vissent nu, så jeg tror ikke det er i buketter på denne årstid? Andet end i brun version i efterårsbuketter, altså?
Når der er gået så lang tid, tror jeg ikke der sker noget. Dem jeg har set, er blevet dårlige ret hurtigt… men jeg ved det ikke sikkert.

[QUOTE=Ann R;728736]Nej… de her er større, mere læderagtige, mere mørkegrønne. Desuden, bøg er vissent nu, så jeg tror ikke det er i buketter på denne årstid? Andet end i brun version i efterårsbuketter, altså?
Når der er gået så lang tid, tror jeg ikke der sker noget. Dem jeg har set, er blevet dårlige ret hurtigt… men jeg ved det ikke sikkert.[/QUOTE]

Hmm… ja så ved jeg ikk hva det er for nogle blade… Han har lige vasket sig og er ved at falde i søvn nu… lidt ligesom mig der har været oppe og igang siden kl 5.30 imorgs… Nej jeg tror heller ikk der kommer nogen reaktion efter nu snart halvlanden time… så jeg må hellere se at få puttet mig selv…

Tusinde tak til dig og alle de andre for de gode råd og hjælp! :tak:
hvor er kattegale og dens brugere dog en dejlig ting… :smiley:

Jeg tror heller ikke på at det er bøg, de er som Ann siger for grove. Jeg har set forgiftning af kat pga blomster og der var savl og opkast inden for få minutter. Dermed ikke sagt at det ikke kan være usundt for katten at spise bladene, men det er sikkert ikke livstruende når den ikke har reageret endnu.

Ser du bladene i en blomsterforretning så spørg hvad det er for noget og slå det op når du kommer hjem eller endnu bedre, spørg Lis Dalstrøm herinde, hun har en lang liste over forskellige blomster og planter.

Det er med garanti ikke bøg. Som Ann siger så er bøg altså vissent nu.

De andre blade aner jeg ikke hvad hedder, jeg kender dem godt af udseende fra buketter, men hvad det hedder…? No idea :slight_smile:

Men hvis han skulle blive syg af det, så var det nok sket :kryds:

Og det er da en god idé at spørge hos en blomsterhandler hvad det er for nogen :slight_smile: Og så fortælle os andre hvad det er for nogen :smiley:

Kan du ikke ringe til blomsterbutikken og spørge, hvad de pt bruger som er takket osv.?

Hvis din kat kun har spist “noget af et blad” så tror jeg bestemt ikke der sker noget andet end at han måske kaster op … tror han skal spiser mere end “noget af et blad” for at han går hen og blir forgiftet, jeg ville se tiden an og obsevere min kat adfærd et døgns tid.

Jeg er ret sikker på der var salal i den buket, og dem mener bestemt ikke er giftige. Men hæng mig ikke op på det, det var trods alt ikke det jeg lærte om da jeg blev blomsterbinder.

Men her lige et billede af dte grønne jeg snakker om; http://www.greensbyhenderson.com/fresh_long_salal.htm (Sorry kan ikke lige sætte billede ind)

Og skal også lige siges jeg ikke har læst alle indlæg, så sorry hvis du har fundet ud af hvad han spiste.

[QUOTE=Ann R;728727]Else, jeg ved du ser mere afslappet på det, for du har været heldig. Hvis man har prøvet at have en kat, der blev bogstaveligt dødsyg af at have smagt en potteplante eller en buket, og som ikke lærte en pind af det, så ser man lidt anderledes på det… Nogle katte ER bare mere nysgerrige end andre :wink: Men bortset fra det, så skal man selvfølgelig ikke gå i panik. Men holde øje med katten, når man nu ved den har bidt i noget synes jeg er almindelig sund fornuft. :ok:

[/QUOTE]

Pinligt, jeg kan ikke huske hvad disse hedder - Men heller ikke de her burde være giftige.

Det er et stort vifteblad, så meget kan jeg da huske. G Jeg søger lige lidt videre…

Godmorgen derude :smiley:
Oliver har hverken kastet op, savlet eller noget som helst andet… Han spiser som han plejer, går i bakken og er fræk som altid… :slight_smile: Så er ret sikker på de blade ikk var giftige… Han kan åbenbart slet ikk lade buketter være så jeg må nok hellere lade være med at få flere ind i huset… Især for mine nervers skyld… :slight_smile:

Jeg aner ikk hva bladene hedder, så er ikk blevet så meget klogere på det område… Jeg er bare glad for de ik var giftige… :smiley:

Endnu engang tusinde tak for hjælpen til alle der har deltaget i tråden :tak:

Har han kattegræs? For vores rører kun potteplanterne, når der ikke er noget bedre, som græs eller stuebambus…