Hjælp til CFA kat

Det er nu ikke så vanvittigt kompliceret Pernille :-)))) Det lyder langt mere uoverskueligt end det er. Når man køber en kat i CFA følger der en greenslip med. Den skal man i første omgang indsende til CFA, så katten kan ejerskiftes til dig. Det plejer at gå rimeligt hurtigt. Herefter bestilller man en certified pedigree via deres hjemmeside. Denne stamtavle og greenslip’en sendes så ind til stambogssekretæren i ens klub sammen med importrekvisitionen, som kan findes på FD’s hjemmeside. Så går der et variende tidsrum, så har man sin danske stamtavle.

Jeg har aldrig forsøgt at bruge en stamtavle fra opdrætteren af katten. Mest nok af egen interesse, da jeg altid gerne har villet have en, der er bekræftiget af CFA. Men jeg er nok også en smule “stiv” i det, når det kommer til sådan noget. Foretrække til hver en tid at betale det ekstra, for at jeg ved, at tingene er i orden :slight_smile:

Så Pernille, hvis du fortsat har lyst til en import, så synes jeg bestemt du skal kaste dig ud i det.

Enig med Marsini, det er kun den første gang, det er bøvlet, især når man ikke lige kender forretningsgangen…så go for it Pernille…

Tusind tak Diana og Bente:)