Hjælp! Skal min kat føde eller er hun slet ikke gravid

Jeg vil så sige, at det er ikke ALTID sådan at man kan mærke liv. Jeg har i hvert fald oplevet sunde og livskraftige killinger komme fra en drægtig hunkat hvor jeg aldrig kunne mærke liv.

Med katte har jeg lært - at der er flere undtagelser end regler :tihi:

Jeg glemmer aldrig da jeg havde en hunkat nede hos min dyrlæge fordi vi BEGGE ugen før var enige om at hun ikke var drægtig og så kunne hun lige så godt blive steriliseret. Dyrlægen blev lidt i tvivl - altså ugen efter både hun og jeg
havde nærmest MAST katten igennem uden at kunne tegn på killinger. Hun tog et røngtenbillede - der var 5 killinger på billedet - en lå i fødselskanalen - og et par dage senere fødte hunkatten 5 sunde og store killinger.:klap:

De elsker altså at snyde os de katte.

Teresa

Synes hun ser drægtig ud, men hvis det er 63 dage og ikke 67 dage, så passer det hele nok bedre…

Du må endelig melde tilbage hvad det hele ender med, synes det er vildt spændende at følge med i…

Teresa: Hold da op! Det var da utroligt… Det lyder som en dejlig overraskelse… Nu er jeg lidt mere håbefuld :slight_smile:

Jeg glæder mig bare så meget!

Og jeg skal nok opdaterer herinde ligeså snart de kommer…

Forresten, kan min kattemor risikere at få for store killinger når hun er blevet parret med en meget stor kat? - Kan der ske komplikationer under fødslen?

[QUOTE=maichrisrine;573601]
Forresten, kan min kattemor risikere at få for store killinger når hun er blevet parret med en meget stor kat? - Kan der ske komplikationer under fødslen?[/QUOTE]

Der kan altid ske komplikationer under fødslen, derfor man altid bør være tilstede.
Jeg tvivler på det har noget med hankattens størrelse at gøre - så stor forskel er der trods alt ikke på katte.

Okay :slight_smile: Tak … Håber selvfølgelig at det går helt fint det hele.

Kan se at der er løbet endnu mere mælk til hende nu så er spændt på om det er ved at være tid :slight_smile:

Ja, der kan ikke være længe til. Husker med en af mine jeg havde en pragtfuld fødekasse med luksus tæppe og indbygget hygge som hun lå længe i, men da fødslen endelig stod for døren, så strøg hun ud i gangen hvor vi havde en trevlet papkasse med julepynt stående, det var dén hun ville ha’! Så op med julepynten og op sprang katten lykkelig for sin ‘fine’ fødekasse der både var støvet, gået i stykker og lugtede af kælder…

De katte altså.

Det er jo en lille Nemo-kat i pige med en rund mavse på:-)

66 dage idag :slight_smile: Jeg er meget spændt… Men jeg syntes at de små snart godt må komme…

Min kat, tror vi er gravid - hendes dievorter er store og lyserøde og hun fælder en del og spiser meget små potioner og hendes mave er blevet større…
Men vi ved ikke parringsdatoen, vi er ret sikre på at hun er blevet parret imens vi har været på ferie 1-15 juli, fordi der havde hun besøg af hele tre hankatte, så der er chancen ret stor for at hun er blevet parret.

Men mit spørgsmål lyder, hvad nu hvis man ikke kan mærke noget liv i maven, hun er ikke meget for at man tager hende op eller holder på hendes mave, så når jeg får chancen for det så mærker jeg, men kan ikke mærke noget… ??

[QUOTE=Caroline1994;658909]Min kat, tror vi er gravid - hendes dievorter er store og lyserøde og hun fælder en del og spiser meget små potioner og hendes mave er blevet større…
Men vi ved ikke parringsdatoen, vi er ret sikre på at hun er blevet parret imens vi har været på ferie 1-15 juli, fordi der havde hun besøg af hele tre hankatte, så der er chancen ret stor for at hun er blevet parret.

Men mit spørgsmål lyder, hvad nu hvis man ikke kan mærke noget liv i maven, hun er ikke meget for at man tager hende op eller holder på hendes mave, så når jeg får chancen for det så mærker jeg, men kan ikke mærke noget… ??[/QUOTE]

Det er ikke altid man kan mærke liv - slet ikke hvis hunkatten ikke er medgørlig :slight_smile:

Men vi er ikke sikre på hvornår hun blev parret så hvor langt henne hun er - er ikke til at vide, hun mijaver meget og hendes dievorter har noget hvidt på sig, troede at det var mælk men det var stift, så det ved jeg ikke hvad er, nogle af jer der har oplevet det ? :slight_smile:

Det er ikke smart ikke at vide hvornår hun er parret - du aner jo så ikke om hun går for længe med hvad det kan medføre.

Har lige haft en kat der ikke gik i fødsel - det blev til en del dyrlægebsøg, scanning osv - dag 72 blev foretaget et kejsersnit - døde killinger og ødelagt livmoder. Hvad det kostede skal jeg spare dig for, av, siger jeg bare …

Det er et beskyttende vokslag, som du IKKE må fjerne.

Hun er ved at være ret stor nu, så vi er ret sikker på at det er snart. Men mit problem er at min far og mor ikke er medgørlige de vil ikke ha hende til nogen dyrelæge, så jeg kan kun vente og se, hun er helt hård omkring maven og man kan mærke nogle kugler derinde, og hendes pels omkring dievorterne er væk, men hun er ikke begyndt at miave eller søge kontakt endnu, hun ligger bare alle mulige steder og sover …

Der er jo heller ingen grund til at tage katten til dyrlæge fordi den skal føde killinger…det er jo kun hvis der bliver nogen komplikationer i forbindelse med fødslen, hvis katten ikke selv kan føde el.lign.

Og hvis det ikke kommer til at forløbe normalt, så håber jeg sandelig da, at dine forældre i den situation er indstillede på at tage katten til dyrlæge, for ellers dør den sgu under store smerter og dine forældre vil i så fald have gjort sig skyldige i dyremishandling for overtrædelse af dyreværnsloven

Hej var hun så drægtig og hvornår fødte hun :heart_eyes::heart_eyes:
Har samme tanker med min kat, hun er så kun på dag 52 i dag

Det er et 9 år gammelt opslag…

Så jeg så da jeg skrev det :grinning::see_no_evil:

2 Synes om