Hjælp! mine katte er uvenne

Hey alle jeg har brug for råd :sweat:
Jeg har to katte. Lea på 9 år og Trixie på 2 år, bække er steriliseret og bække går frit mellem inde og ude.
Lea har vi fået som killing og har aldrig haft nogle vanskeligheder med.
Trixie er et hittebarn. Som maget lille er hun bliv væk fra sin mor, og havde i 3 dags tid gået rund og klat på sin mor da vores datter finder hende. Og vi tage en beslutning om at tage os af hende. Hun har været omkring 10 uger tro dyrlægen.
Det tog lang tid for Lea at affinde sig med Trixis tilstedeværelse i hust. Men til sidst blev de nogle lund venner.

Men her hen over vinteren er Trixis begyndt at jage Lea rund i hust. Og det er flere gange om dagen :S Lea både Knorr og slår ud efter hende i et tydelig forsøg på at sige nej, men Trixie er ligeglad.

Lea er nu også begyndt at tis rund om i huset. Før på gulvtæppet i kontoret (den døre er fra nu af altid lukkede). Så på det badeværelse hvor der før stod en katte brakke (det gør der igen nu, og vi har også en i kælderen, der har været der hele tiden). Og nu er det på sko bakkerne i sko gangen.
Før henne, så miavede hun når hun ville ud og tisse. Medn nu tisser hun bar uden at give tegn😓.

Vi har en Feliway friends. Men den lader ikke til at ha en effekt :sweat: og den nye kattebakke hjælper heller ikke :S

Samtidig har vi også 2 børn og den mindste er 2år. Så der er ikke tid og overskud til at lage flere timer med Trixis for at køre hende træt :sweat: og Alt legetøj jeg har købt lader ikke til at fange hendes interesse :sweat:(det er mest bolde og legmus)

Jeg har en ide om, at det saksen kan være fordi det er så koldt ude. At være den ene eller anden kat har lyst til at være ude. Men vi er også bar nød til at finde en løsen, for vinter vil jo bar ikke slippe sit tag i os :sweat:

Undskyld det blev så langt et skriv :sweat_smile::sweat: men jeg håber at der er nogle af jer, der har god råd :sweat: for ellers ender vi med at give Trixis væk :sweat: for det er den eneste udvej vi selv kan se lige nu :sweat:

5 Synes om

:welcome:

Det lyder som en uholdbar situation. Alle er stressede - både tobenede og firbenede. Har I overvejet at kontakte en katteadfærdsrådgiver?

4 Synes om

Nej :sweat_smile: jeg vist slet ikke at det var en ting :sweat_smile:
Kan du anbefale nogle ? :open_mouth:

3 Synes om

Der findes flere :smiley: Jeg kender Michelle Garnier www.michellegarnier.dk

2 Synes om