Nej, 2 gange opkast i døgnet er selvfølgelig ikke voldsomt. Jeg tænker mere på det samlede billede af, at killingen har tynd afføring, næsten intet spiser og ikke har gjort det i et par dage (så er der jo heller ikke ret meget at kaste op), og at den forholder sig unormalt passivt. Godt at høre, at den rent faktisk selv drikker!
Elvira: Hvordan går det?
Jeg synes det er lidt upraktisk for køberne, at neutraliseringen (og åbenbart også mærkningen) skal vente, selvfølgelig med mindre killingen virkelig ikke er klar. Mange internatskatte bliver jo fritløbende i deres hjem. Nå, men det er ikke det, denne tråd handler om.
Her er en opdatering:
Jeg var liiiige ved at køre afsted til dyrehospitalet i går aftes, men det var næsten som om hun kunne mærke hvad der var i vente, for hun gik direkte hen og spiste en stor portion af sin mad! Der kan man bare se… Og som sagt drikker hun stadig masser af vand selv…
Så vi blev enige om, at se om den mad blev nede eller ej… Hun har først været lidt dårlig igen her til morgen, så hun har nået at optage masser af maden før hun kastede op igen… Så det er godt… Men da hun stadig har tynd mave, har vi lige her i eftermiddag været ved min egen dyrelæge. Vi har fået sådan noget pasta med noget mælkesyrebakterier i(formoder jeg det er), og lidt antibiotika piller… Så hun er sikkert på ret køl igen om et par dage…
Hun har leget både igår aftes og her til morgen, så sløvheden er tilsyneladende kun noget der er om eftermiddagen… hmmm! Jeg synes ikke at det er den normale killinge træthed, hun virker meget sløv… Men måske er det bare sådan hun er om eftermiddagen…
I forhold til internat, så er hun fra kattehjemmet i hillerød. De har en dyrelæge der kommer til internatet og tilser og neutralisere kattene osv… Den dyrelæge havde vurderet at hun ikke var stor nok til at hun ville foretage indgrebet… jeg ved egentlig ikke præcis hvorfor hun var for lille til det… Ikke desto mindre venter vi bare til hun er lidt større… Og iøvrigt til at hun er ovre det her mave onde, jeg vil ikke have hende vaccineret og oppereret på når hun ikke er rask… Det kan vidst være lidt farligt…
Men tusind tak igen fordi i er så søde at følge med, og spørge til det… Det hjalp rigtig meget at der var nogen med erfaringer med inde over det…
Dejligt at høre, at missen pludselig blev sulten :høhø:
Men jeg synes også, det er godt, at I lige har fået kigget på hende. Hvis hun har lidt mave/tarm-infektion, kan det jo godt være, hun bliver lidt mere sløv end vanligt, men hun skal jo også sove rigtig meget, sådan en bette størrelse. Jeg håber, hun snart er helt rask igen
Her er en opdatering:
Jeg var liiiige ved at køre afsted til dyrehospitalet i går aftes, men det var næsten som om hun kunne mærke hvad der var i vente, for hun gik direkte hen og spiste en stor portion af sin mad! Der kan man bare se… Og som sagt drikker hun stadig masser af vand selv…
Så vi blev enige om, at se om den mad blev nede eller ej… Hun har først været lidt dårlig igen her til morgen, så hun har nået at optage masser af maden før hun kastede op igen… Så det er godt… Men da hun stadig har tynd mave, har vi lige her i eftermiddag været ved min egen dyrelæge. Vi har fået sådan noget pasta med noget mælkesyrebakterier i(formoder jeg det er), og lidt antibiotika piller… Så hun er sikkert på ret køl igen om et par dage…
Hun har leget både igår aftes og her til morgen, så sløvheden er tilsyneladende kun noget der er om eftermiddagen… hmmm! Jeg synes ikke at det er den normale killinge træthed, hun virker meget sløv… Men måske er det bare sådan hun er om eftermiddagen…
I forhold til internat, så er hun fra kattehjemmet i hillerød. De har en dyrelæge der kommer til internatet og tilser og neutralisere kattene osv… Den dyrelæge havde vurderet at hun ikke var stor nok til at hun ville foretage indgrebet… jeg ved egentlig ikke præcis hvorfor hun var for lille til det… Ikke desto mindre venter vi bare til hun er lidt større… Og iøvrigt til at hun er ovre det her mave onde, jeg vil ikke have hende vaccineret og oppereret på når hun ikke er rask… Det kan vidst være lidt farligt…
Men tusind tak igen fordi i er så søde at følge med, og spørge til det… Det hjalp rigtig meget at der var nogen med erfaringer med inde over det…[/QUOTE]
det lyder godt
Et lille pip, hvis du ikke ved det allerede… Vent med at give mælkesyrebakterierne (Zoolac?) til et par timer efter antibiotikaen - ellers slår du bare mælkesyrebakterierne ihjel med antibiotikaen, og så hjælper det ikke meget
Mjah, det er (næsten) altid godt at spise til medicin. Men grunden til at maven bliver slået i stykker af antibiotika er, at den normale gavnlige tarmflora bliver udraderet sammen med de skadelige bakterier, og i den sammenhæng er det ligemeget hvornår man spiser - med mindre det man spiser er f.eks. A-38 et par timer efter medicinen
Jeg tænker på ift. kvalme fra maven, evt. tilmed mavesår, men det er så mere et NSAID-problem. Der hjælper det at spise sammen med medicinen. Og har man en kat, der i forvejen er skidt, så er det ikke så rart, hvis den også bliver skidt af medicinen.
Åh ja, smertestillende og cortison, klart! Men generelt er det er en god ide at ha’ mad i maven sammen med medicin (Undtagen når man netop ikke må, men det hører nok ikke hjemme her :))