Hjælp, Sherry holder hovedet skråt mod højre

[QUOTE=Coon Danica;787463]Åh nej da…du får masser af dem her fra mig :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:
:trøste:[/QUOTE]

Tak

[QUOTE=danpia;787470]Det kan jeg godt forstå du ikke fik spurgt videre ind til.
:kryds:'er fortsat[/QUOTE]

Mange tak

Hun er så småt ved at vågne nu… Åhh hvor gør det ondt at se hende rende med hovedet skråt…

Jeg kommer lige med et bud her;
Idet der er indvækst, dvs invassiv vækst kan der faktisk kun være tale om malign tumor.
Når man snakker malign vs. benign er et af de helt faste adskillelses-kriterier at der er invasion af andet væv.
En bening tumor vil kunne give kompression af andet væv, ikke gennembryde det.

Nu ved jeg ikke hvad type af væv, væksten udgår fra, men udgår den fra knogle, er det også typisk ondartet tumor.

Desuden ses det til ofte hos kat, at der er metastaser i hovedet, da sibenet, en struktur i næsehulen, “fanger” cancerceller i blodet. Dette forudsætter selvfølgelig en anden primær tumor, hvilket ikke nødvendigvis er tilfældet her.

Dette er et bud på hvorfor dyrlægen har sagt som han gjorde, ud fra den viden jeg har, men skal selvfølgelig ikke udelukke at han har andre/flere grunde. Jeg er trodsalt ikke færdig-uddannet og kan kun byde ind med den smule jeg ved p.t.

Åhhh nej Henriette:trøste:

Jeg håber det bedste for lille Sherry:kryds::kryds::kryds:

[QUOTE=Marianne;787500]Åhhh nej Henriette:trøste:

Jeg håber det bedste for lille Sherry:kryds::kryds::kryds:[/QUOTE]

Tak

ej sikke en trist besked at få. Håber det var nok at operere og hun snart er helt rask igen:kryds::kryds:

[QUOTE=Gucci;787485]Jeg kommer lige med et bud her;
Idet der er indvækst, dvs invassiv vækst kan der faktisk kun være tale om malign tumor.
Når man snakker malign vs. benign er et af de helt faste adskillelses-kriterier at der er invasion af andet væv.
En bening tumor vil kunne give kompression af andet væv, ikke gennembryde det.

Nu ved jeg ikke hvad type af væv, væksten udgår fra, men udgår den fra knogle, er det også typisk ondartet tumor.

Desuden ses det til ofte hos kat, at der er metastaser i hovedet, da sibenet, en struktur i næsehulen, “fanger” cancerceller i blodet. Dette forudsætter selvfølgelig en anden primær tumor, hvilket ikke nødvendigvis er tilfældet her.

Dette er et bud på hvorfor dyrlægen har sagt som han gjorde, ud fra den viden jeg har, men skal selvfølgelig ikke udelukke at han har andre/flere grunde. Jeg er trodsalt ikke færdig-uddannet og kan kun byde ind med den smule jeg ved p.t.[/QUOTE]

Tak for info, som jeg lige funderer lidt over i relation til noget jeg selv lige har oplevet :gruble:

Krydser stadig for den lille pige :kryds:

Tak
men hun er nu hverken blevet opereret og bliver det heller ikke.

Ååååh nej for den da!
:kryds: fortsat for lille mislingepige!!!
:kram: til dig, Henriette!

[QUOTE=Osquary;787512]Ååååh nej for den da!
:kryds: fortsat for lille mislingepige!!!
:kram: til dig, Henriette![/QUOTE]

Tak

Åhhh nej Henriette, håber at det “bare” er en polyp som sidder der, og så rigtig god bedring til Sherry

Mange tak :slight_smile:

Han fik fjernet polypen :confused: den var ikke det store problem sagde han, den var så lille endnu.

[QUOTE=Henriette;787533]Mange tak :slight_smile:

Han fik fjernet polypen :confused: den var ikke det store problem sagde han, den var så lille endnu.[/QUOTE]

Jeg håber at det er lige som min tidligere kat Elvis, hold op han var chamerende. Han havde skæv hovedholdning, halv døv og også dårligere syn. Det var udfra et gæt hos dyrlægen pga en tidligere infektion hos ham, som ikke var blevet behandlet. (før min tid altså :wink: )

Øv sikke en omgang! Håber ikke på noget alvorligt! :kryds:

God bedring med hende!

Trist.
Jeg håber virkelig bare det er en hævelse, selvom min dyrlæge lød ret sikker på det andet.

Fik Elvis det godt igen?

[QUOTE=Kimilla;787542]Øv sikke en omgang! Håber ikke på noget alvorligt! :kryds:

God bedring med hende![/QUOTE]

Mange tak :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;787543]Trist.
Jeg håber virkelig bare det er en hævelse, selvom min dyrlæge lød ret sikker på det andet.

Fik Elvis det godt igen?[/QUOTE]

Ja Elvis levede helt fint, og var “rask” da jeg fik ham. Så han var bare mærkelig at se på. Dog måtte jeg senere tage en svær beslutning med ham, men det havde intet med hans skavanker at gøre.

Dejligt :slight_smile: Jeg håber Sherry bliver frisk af pillerne…
Trist med ham

Sikke et chok at få, Henriette :trøste:

Jeg håber, Sherry viser sig at være en lille Elvis :kryds::kryds::kryds:

[QUOTE=galath;787550]Sikke et chok at få, Henriette :trøste:

Jeg håber, Sherry viser sig at være en lille Elvis :kryds::kryds::kryds:[/QUOTE]

Tak