Tænkte nogen af jer måske sad med viden der kan hjælpe mig, sagen er jo vi skal til og sende Claus lønsedler ind fremover til kommunen , når han modtager dem er det via mail og som PDF fil, men der er sikkerhedskode på for at åbne filen. Så pt skal jeg printe ud, sende pr post - det ville jo være nemmere hvis man kunne fjerne den sikkerhedslås og sende filen direkte ind via mail.
Nogen der ved om man kan det og evt hvordan ?
Det kan være, at man kan komme uden om krypteringen, men det har jeg ikke forstand på.
Dog kunne du/I tage et screen shot af dokumentet. Det må fungere lige så godt som når du sender dem ind pr. brevpost, da det jo er et billede af hvad der sker på skærmen. Du kan også redigere billedet i f.eks. billedfremviser (Mac) eller Paint (Windows) og så gemme det som en .pdf-fil.
Tænkte nogen af jer måske sad med viden der kan hjælpe mig, sagen er jo vi skal til og sende Claus lønsedler ind fremover til kommunen , når han modtager dem er det via mail og som PDF fil, men der er sikkerhedskode på for at åbne filen. Så pt skal jeg printe ud, sende pr post - det ville jo være nemmere hvis man kunne fjerne den sikkerhedslås og sende filen direkte ind via mail.
Nogen der ved om man kan det og evt hvordan ?[/QUOTE]
Du modtager den som vedhæftet fil til en mail? Så højreklikker du på vedhæftningen i mailen, sørger for at have den oprindelige mail åben, laver en ny mail og sætter den ind dér. Hvis man har bestemte programmer, kan man godt åbne og redigere i pdf-filen - men sjovt nok er der en årsag til, at lønsedler er låst for redigering
Jeg får mine lønsedler via e-boks og der gemmer jeg dem bare på skrivebordet som pdf. Jeg vælger udskriv -> pdf, det tror jer er standard i windows at man kan, og det er en nem måde at gemme noget der skal sendes videre
Gemme på pcen og derefter vedhæfte igen. Dur det ikke så tag en kopi af sagen på pcen og vedhæft det. Dur det heller ikke så scan lønsedlen ind igen efter udskrift og vedhæft det billede.
Eller scan og gem som pdf-fil. Ved ikke om alle scanner programmer kan det, men mit kan, og det gør det så nemt at gemme og sende alle dokumenter som filer
Men mine lønsedler mm. har aldrig været beskyttede, så de kan bare downloades fra mailprogrammer og e-boks og vedhæftes en ny mail uden problemer.
De behøver vel ikke være pdf når de skal videre ? jeg forstår det som at han modtager dem som en låst pdf ?
Hvis det er tilfældet kan du ikke bare vedhæfte den til en mail, medmindre kommunen også har koden.
Umiddelbart ville jeg : prt sc ( print screen) - åbn paint - tryk sæt ind - beskær så kun lønsedlen er synlig ( det kommer jo ikke kommunen ved hvad har åbent af andre faneblade)- save as / gem som - jpeg / jpg og så navngivet med hans navn og måned.
Lidt omstændeligt, men det er jo kun 1 fil 1 gang i mdr.
der er sikkert en snedigere måde, men kender den ikke lige.
Ellers kan du måske få arbejdsgiver til at sende den som en “ren” pdf så du kan sende den videre ?
[QUOTE=Beydana;1141501]Eller scan og gem som pdf-fil. Ved ikke om alle scanner programmer kan det, men mit kan, og det gør det så nemt at gemme og sende alle dokumenter som filer
Men mine lønsedler mm. har aldrig været beskyttede, så de kan bare downloades fra mailprogrammer og e-boks og vedhæftes en ny mail uden problemer.[/QUOTE]
Hvad scanner du hvis ikke du scanner det udskrevne. Jeg ser ingen forskel i det du skriver i forhold til det jeg skev.
jeg har valgt at printe ud, scanne ind og sende som jpg. men havde været nemmere og bare videresende, men hun siger de ikke må åbne den når den er paswordbeskyttet
Jeg ville scanne det udskrevne, men gemme det som pdf fil - ikke som et billede (jpg). Det gør det nemt for modtageren at udskrive det som dokument i det oprindelige format