Hjælp min killing bider

Jeg har den skønneste lille Ragdoll killing på 18 uger. Men vi oplever store problemer med at hun bider rigtig meget. Det er tær, fingre, arme. Og hun angriber en når man intet gør og det går tit og ofte ud over min datter på 4 år.
Jeg prøver at sætte hende væk hver gang hun bider. Eller angriber, men hun bliver ved.
Jeg tror at dem der har haft hende som helt lille har leget med Hende men fødder og hænder men hvad skal vi gøre. For at ændre på det.
Nogle der har gode råd.

Hej Rina - og velkommen til. Jeg er sikker på, der er nogen herinde, der kan hjælpe med råd til, hvad man kan gøre. Det er ikke min spidskompetence :slight_smile: Så jeg vil bare høre, om du har snakket med opdrætteren om det? De plejer som regel også at kunne give nogle gode råd, og desuden har de jo kendt killingen i mindst 3 måneder, så de har nogle bedre forudsætninger for at hjælpe.

Men som sagt - der er nok nogle af opdrætterne herinde også kan give dig et par gode anvisninger :slight_smile:

Hey.
Jeg har kontaktet hende og det eneste hun siger er at det er en face hun skal igennem. Og man kan føre det man siger shah i en høj tone. Det virker bare ikke. Hende vi har købt vore lille pige af er ikke nogen speciel god hjælp. Så håber nogle her inden kan hjælpe mig

Din killing dødkeder sig i mangel på en artsfælle og er derfor nødt til at få afløb for sin energi ved at lege med jer. Få en ven til hende! Det er synd at så lille en killing af så social race skal gå alene, den er ikke velegnet til det…
VH
Susanne

2 Synes om

Enig i at hun keder sig, og bør få en legekammerat. Vælg der en pige, hvis det er, da hanner og hunner ikke leger ens :slight_smile:
Men udover så istedet for bare at sætte hende væk, så korriger hende i adfærden. Sig Av, av, av, av! Højt i en lys stemme, så hun kan høre det gør ondt på jer (uanset om det gør ondt eller ej). Og gerne meget højt hvis hun angriber jer ud af det blå, så hun virkelig forstår det. Det er sådan de lærer af hinanden, når de leger. Dertil så ros hende i en glad lys stemme så snart hun stopper. Der bør hjælpe rigtig meget, selvom det ikke er sikkert at hun bliver 100 % god når det først er så sent hun lærer det (vi bruger meget tid på at lære vores det fra de bliver født), men problemadfærd bør det i hvert fald ikke være.

1 Synes om