Hjælp med gammel kassettebånd fra min barndom

Det her er et meget sært spørgsmål.
Men da jeg var barn, elskede jeg to ting utroligt højt. - Prop og Bertha, og så det andet kassettebånd jeg havde. Det vil jeg utrolig gerne have hjælp med, at finde frem.
Der er jo rigtig mange herinde med børn, og der er rigtig mange på omkring min alder, så måske jeg er heldig, at der er nogen der kan hjælpe mig. Har googlet og googlet, men jeg finder intet.

Det eneste jeg egentlig kan huske, var noget med, at man trak en blå, rød eller gul hund eller kat i halen. Tror det var de farver - er i hvert fald sikker på blå og rød, og så selvfølgelig på kat og hund.
Jeg har de sidste år virkelig ønsket, at høre dette bånd igen. Da jeg virkelig elskede det. Jeg hørte altid dette bånd prop og bertha når jeg skulle sove. Prop og Bertha har jeg jo selvfølgelig for længst fundet - de er tilmed på iTunes. :hjerte:

Please… Er der nogen der kan hjælpe med det andet bånd?

jeg kan kun komme i tanke om den her hvor de trækker katten i halen og det passer med at den er 15-20 år gammel

Nej, desværre… Det var ikke en sang. Det var en fortælling. :slight_smile: Hvor jeg så vidt jeg husker, indholdt sange, hvor hver af dyrene sang om, hvor hårdt det var, at blive trukket i halen.

Har du ikke nogle flere oplysninger om den manglende historie?
Alrtså, det var en fortælling, hvor der også var sange?
Og det handlede om nogle hunde og katte i forskellige farver, der blev trukket i halen?

Lille Trine Trille og Tigrene af Benny E. Andersen :?

Eller er det den her, du husker? Der er en “kat” der bliver trukket i halen i slutningen af sangen.

//youtu.be/_P7fRX_p574

Ok - skud i tågen: Kan det være Pelle Haleløs??

Nå, en lille update herfra.

Har endelig fundet ud af hvilket fortællingen det drejede sig om.

Lille Trine Trille og Tigrene

Endelig efter flere års søgning.

Desværre viser det sig, at den er helt umulig at fremskaffe.

Suk… Den er fra mine forældres barndom.

Ej Zunar… jeg havde slet ikke set du havde skrevet… Åååårh, så havde jeg fundet ud af det for ½ måned siden! Det så jeg først nu… Men tusinde tak alle! :D:D

http://clemensantikvariat.dk/music/record.php?id=1351

og mon ikke osse den kan lånes på biblioteket

[QUOTE=DK Jannam;976966]Nå, en lille update herfra.

Har endelig fundet ud af hvilket fortællingen det drejede sig om.

Lille Trine Trille og Tigrene

Endelig efter flere års søgning.

Desværre viser det sig, at den er helt umulig at fremskaffe.

Suk… Den er fra mine forældres barndom.[/QUOTE]

Det ser ud til at der stadig er håb, du kan låne den (håber det er den rigtige! :kryds:) via biblioteket. Så vidt jeg kan se, både på kassettebånd & på lp. God fornøjelse! :slight_smile:

http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field4=forfatter&term4=&term2=Lille+Trine+Trille+og+Tigrene&field2=titel&term3=&field3=emne&field1=fritekst&term1=&mat_text=&mat_ccl=&field_sprog=&term_mat[]=&term_sprog[]=&field_aar=year_eq&term_aar[]==

[QUOTE=Johnny;976973]Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt

http://clemensantikvariat.dk/music/record.php?id=1351

og mon ikke osse den kan lånes på biblioteket[/QUOTE]

Skrev du mens jeg søgte på biblioteket :smiley:

Tak skal i begge have. Havde godt set de to af siderne med LP’er, men dem kan jeg ikke afspille… Og så havde jeg kun opdaget LP’en på bibliotekernes hjemmeside. Så blev ellevild, da jeg så at de havde kassettebånd også… Så den skal jeg have bestilt hjem.

Normaltvis ville jeg købe den på cd, men eftersom det ikke er muligt, vil jeg se om jeg kan få den fra kassettebåndet til min computer… Skal bare lige have fundet ud af hvordan! :slight_smile:

[QUOTE=DK Jannam;976983]Tak skal i begge have. Havde godt set de to af siderne med LP’er, men dem kan jeg ikke afspille… Og så havde jeg kun opdaget LP’en på bibliotekernes hjemmeside. Så blev ellevild, da jeg så at de havde kassettebånd også… Så den skal jeg have bestilt hjem.

Normaltvis ville jeg købe den på cd, men eftersom det ikke er muligt, vil jeg se om jeg kan få den fra kassettebåndet til min computer… Skal bare lige have fundet ud af hvordan! :)[/QUOTE]

Du kan købe (lettere dyrt) sådan en her http://www.coolstuff.dk/ION_Tape_Express?gclid=CNea6dDltbMCFfJ2cAodA3QAOw

Jeg ved dog de nogen gange har dem i supermarker til omkring 200 kr. Har bl.a. set dem hos Netto.

[QUOTE=DK Jannam;976967]Ej Zunar… jeg havde slet ikke set du havde skrevet… Åååårh, så havde jeg fundet ud af det for ½ måned siden! Det så jeg først nu… Men tusinde tak alle! :D:D[/QUOTE]Jeg tænkte nok, at det var den :stuck_out_tongue: