Hjælp, min datter kan ikke tåle Eddie!

Dejligt han har fået et nyt godt hjem. Mange tak for opdateringen
:slight_smile:
Pia

Dejligt at høre…! :smiley:

Desværre er det ikke mig (piv piv), men jeg glæder mig på den nye ejers vegne og til at høre mere om smukkemissen! :smiley:

:thumbup: Hvor er det dejligt for Jer at han er kommet et godt sted hen… :hjerte:

Det var godt der kom en løsning.

Er der ikke en kontrakt på katten hvor der står den ikke kan skifte hjem uden opdrætterens mevirken/godkendelse.

Det er en helt normal pasus i mange kontrakter - netop for at katten ikke bliver solgt til et hjem opdrætteren ikke ville sælge kat til.

Jeg er sikker på katten har fået et godt hjem - men alligevel …

Jeg er glad for at høre du har fundet en løsning…

en skam jeg ikke så det før - mette m har haft SERIØS allergi imod katte. men hun er blevet vaccineret sidste år med super resultat. kan være hun selv kommer på banen i tråden her.
mener hun gik fra 6 antihistaminer og til 1 - det er da en forskel !

men hvis i har fundet en god løsning til drengen så er det jo skønt- men vil i evt have kat igen så er det bestemt værd at overveje

[quote=kira v;361495]en skam jeg ikke så det før - mette m har haft SERIØS allergi imod katte. men hun er blevet vaccineret sidste år med super resultat. kan være hun selv kommer på banen i tråden her.
mener hun gik fra 6 antihistaminer og til 1 - det er da en forskel !

men hvis i har fundet en god løsning til drengen så er det jo skønt- men vil i evt have kat igen så er det bestemt værd at overveje[/quote]
Min søster er også katteallergiker (astma) - hun har de senere år gennemgået et omfattende vaccinationsprogram…uden nogen effekt.

Er det så den eneste allergi, hun har eller er hun allergisk over for flere ting?

[quote=mismaia;361254]Han er skam ikke en blanding, men har stambog, er chippet og passet med vacciner osv.
Hans stamnavn er DK Naughty Coon´s Miyaz ibn Bastien og han er fra 3/10 2008[/quote]

[quote=mismaia;361395]Så er der fundet en god løsning for Eddie.
En herinde fra har fået ham, men jeg synes hun selv skal fortælle om det når hun har lyst:)

Og ja, Vivi, astma ER ikke noget at spøge med, derfor den hurtige løsning:)[/quote]

Da jeg 110% sikkert VED at Helle fra Naughty Coon meget gerne vil vide, hvad der sker med “hendes” killinger, så tag endelig kontakt til hende… hun kan findes via sit stamnavn på en simpel googlesøgning (kan desværre ikke hjælpe med kontakten, da jeg pt sidder i Australien på en fremmed pc)…

Jeg har for resten nusset ham da han var helt lille… skøn og sød missedreng! :wehuu:

Hej Ann
Jeg har været i kontakt med Helle og hun er underettet om Miyaz/Eddie.

Fortsat god tur down under:)

[quote=kira v;361495]en skam jeg ikke så det før - mette m har haft SERIØS allergi imod katte. men hun er blevet vaccineret sidste år med super resultat. kan være hun selv kommer på banen i tråden her.
mener hun gik fra 6 antihistaminer og til 1 - det er da en forskel !

men hvis i har fundet en god løsning til drengen så er det jo skønt- men vil i evt have kat igen så er det bestemt værd at overveje[/quote]

Yeps - men forskellen er at min allergi kommer til udtryk som “snue/høfeber” hvorimod, en allergisk reaktion hvor det sætter sig som Astma IKKE er at spøge med!
IMO er der en stor forskel!

Men ja, for en allergisk reaktion der er som min, vil jeg til en hver tid anbefale vaccination!
Jeg gik fra 7 antihistaminer + næsespray mange gang dagligt, til nu kun at tage én antihistamin dagligt. Dog er min allergi stadig for aktiv i græspollen sæsonen og dét på trods af at jeg også er vacc. mod græs (og husstøvmider :wink: ).

/Mette

Det var faktisk også hvad lægen sagde.
En allergi han man måske arbejde med, men astma kan være livstruende og der må man bare gøre hvad der skal gøres for at lungerne ikke fyldes med partikler der ødelægger åndedrættet.

Efter at Eddie var blevet hentet i går gjorde jeg rent, skiftede alt tekstil i huset, luftede ud og bankede alt hvad der kunne bankes.
Her til morgen var min datter lidt bedre, men har stadig problemer med vejrtrækningen:ked:
Jeg håbet at det bliver bedre dag for dag. Lægen sagde at det kunne tage lang til at fjerne alle partikler efter katten.

Jeg er iøvrigt rigtig glad for jeres bidrag og gode råd herinde. Tak skal I have:)