Hjælp ,mig lige videre i en quiz

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig…

Jeg deltager i en quiz, hvor man får et spørgsmål hver dag, og så længe man svarer rigtigt er man stadigt med…

Indtil nu har jeg kunnet hitte nogenlunde ud af det selv, men idag er jeg simpelthen lost…

Så beóm alle kattegale hjælp mig med at gå videre til i morgen…

Her kommer så “problemet”:

Fra det øverste billede har drillenissen ændret én ting på det nederste, men hvad???

Da jeg i forvejen har et knap så godt syn, er det da ikke så let, men nu har jeg i sammenlagt 3 timer stirret på de 2 billeder, og jeg KAN altså ikke finde “fejlen”…

Så Please please please… er der ikke nogen herinde med gode øjne dr kan se hvad nissen har ændret???

PS: det er ikke det at billedet er lysere, det er blevet klarificeret…

Ude i højre side. Det vindue på huset, man kun kan se lidt af, er lyset slukket på det nederste billede.

De har vel slukket en pære på juletræet :cool:

Det er svært at se på det 2 billeder du har sat ind, men hvis man åbner dem hver for sig, kan man se det.

Ja, det er helt rigtigt :slight_smile:

Ja, så bliver det endda meget tydeligt :slight_smile:

Weeeee…

Tak for svaret, det havde jeg altså aldrig fået øje på, men når man så ved det, er det bare så tydeligt…

Takker mange gange…

Nå, vi prøver igen idag, og se om alle de kloge kattegale kan hjælpe mig…

Quizzen er lige kommet op og lyder som følger:

MFWUFFMÅMTJFQBKMDFMHKØCFKJFKTM
Hvad står der? Løs gåden og du er videre i konkurrencen.

Selv har jeg kun en time til at lege med den, så er i tvivl om jeg kan nå det.

Så hvis nogen herinde kan hjælpe ville det være dejligt…

PS: nu er vi kun 58 tilbage i konkurrencen, og vi startede med at være mere end 1000

Hvis du kun har en time er det jo desværre for sent nu, men nåede du selv at løse den? :slight_smile:

Jeg har til 23.55 før svaret skal afgives, men da jeg har gæster hele dagen, har jeg ikke rigtigt tid til at sidde og “pusle” med det, så hvis nogen finder et godt bud, ville jeg da blive ret glad…

Jeg har så afkodet det. Svaret er: Nextgen ønsker alle en glædelig jul
Løsning: Man skal skiftevis bruge det bogstav før og derefter det efter.

Sender lige en PB med et gæt til dig…

Aj Maibrit…du var hurtigere :høhø:

Takker Maibrit og Tina…

Jeg fangede den heldigvis også selv, så er forhåbentligt med endnu imorgen…

Spændende! :smiley:

Jeg er stadig med… Og er igang med at se om jeg kan løse dagens spørgsmål…

Indtil nu er google IKKE min ven, så det kunne da godt være jeg skulle sætte det herind også…

Spørgsmål 19. December

Sneen daler, julemanden står og taler.
Mine nisser se at komme i gang, ellers vil I få en opsang.
Hvis vi den 24 ikke færdig bliver, hvad tror I børnene siger?.
Hvis alle julemandens nisser siger op, så får julemanden en prop.

Hvem har skrevet dette?
HINT: Ikke kun Gud bruger sendebud!

Her er dagens udfordring…

Jeg har spurgt google om hjælp, men hun er en sur gammel kælling idag, og har ikke tænkt sig at hjælpe…

Julemandens kone

Tror du har ret Birthe

Google hjalp mig lidt :tihi:

Prøv at se svaret i tråden [her](Sneen daler, julemanden står og taler. Mine nisser se at komme i gang, ellers vil I få en opsang. Hvis vi den 24 ikke færdig bliver, hvad tror I børnene siger?. Hvis alle julemandens nisser siger op, så får julemanden en prop.) (Birthe har ret, det er Julemandens Kone)

Jamen det skulle være fra et engelsk jule-eventyr, men jeg kan slet ikke lige finde et der kan passe…

Men jeg ville gerne lige finde det eventyr det skulle stamme fra, for der er desværre folk der slynger ukorrekte svar ud, bare fordi de synes det er sjovt (der er 2 der er strøget ud af quizzen, ved bare at sætte det svar ind nogen gav dem, uden at lige tjekke op på det)

Så hvis nogen kan huske hvad eventyret hedder, (eventuelt linke til det), så ville jeg blive glad…

Eife, dit link kan jeg ikke få til at du, der sker ikke noget når jeg trykker på det.