Hjælp... skal jeg være urolig?

hey…
min voksne kat, gider ikke rigtig støtte på hendes forpote… altså når hun sidder på bordet, så har hun ikke foden nede på bordet… men når hun skal hoppe og og ned fra ting, er der ingenting…
jeg har prøvet og kigge på hendes fod men kan ikke rigtig se noget, for hvis jeg trykker på hendes fod, slår hun ud efter mig…
tror i bare at hun bare har slået den, og det ikke er noget, elller…???

Nemo gjorde det samme for noget tid siden - se det an til i morgen og støtter hun ikke så tag til dyrlæge

Nemos gik væk af sig selv i løbet af et døgn, men jeg hang også i røret til Brita med det samme, for jeg blev SÅ bange for at den var brækket.
:slight_smile:

Knus

Hvor længe har det stået på? Har du lagt mærke til det?

ok… har lagt mærke til det i 2 dage… men hun rander ude som hun plejer og det er kun er om aften at jeg lægger mærke til det, da hun ellers er ude det meste af dagen, og så sover ovenpå i vores soveværelse indtil aften… men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal forholde mig til det…

jeg har bare narda penge til dyrlæge hvis det kom så vidt!! og ja ved godt at man jo ikke skal anskaffe sig dyr, hvis man ikke har penge… men plejer jeg normalt at have, det er bare rimelig hårdt i denne tid!!! :frowning:

Halter hun i morgen, så ville jeg smutte til dr. dyr

Knus

Men altså plejer hun at reagere sådan at slå ud efter dig når du trykker hende på poterne?
Jeg ville ik kunne lade være med at ringe til dyrlægen, just in case, men jeg er måske også pyldret :slight_smile:

ok… men det er jo ikke for hun halter på den måde syntes jeg ikke… men tror jeg vil lade vær med at lukke hende ud ( sev om hun meget gerne vil ) og så kigge til hende i løbet af dagen i morgen!!! er der andre ting i tror jeg kan kigge efter, end om hun halter?

det med at slå ud efter mig… det er både og, det kommer an på hva humør hun er i :slight_smile: og om hun lige har været oppe og toppes med vores andre dyr!!

Du kan nok få lavet en aftale om, at få sendt en regning, hvis det kommer så vidt.

Du kunne evt. prøve, at bade poten i noget sæbespåner, hvis der nu sidder et eller andet der, som du ikke lige kan få øje på.

Er hun ude-kat??
Kærlig hilsen
Mona

Kig godt efter hun ikke har en splint eller lignende - eller en kloskede er skadet.
Poten kan også ha’ været i klemme.
Katte er ikke pivede - men hun kan faktisk have rigtig ondt, så en tur til dyrlægen hvis det ikke er bedre inden i morgen.

ok… tror jeg ringer og høre hvordan og hvorledes i morgen… ja mona hun er udekat… hun rander frit… lis… jeg har prøvet at kigge om der sidder noget, men kan ikke rigtig få lov, da hun slår ud efter mig… hvis jeg trykker på hendes pote… for ligesom at se hende klo om der er noget, eller i hendes pote!!

til jer der har fulgt med… jeg har lige ringet til den vagthavende dyrlæge, han sagde hun nok var blevet bidt af en anden kat… for så ville de normalt ikke støtte på benet… og at hun nok havde feber… men kan jeg ikke tjekke, da jeg ikke har et termometer til dyr… ved i om der er andre måder man kan tjekke temp på??? men han ville se hende i morgen!!

brug et almindeligt digitalt temometer, temperatuyren skl ligge på omkring 38,5 grad…

temperatuyren skl = temperaturen skal

Jeg tror da sagtens du kan bruge et normale termometer, det har jeg gjort. Den måler jo bare temperaturen! Han synes ikke det var super fedt at få tage den, men det virkede ikke som om det pinte ham…

Jeg håber ikke din kat har det alt for slemt, ved godt hvordan det er når en mis begynder at halte og man ikke må få lov til at kigge.
Jeg opdagede det her i sommer ved Leopold, min bengal. Jeg var klar til at fange ham ind og til at mærke pote og alt det der helt sikkert ville komme derefter.
Pludselig blev jeg i tvivl, var det nu samme pote han holdt oppe og hvordan var det når han gik? Efter kort tid fandt jeg ud af han gjorde det faktisk hver gang han stod stille, men ikke samme pote. Efterhånden fandt jeg ud af han gjorde det hver gang han snuste rundt og så lige stod stille og lyttede. Når han stod stille og lyttede eller snuste ud i luften, forgik det hver gang på 3 ben og det var ikke samme forben han løftede hver gang.
Fandt så senere ud af det er naturligt for bengalen at stå sådan og han sikkert har gjort det 1000 gange uden jeg har bidt mærke i det. Jeg havde nok set det, men ikke taget det for noget alvorligt og det var det jo heller ikke, da jeg langt om længe fik syn og tanker kodet sammen;o))

det var da en lille hyggelig historie leopols mor, at din mis er lidt ligesom en hund :smiley:

jeg har været afsted til doktor dyr i dag… hun havde en ordentlig flænge i hendes ene trædepude, (syntes det så slemt ud, men sagde hun at det ikke var ) så nu er hun på pencilin og må ikke komme ud i en uge… så nu er der styr på det!

er glad for at du kom afsted og kunne få afklaring på hvad der var galt så lille missen hurtigt rask :slight_smile:

tak for din opdatering og god bedring til lille mis :slight_smile:

-kramer