Kære dejlige kattemennesker
Jeg er simpelthen så ked af det og ved snart ikke længere, hvad jeg skal gøre. Jeg er så bange for at være nødt til at aflive min elskede Wilma, som siden vi fik en anden kat for 4 mdr siden har ændret adfærd fuldstændig. Hun mistrives VIRKELIG.
I begyndelsen hvæsede og brummede hun bare af killingen, når han kom for tæt på. Nu trækker hun sig fra os allesammen. Vil ikke være sammen med os, vil overhovedet ikke lege, holder sig kun udenfor og i soveværelset, brummer af os, hvæser, gemmer hovedet i hjørnet af sofaen, når vi tager hende ind i stuen og virker bare rigtig, rigtig ked af det. Hun klemmer øjnene sammen og har store pupiller. Vi har adskilt kattene, fået hende undersøgt for fysiske sygdomme, prøvet Feliway, Felifriend, Kalm, at lade hende være i fred samt at “tvinge” hende til samvær. INTET har hjulpet og tingene er bare blevet værre.
På onsdag får vi en katteadfærdsterapeut på besøg.
Jeg tror ikke længere på, at noget vil hjælpe. Min mor siger, at hun ikke tror på, det nogensinde bliver bedre, min kæreste siger, vi må affinde os med situationen, men det kan jeg ikke. Min kat lider, og jeg lider med hende.
Hvad skal jeg gøre?? Har nogen erfaring med Zylkene eller antidepressiv medicin til katte?
Mvh. Julie
PS: Vi har adopteret hende fra et andet hjem, og vi mener, hun er mellem 9 og 11 år gammel.