Nej, jeg skal ikke ud at fiske. Men lige før sad der pludselig en art flue på en af køjerne i kradsetræet. Det var helt sikkert ikke en almindelig stueflue. Den var større og havde også en slags mønster bagpå.
Jeg turde ikke vente med at slå den ihjel, til jeg havde taget et billede, for jeg tænkte jo straks, om det kunne være den, der havde bidt Asani i går. Så nu ligger den altså og er helt smadret ude mellem brædderne på altanen og er ikke til nogen nytte i forbindelse med identifikation Jeg har googlet både fluer, bremser og klæg og synes ikke rigtig, der helt er nogen af dem, der passer.
Så kunne man få en af vores mange biologer på banen? Nogen med særligt kendskab til fluer?
Når jeg nu ser lige præcis det billede, der er af en klæg her, så kunne det alligevel godt ligne sådan en Med den blågrønne, stribede overdel - eller hvad man nu skal kalde det.
Det var ikke sådan en. Jeg hælder mere og mere til klæg-teorien Men en seriøs reaktion, den forårsagede, hvis det var sådan én, der var efter Asani. Det virker bare som lidt mere end et tilfælde, at der pludselig sidder sådan en på kradsetræet.
sådan en klæg er en rigtig led satan, både fru tonya og jeg hæver helt vildt op når vi bliver bidt af en klæg, indtil videre er det dog kun de tjekkiske klæg der har bidt os og de er nogle grumme sataner iflg tjekkerne selv. sidste år var tonya nød til at gå til læge efter sådan et klægbid. og så gør det forresten ondt som af hel… til at blive bidt
en klæg ikke alene suger blod fra os, kan den komme til det lægger den osse æg inde under vores hud og det er noget øvbøv gris syntes jeg.
Bremser er ikke blodsugende, så mon dog at det har været sådan en.
Klæg (kaldes nogle gange blind flue) kan være nogle sataner, og de gør BARE nas! Det kunne ud fra beskrivelsen godt lyde ala sådan en Meen, det er der så også meget andet der kan, haha.
Kunne ikke være mere enig - klæg må simplethen være en fejltagelse som art!!
Var i Nørre Nebel i sidste weekend og skinne-cykelede til Nymindegab, turen er iøvrigt rigtig fin kan anbefales, nå men der var så også en million klæg og jeg blev sådan omkring bidt af dem alle.
Hæver godt nok ikke helt vildt op, men ondt gør det når de bider og det kløede i flere dage.