Hjælp mine katte fælder rigtig meget hele tiden

har 2 dejlige røde katte huskatte, de bliver børstet dgl men fælder utrolig meget, de får både b vit og gær tbl men intet hjælper, har i nogle gode råd

Hvilket foder får de og er de kastreret?

de får royal, det er en han og en hun hannen er ca 1 år og skal kastreres snart, han er en kat der har været ude kat på en gård og har kun fået den føde han selv kunne finde, hun katten er 9 år gammel og har altid fældet

Jeg vil tro, at det at hankatten stadig er fertil kan gøre, at han fælder. Jeg har selv maine cooner og norske skovkatte og de fælder næsten ikke i øjeblikket. Umiddelbart vil jeg anbefale dig at give dem et dagligt tilskud af lakseolie. Håber andre kan komme med gode råd.

tak for rådet, det bliver da prøvet af, det er ikke til at holde ud med alt det hår alle vegne, sidder lige og kigger på mit tastetur, selv der er der meget hår, det er ikke fordi jeg ikke gør rent -jegfejerforegen -jegfejerforegen

Ja, det er noget træls noget, når det står på. Her er det totalt vildt i foråret. Prøv lige og vent med at drøne ud og købe olie. Måske kommer der andre gode råd.

jeg har to cooner, den lille fælder nsæten ikke da han kun er 19 uger gammel, men den store, puha, det er ikke til at holde ud.

hvor kan man købe det lakseolie henne af ? jeg er villig til at prøve alt. og blander jeg bare n smule i fodderet ?

http://loppetjansen.dk/sygdomsbehandlin … 26_da.html

Men det kan købes mange steder. Mener vi gav 59 kr. for 250 ml. Det er de samme om du køber til hund eller kat, men doseringspumpen i den til hund giver en større portion end den de har sat i den til katte.

jeg bruger den der hedder livets olie - kan fåes her http://pitstoppets.dk/shop/default.asp Det er en blanding af koldpresset hørfrøolie og kæmpenatlysolie,

2tsk hver 2-3 dag i deres mad… deres pels skinner og er blank og filtrer overhovedet ikke på nogen måde…

om det 100% er det der udelukkende gør forskellen er ikke til at sige for de får feline porta våd og tør, RC mco foder og rc baby cat…

men medvirkende er det helt sikkert for der er ingen pelspleje nødvendig andet end en løs kam en gang pr uge…

at jeg så friserer dem oftere er for hyggen og samværet - ikke fordi pelsen driller… livets olie er rigtig rigtig god…

Håber det kan hjælpe…

Nogle katte er allergisk over for fisk. Jeg bruger tidselolie. Åbne flasker skal på køl.
De allerbedste olie er Viacutan fra dyrlægen

Vi bruger også Viacutan nu til Bebse, dvs. hun behøver det slet ikke her om sommeren. Hun fik tynd mave af fiskeolien, men det hjalp på pelsen. Viacutanen er smadder godt, men desværre også til en pris, som mange afholder sig fra at betale.

Hvilken tidselolie køber du Lis?

men vores hunkat har altid fældet rigtig meget, trist ved ikke hvad mere jeg kan gøre for hende, hun er nu 9 år

Det skulle nok også have nævnt under kosttilskuds-tråden, hvad det er I giver af tilskud.

viewtopic.php?f=61&t=982

den vil jeg da helt sikkert prøve. er det bare den øverste ?

Mine tre er også i fældning lige nu: Det er sent synes jeg, men det er ikke destro mindre først startet nu. Sidst de var i fældning var i december, da de gik fra ude til indekatte for en kortere periode. Nu er de ude igen - også fælder de.

Frem med børsten og undlad at hælde alle mulige tilskud på dyr, uden at være sikker på, at de har brug for det.

Eller kan tåle det!

Har set katte med bylder, fordi de havde fået kosttilskud forgiftninger.