Skal jo på show i morgen, hvilket kræver den helt store vask af perserdyrene…
Emil er ok…
Men Brian
Jeg ved simpelthen ikke hvordan det er sket, men han er en stor filtknude:besvimer:
Har vasket ham fuldstændigt som jeg plejer… først affedte med VEL opvaskemiddel, så farveshampoo (sort fra Anju Beaute) og dernæst Texture (også fra Anju Beaute) afskyllet med lidt hvid eddike i tredjesidste skyl…
Jeg har forsøgt at bruge Absolu for at løsne knuderne, men der er simpelthen alt for mange og det gør ONDT, når jeg forsøger at rede dem ud… Så ondt, at Brian nu to gange har bidt ud efter mig!
Jeg tænker at noget balsam ville være godt… altså at gøre ham våd igen og så bare smøre en omgang balsam i pelsen, måske rede ham mens den sidder i??? (Det gør jeg ved mit eget hår, som meget let filtrer)…
Nogen med ideer??? Der SKAL gøres noget ved ham NU! Ellers ryger pelsen og det vil jeg meget nødigt…
Nu udstiller jeg jo ikke selv min perser, så derfor har jeg jo ikke vildt meget erfaring ud i det med at show-vaske. Jeg kunne måske bare godt forestille mig, at knuderne filtrer endnu mere, hvis pelsen bliver gjort våd igen.
[QUOTE=Eife;979156]Balsam hjalp i hvert fald på Diego, om det kan redde så slem en pels ved jeg dog ikke
(Jeg har selv oplevet det samme en enkelt gang, hvor pelsen bare gik Helt i kage efter en vask, normalt er den jo nemmere…)[/QUOTE]
Jeg fik reddet pelsen med en kombination…
Dorte Birkedal var så sød at ringe til mig og foreslå at jeg bruge Stay in conditioner… og så satsede jeg på at Lone/sismo’s ide om at bruge menneskebalsam var ok…
Så allerførst snadre Brian ind i Leave In… dernæst ud og gøre ham våd - og fjerne conditioneren… og dernæst en omgang af min alerbedste balsam (den dyre fra frisøren og så ellers skylle, skylle skylle og skylle lidt mere… Derefter bare igang med at tørre ham - normalt sidder vi lidt med et godt sugende håndklæde, men ikke nu…
Jeg er lige blevet færdig… og Brian er helt fri for knuder med undtagelse af en rigtig genstridig en i den ene knæshase. Den fjerner vi i morgen, han har været igennem nok her til aften!
[QUOTE=Vivi_Fletcher;979184]Kan du ikke ringe til en ven?
(Ann-dorrit fx)[/QUOTE]
Du kan bide dig i næsen på at jeg ville have ringet Ann Dorrit, hvis det havde været på et lidt mere menneskeligt tidpunkt af dagen… Aftenen før et show går hun nemlig altid tidligt i seng
Der skal helt klart stadig noget førstehjælp til i morgen i form af god tørshampoo… Brian virker lidt fedtet ned over ryggen… Men lad os nu se, hvor slemt det egentlig er…
Puha… og nu vil jeg smøre nogle sandwiches til i morgen…
Nå, ja… I skal da lige se, hvor meget pels man kan hive af sådan et perserdyr…
Og så vil jeg tillade mig at reklamere helt vildt for den føntørrer på billedet… jeg er godt nok selv forhandler af den - men for sæven da, den er GOD!!! Har kørt det meste af aftenen uden at bliver overophedet eller lignende