Min dejlige hunkat,Nala, gik ud fra Voldumvej i Rødovre tidligt lørdag morgen 23/11-13 og er ikke kommet hjem. Katte bliver ofte ved en fejl lukket inde i skure, garager, kældre og lofter – Hjælp mig med at finde min dejlige kat – tjek om hun skulle være lukket inde et sted på din grund. Hvis du går tur med din hund, kan det også være du hørereller ser hende på din vej. Måske er hun kommet for langt væk og kan ikke finde hjem. Hun er chippet og registreret!
Nala er stadig savnet!! Please ring 53 37 62 66 hvis du finder hende!!
Jeg kan se, du har efterlyst hende både på Kattens Værn og Dyrenes Beskyttelse, hvilket er udmærket. Jeg ved ikke, om du har set tråden Min kat er væk - hvad gør jeg? her på KG, men der er flere gode råd i den. Især det med at sætte mange plakater op i lokalområdet - med store, vellignende farvebilleder. Mobiliser også gerne nabolagets børn, for børn ser meget mere, end man tror…
Held og lykke med at få smukke Nala sikkert hjem igen. Katte er før kommet hjem efter at have været væk i uger eller måneder.
[QUOTE=FinnFrode;1136805]Jeg kan se, du har efterlyst hende både på Kattens Værn og Dyrenes Beskyttelse, hvilket er udmærket. Jeg ved ikke, om du har set tråden Min kat er væk - hvad gør jeg? her på KG, men der er flere gode råd i den. Især det med at sætte mange plakater op i lokalområdet - med store, vellignende farvebilleder. Mobiliser også gerne nabolagets børn, for børn ser meget mere, end man tror…
Held og lykke med at få smukke Nala sikkert hjem igen. Katte er før kommet hjem efter at have været væk i uger eller måneder. [/QUOTE]
Tusind tak - jeg har allerede sat opslag op og gør det stadig løbende i lokalområdet og indrykket annoncer i de to umiddelbart relevante lokalaviser, både net og papirudgaver, samt diverse facebook sider osv. Jeg har været ude og lede og råbe og ryste med mad og trukket hendes tæpper på jorden, delt sedler ud i shoppingcenteret og i postkasser - jeg er virkelig ved at løbe tør for idéer
der er masser af håb endnu
men engager børnene i området - de er mestre i at finde katte der er blevet borte … især for en ekstra julegave
Ja jeg har sat seddel op på den nærmeste skole også og der er nogen børn der har ringet, men det lyder desværre som telefonfis
Der er også det ved det, at jeg tror ikke hun er lige i nærheden - synes oftest de historier med børn der finder katte, at det er typisk indekatte som sidder og gemmer sig i nærheden af hjemmet. Nala er udekat (dog ikke ude om natten normalt) og jeg tror simpelthen hun er kommet for langt væk/er blevet skræmt væk af noget, eller også er hun død - og hun er normalt ikke så glad for børn, hun synes de er for højlydte og gemmer sig. Ud over det er hun en meget territorial og stærk hunkat, ikke sådan en lille sky, kælen een (er selvfølgelig kælen når hun er hjemme, giver store kattekrammere, men tror ikke hun sådan går til fremmede). Jeg ved ikke om det er godt eller skidt i den her situation. Hun er normalt ikke væk mere end nogle timer og nu har hun været væk i 14 dage
har du kontaktet dyreværet i Rødovre? måske de har nogen input, nu det er i området…
Ja jeg har talt med dem flere gange og har efterlyst hende på deres hjemmeside
Har du talt med dyrlæger i området i tilfælde af at nogen har indleveret hende? Er hun øremærket vil de selvfølgelig tage kontakt.
Marina
ja, har også talt med dyrlægerne og hængt opslag op der. Hun er ikke øremærket, men chippet, da min dyrlæge anbefalede dette fremfor øremærkning (hvilket jeg nu er rasende over, for alle steder taler folk kun om øremærker!!)
husk at kontakte Inges Kattehjem og dyrehospitalet i Valby (som dyrenes beskyttelse bruger)
Strø evt. lidt brugt kattegrus (Hvis du stadig har det) ud omkring huset. Lugten kunne hjælpe hende med at finde vej
Jeg har talt med og efterlyst hos Inges kattehjem, men har ikke talt med dyrehospitalet i Valby - det gør jeg lige idag. Hun er dog efterlyst på dyrenes beskyttelse (+alle relevante hjemmesider og facebooksider, lokalaviser, dba m.m.) så hvis de samarbejder med dyrenes beskyttelse, så må de også finde frem til mig.
Jeg strøede straks det brugte kattegrus ud jeg havde, da hun forsvandt, men havde desværre ikke ret meget, da jeg næsten lige havde skiftet kattebakken
Har rendt rundt og trukket flere af hendes tæpper på jorden i området, i håb om at det kunne afsætte nogle dufte.
du kan desværre ikke regne med at dyrehospitalet i valby tjekke siderne
tilskadkommende katte som DB henter bliver bragt til Valby, kontakt dem for at hører om evt har haft din kat inde
Har lige talt med dem - de siger de altid scanner for chip
Du bor meget tæt på Engen - så jeg antager at du har været dernede dagligt for at sæge efter hende?
Det sted ville tiltrække rigtig mange katte…