Hjælp! Skal min kat føde eller er hun slet ikke gravid

Min dejlige lille Cille blev parret for ca. 67 dage siden og jeg er meget i tvivl om hun er gravid og skal føde snart eller om det bare er mig der meget gerne ser det sådan. :S
Er der nogle klare tegn?
Alle skriver at de kan mærke killingerne i maven, men det syntes jeg ikke rigtig at jeg kan :?

Er hendes dievorter lyserøde? stritter de:?
Er hendes mave vokset i omfang:?

Et billede eller to af maven og dievorterne kan måske lede os på sporet;)

Hvis hun er parret for 67 dage siden, så skulle tegnene ikke være til at overse da fødslen jo så kan være lige omlidt. Kender ingen katte personligt der har gået mere end 70 dage (måske gør de andre)…

Maven skulle jo være stor nu (eller i det mindste større) dievorterne større og rødere, hvilket man faktisk kan se allerede små 3 uger efter parringen og som betegnes som værende katteejerens ‘graviditetstest’…og ved 67 dage burde mælken også være løbet til. Men enig med dkkorat, billeder ville være en rigtig stor hjælp for en mere sikker vurdering. Har selv haft en åleslank mis der stort set ikke så drægtig ud, men som alligevel fødte to killinger til min STORE overraskelse, for jeg havde købt hende 14 dage før hun fødte…så pludselig var vi 1, 2 mange! Og hende der havde solgt mig katten var som sunket i jorden.:smiley:

Hun virker større over maven og så er det som om hun har lidt hængemave …

Her er lige et par billeder :slight_smile:

billederne kan ikke åbnes.

En hunkat der er falsk drægtig eller absorbere alle fostre går i løbetid - senest omkroing 14 dage før fødsel.

Du bør kunne mærke fostrene - og se dem bevæge sig

Samme problem som Lis, jeg kan heller ikke åbne billederne…

Jeg har lige mærket på hende, og jeg syntes kun jeg kan mærke hendes mave … Er der bestemte steder man skal mærke :S Hendes vorter stritter meget…

Du burde kunne mærke og måske endda se bevægelser på siden af kroppen…

[ATTACH=CONFIG]36839[/ATTACH]

Maichrisrine - Jeg tror du skal ind under avanceret redigering, når du skiver svaret og kommer billedet ved, for at få det til at virke - fremfor i hurtig svar…

Umiddelbart synes jeg hun ser lidt rund og måske drægtig ud på det ene billede, som Birtheras har lagt ind så man kan se…

Mht om du kan mærke dem - jeg kunne heller aldrig se eller mærke nogen på Mea, og hun fik da 5 styk :tihi:
Hun var dog så rund nogle dage/en uges tid før, og hendes dievorter så sådan ud, som du kan se er pelsen i området omkring dem væk :slight_smile:

Sådan ser Cille brystvorter også ud. Håret omkring mangler og så er nogle få af dem begyndte at blive lidt mere lyserøde idag.
Jeg går bare og håber sådan :slight_smile:
Hun har vasket sig rigtig meget her de sidste par dage… Kan det have noget med det at gøre? Evt. optakt til fødsel?

Smuk kat som ser drægtig ud - er du sikker på parringsdatoen:?

For at jeg ikke skal blive ved med at repetere dine billeder, så skal du gå ind i avanceret redigering når du poster billeder, ellers virker det ikke :slight_smile:

Maichristine - Jo, hun ser ganske drægtig ud. Men jeg vil måske gætte på at hun er blevet parret lidt senere end du tror, eller at hun ikke kommer til at føde så mange :slight_smile:
Pøj pøj med det, i hvert fald :slight_smile:

Nu skal jeg lige tjekke :slight_smile: Hun var til parring mellem 26. - 29. Januar så det er i dag 63 dage siden hun kom hjem. Så talte jeg lige forkert før…

Okay :slight_smile: Det husker jeg lige …

Hvis hun kun er på dag 63, så har du nogle dage at løbe på endnu;) Vi er i samme båd - jeg har ventet på killinger siden i torsdags…

Jeg er bare så spændt… :slight_smile: Håber virkelig der kommer et par søde små :slight_smile: