Hjælp! ideer til pose-grøds-udnyttelse

Jeg har fået en masse af de der poser med færdig grød fra Skælskør…

En masse med jordbær, æble og abrikosgrød…

Men vi får ikke spist dem som grød, så de skal findes på noget andet at bruges til…

Indtil nu har vi lavet jordbæris, det blev skide godt.
Vi har jævnet (hvilket ikke gik skide godt) æblegrøden lidt ekstra, og lavet gammeldaws æfelkach (knuste makroner, æblegrød og piskefløde i lag)

Men hvad pokker finder jeg på med abrikosgrøden???

Og er der nogen der har flere idéer til noget at bruge æblegrød og jordbærgrød til??

Gerne sjove desserter, eller bagværk…

Og hvordan ville i gøre grøden mere stiv, for det er godt nok noget tyndt pjask…

Trifiler
Smoothies
Abrikos er godt som creme i honningkager

Ingen honningkager her, for dem gider vi ikke bøvle med at bage datteren og jeg, for vi må ikke få honning… (og honningkager er altså nogen “tunge” sataner at ælte, hvis du skal have den gode slags…)

Smoothies var måske en idé, men tror ikke vi kan få drukket det hele, for så kører vi nok sur i dem inden…

Har du ikke opskrifter på nogen triflier??

Frys det ned?

Triflier

Det har vel nogenlunde lang holdbarhed bare i poserne?

Uhm jeg ELSKER frugtgrød…

Og svesketrifli…

Det behøver vidst ikke fryses, det kan holde til 2014, så jeg lige på poserne… (jeg tør ikke tænke på hvor mange konserveringsmidler der er i, men med min alder er det måske slet ikke dumt)

Triflier ser gode ud, det må prøves…

Pia jeg skulle sige fra min mand at du er dejlig…

Jeg begik nemlig lige dem her:

Og det var jo din idé, og manden min åd så han nærmest var ved at brække sig…

Så nu fandt vi også desserten til d. 22 hvor vi skal have 15 gæster til god mad…

Så tusind tak for hjælpen…

Modtager stadig gerne tips og idéer, hvis nogen har det…

[QUOTE=baremig;752087]Pia jeg skulle sige fra min mand at du er dejlig…

Jeg begik nemlig lige dem her:

Og det var jo din idé, og manden min åd så han nærmest var ved at brække sig…

Så nu fandt vi også desserten til d. 22 hvor vi skal have 15 gæster til god mad…

Så tusind tak for hjælpen…

Modtager stadig gerne tips og idéer, hvis nogen har det…[/QUOTE]

NAMNAM, den trifli ser lækkerlækker ud!

[QUOTE=baremig;751967]Det behøver vidst ikke fryses, det kan holde til 2014, så jeg lige på poserne… (jeg tør ikke tænke på hvor mange konserveringsmidler der er i, men med min alder er det måske slet ikke dumt)

Triflier ser gode ud, det må prøves…[/QUOTE]

De poser fungerer jo som en konservesdåse bare i blød udgave. Nøjagtigt som poser med vådfoder :slight_smile: så der behøver ikke at være konserveringsmiddel i bare fordi de har lang holdbarhed, det er emballagen der er skyld i det :slight_smile:

Og trifli er bare mums!!!

Til min niece’s 18 års fødselsdag, lavede min mor jordbærkage, ligesom du laver æblekage med makroner og flødeskum
Det blev en kæmpe sucess og de unge slås nærmest om det.