Tak for opdateringen og de fine billeder
Jeg håber, alle killingerne vil trives ![]()
Gaia er døv med udeadgang? Må jeg anbefale, at hun bliver steriliseret, så hun ikke skal igennem dette igen?
Tak for opdateringen og de fine billeder
Jeg håber, alle killingerne vil trives ![]()
Gaia er døv med udeadgang? Må jeg anbefale, at hun bliver steriliseret, så hun ikke skal igennem dette igen?
Tak for opdatering ![]()
og dejligt det har gået godt i sidste te ende
Mon ikke det kommer? Det er jo en herreløs de tog til sig for kort tid siden ![]()
Gaia var en herreløs kat vi fik for ca 5-6 uger siden. Alt den tid hun har været hos os har hun ikke været ude. Vi har forsøgt at give hende muligheden, dog med opsyn, men hun ønsker ikke at være ude overhovedet. Så hun har haft muligheden for at komme ud, men da hun ikke viser interesse for det holder vi hende inde altid😊 hvis det dog bliver noget hun på et tidspunkt virker nysgerrig på, så er vi allerede fast besluttet på at hun skal steriliseres.
I skal måske være opmærksomme på, at killingen også kan være døv. Andre her på siden er mere inde i dette end jeg, men der er noget med helt hvide katte. Måske ved I det allerede?
Korrekt. Hvide katte er hvide fordi genet forhindrer farvepigment cellernes vandring under fostrets udvikling. Nogle gange vandrer cellerne dog en smule, det er derfor hvide katte nogen gange har grønne/gule øjne fremfor blå (blå = ingen pigment celler er nået til øjnene), og nogle gange har de en lille plet med farve ovenpå hovedet mellem ørerne.
Nogle af de celler skal så have en funktion i det indre øre, og hvis de ikke får lov til at vandre ned til ørerne ender katten med at være helt eller delvist døv:
Har man lyst til at læse mere er The Pigment Parade af Lorraine Shelton en god forklaring ![]()
Fornuftig kat og fornuftig beslutning - jeg ville ikke turde lade en “handicappet” kat løbe frit, og en døv kat er jo relativt dårligere stillet i forhold til at orientere sig om mulige farer. ![]()
Og så ville jeg for kattens skyld helt klart neutralisere - fritløb eller ej…
Det lyder rigtig godt! Nu koster alting jo, men jeg vil lige gøre opmærksom på at udover at gentagne løbetider uden parring slider på kroppen (og menneskerne der skal lytte til det
), så risikerer katten også at blive syg af det. Dette fordi livmodervæggen fortykkes ved gentagne løbetider uden parringer = bedre klima for bakterievækst = livmoder betændelse = syg kat, eller i værste fald død kat hvis det er en lukket livmoder betændelse (det er dog sjældent, hvis det opdages og behandles).
Det vidste jeg slet ikke😳 tusind tak for forklaringen, vi skal helt sikkert have det gjort så snart det bliver muligt