Hjælp til at finde en køkkenmaskine!

Vi står og skal have os en køkkenmaskine til at rive/hakke grønsager, primært gulerødder og æbler og den må meget gerne kunne mere end det. :slight_smile: Vi har kigget lidt på en amerikansk model der hedder bullet express, meen…

Vi vil IKKE have en kitchen aid- den fylder for meget i vores lille køkken og jeg deler ikke folks begejstring over den.

Hvad har i af køkkenmaskiner derhjemme til grønsager og røre dej osv?

Vi har sat 2000 kr af, men vi er åben for maskiner der er dyrere.

:tihi: jeg har en røremaskine fra min Mor… Jeg kan ikke huske den ikke har været i mit barndomshjem. Den er gammel som bare pokker, men den kan ælte dej og hakke kød så det sprøjter :slight_smile:

Jeg har en som denne her (dog ikke helt den samme) Boliginteriør & Isenkram - Hjem.dk Den er fin til at hakke, snitte og røre små portioner. Men er ikke godt til at ælte og røre dej til brød, denhar simpelthen for lille en skål.

Skal i bruge den til at røre og ælte dej til f.eks boller og brød, skal i vælge en med mindst 5,5 liters skål. Jeg har denne her, som fungerer fint til mit behov (ælter dej et par gange om ugen til brød) og rører fars til eks, frikadeller osv. Søgeresultat for: 'el-artikler koekkenudstyr koekkenmaskiner chefon-kokkenmaskine'

[QUOTE=MissFiecca;581876]Hvad har i af køkkenmaskiner derhjemme til grønsager og røre dej osv?

[/QUOTE]

Kitchen aid (du spurgte selv :p)

Noget så simpelt som en OBH stavblender med diverse tilbehør… Den fungerer fint i en lille to-personers husholdning og fylder ikke alverden i et lille køkken.
Brøddej laves pr håndkraft - det bliver alligevel bedst på den måde - og kagedej røres vha mixeren—

Jeg har en Jamie Oliver, den er perfekt til at rive, hakke og snitte og duer også til pandekagedej, sandkagedej og piske flødeskum. Men brøddej kan den så ikke røre/ælte, men der bruger jeg af princip også altid mine hænder da jeg synes det bliver det bedste resultat…derfor har jeg med vilje fravalgt den funktion.

Jeg har en Bosch køkkenmaskine,som vi fik i bryllupsgave for 23 år siden,og den kører fint endnu ,og bliver brugt flittigt,den ælter/rører dej,snitter hakker ,blender ,og hakker kødfars kan den også ,den har jeg været meget tilfreds med :slight_smile:

har sådan en her bare fra braun KopK of Copenhagen | Din webshop med ALT i isenkram og dansk design og den er super. kan ikke ordne dej etc. men til at snitte og rive er den genial. der kan være gulerodssalat til 4 i ex. eller kartofler til flødekartofler etc.

[QUOTE=kira v;582099]har sådan en her bare fra braun KopK of Copenhagen | Din webshop med ALT i isenkram og dansk design og den er super. kan ikke ordne dej etc. men til at snitte og rive er den genial. der kan være gulerodssalat til 4 i ex. eller kartofler til flødekartofler etc.[/QUOTE]Aiii hvor har du bare ret - tænkt jeg har da aldrig tænkt over man kan bruge maskinen til at skive kartofler til fx flødekartofler. Jeg står pænt og skære dem ud i hånden. Næste gang bliver det da SELVFØLGELIG på maskinen:dokdok:

Hvis den så bare var sort, var det lige før at jeg bestillte den … hader hvide plastik-maskiner i køkkenet :S

Det med ikke hvid kan jeg meget godt forstå, de får sådan en underlig gullig-grumset farve efter kort tid, ikke særlig pænt.

Jeg er lidt forelsket i en Bamix Superbox:
http://www.wupti.com/Produkter/388957_(Wupti).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersite

Den skulle være fantastisk til at rive, snitte, blende, hakke osv, men den kan selvfølgelig ikke røre dej.

Jeg har selv en Braun K3000 købt i Imerco for 1500 kr.
http://www.tretti.dk/husholdningsapparater/foodprocessorer-og-kokkenmaskiner/foodprocessor/braun-k3000?utm_source=pricerunner&utm_medium=pcs&utm_campaign=foodprocessor&utm_term=k3000

Den er såmænd fin nok, men det er et kæmpe monstrum at finde frem og gøre ren bare for at snitte lidt grøntsager.