Hjælp med tv?

Også derfor vi har hentet et toshiba z3030d hjem fra tyskland, da den har fuld ISF menu og er selvfølgelig brugt :smiley: Ønske tv er dog Pioneer LX6090H men får nok ikke lov at bruge så mange penge på et tv

[B]Hvad betyder 720p og 1080i ? :ups:

[/B]Kort sagt og ikke for teknisk, så betyder det alt i alt opløsningen :tihi:
fx 720p betyder at der er 720 “streger” vandret på skærmen, osv.

Almindeligt SD (Standard Definition) tv, svarer til 576 linjer max.

[quote=Rimmen;206224][B]Hvad betyder 720p og 1080i ? :ups:

[/B]Kort sagt og ikke for teknisk, så betyder det alt i alt opløsningen :tihi:
fx 720p betyder at der er 720 “streger” vandret på skærmen, osv.

Almindeligt SD (Standard Definition) tv, svarer til 576 linjer max.[/quote]

Wow, hvor fedt. :thumbup:
Tak. :ok:

Sønnen købte her først et 32 tommer til hans værelse, det blev alt for stort , så gik han ned på et 26 tommer , det er perfekt . Billedet bliver dårligt hvis man har et for stort fjernesyn i forehold til hvor langt man sidder fra det :slight_smile:

Peter: Det er heldigvis ikke noget vi behøver være enige om, så lad os bare lade det ligge… :ok:

Men held og lykke med tv-jagten Maiken, jeg er sikker på at du nok skal finde noget godt :slight_smile:

Tak, det håber jeg også. :slight_smile:
Min far har lovet mig, at vi i næste weekend tager til strøget inde i Silkeborg, hvor der er SÅ mange elektronikforretninger, eller også tager vi til Bilka, hvor der også er mange fjernsyn. Jeg glæder mig allerede. :wehu:

[quote=Makenski;206249]Tak, det håber jeg også. :slight_smile:
Min far har lovet mig, at vi i næste weekend tager til strøget inde i Silkeborg, hvor der er SÅ mange elektronikforretninger, eller også tager vi til Bilka, hvor der også er mange fjernsyn. Jeg glæder mig allerede. :wehu:[/quote]

Det lyder som en fornuftig ide… bare husk at bede om lov til at se ganske almindeligt tv, uden HD eller noget… Så kan du meget bedre bedømme det :ok:
God fornøjelse med det! :slight_smile:

[quote=Rimmen;206251]Det lyder som en fornuftig ide… bare husk at bede om lov til at se ganske almindeligt tv, uden HD eller noget… Så kan du meget bedre bedømme det :ok:
God fornøjelse med det! :)[/quote]

Det skal jeg huske. :ok:
Tak. :slight_smile:

Jeg fandt dæleme et tv i Bilka. :rock: Prosonic bla bla bla 26" , HD Ready, indbygget dvdafspiller, kontrastforhold 1200:1, responstid 8 ms, og en masse andet gejl. -høhø
2000 i kolde kontanter. :ok: Er lige nu i fuld gang med at indstille kanalerne, sikke et makværk. :slight_smile:

Tillykke med dit nye TV :slight_smile:

Tak, Birthe. :slight_smile:

Så har jeg lige brugt ca. 1½ time på at kode kanaler ind (to gange), og så finder jeg ud af, at min noget nær yndlingskanal mangler. :besvimer: Øv øv, men gider altså ikke igen.

[quote=Makenski;209742]Tak, Birthe. :slight_smile:

Så har jeg lige brugt ca. 1½ time på at kode kanaler ind (to gange), og så finder jeg ud af, at min noget nær yndlingskanal mangler. :besvimer: Øv øv, men gider altså ikke igen.[/quote]

Sådanne et nyt TV burde da finde alle kanalerne selv så det kun er rækkefølgen du skal ændre i :slight_smile:

Ja, det kan det også, men jeg er åbenbart kommet til at overskrive Kanal5, som jeg gerne ville have. :tihi:

Det ligner lidt det her:
http://www.flatguide.dk/wp-content/gallery/kdl-40w4500/sony_kdl-40w4500_2.jpg men er et Prosonic, hvilket jeg ikke kunne finde ordentlige billeder af. :slight_smile:

Tillykke med det :thumbup:

nu har jeg et par nørder i min omgangskreds og det store tilhængere af Sony :slight_smile:

Det fladskærm jeg har er også Sony og jeg er RIGTIG glad for det - det spiller stadig 100% selvom det efterhånden er 3 år gammel :slight_smile: Der har aldrig været noget :slight_smile:

Rimmen - Tak. :slight_smile:

Lena - De er bare ret meget over min prisklasse. :slight_smile:
Men ja, de er supergode. -thumbs

Du skal ikke gå efter full HD, når du ikke kigger på TV over 32" - det er spild af penge. Man begynder først at kunne se forskel fra 37". Med så små skærme, som du kigger efter, er halv HD fint.
Jeg sværger selv til Sony Bravia-serien.

[quote=pivnu;210283]Du skal ikke gå efter full HD, når du ikke kigger på TV over 32" - det er spild af penge. Man begynder først at kunne se forskel fra 37". Med så små skærme, som du kigger efter, er halv HD fint.
Jeg sværger selv til Sony Bravia-serien.[/quote]

Tak. :ok: