Hjælp til CFA kat

Jeg hentede Pearl i Holland, hun er reg. i CFA, men jeg fik ingen tavle med, den skulle jeg selv søge om… fint nok, jeg sender den grønne slip til usa, samt en seddel med mit kontonummer, og beder om en 5 genarations stamtavle…

Jeg har i dag modtaget en transfer med tilføjelsen of Marbeja.dk samt mit navn som ejer…
der er blevet trukket 13 USD på min konto… men der var ingen tavle med…

jeg skal udstille i næste weekend…i tyskland…hvad gør jeg nu ?

prøv og kontakt dem på email. Den finder du på deres hjemmeside http://www.cfa.org/exhibitors/contact.html men den kender du vel.

Tak skal du have Birthe.

Ja du er på den med mindre du skal udstille CFA - du har den grønne slip?
Med forældredyrenes CFA numre der står på slippen odrrer du normalt online hos CFA din 4 generationers stamtavle - den skal Felis Danica bruge for at du kan få Dansk stamtavle.
En 5 gnerationers stamtavle koster mere end det du nævnre

Lis jeg har nu været ovre ved Bettina, hun bor jo rimeligt tæt på…og hun har fået kopier af alle papirer, så den side er i orden, (jeg fik iøvrigt at vide at tøsen havde en lækker talve)…jeg fik et link på kattegalleriet til onlinebestilling, og nu er der bestilt en 3 genarationers, det er nok sagde Bettina…
og ja jeg har den grønne slip, den har jeg sendt ind for 14 dage siden og i dag modtaget transferen…
al det her bøvl var lige med til at vasken af Pearl blev udsat til i morgen… ØV ØV ØV

Skal du udstille CFA er det vel ok - FIFe kan ikke nås - og hvad skal du med transfer, jeg fatter det ikke.
Bagsiden af den grønne slip skal opdrætteren skrive dit navn og adress -. så er katten din. Du bestiller så mange generationer du har brug for hs CFA - sender den og den grønne slip i kopiform til din egen klub - that’s it. Gjort det masser af gange - uden transfer.
Hvem er Bettina?

Jo Jo FIFe kan nåes, Bettina er Jyraks stambogsfører… og en af mine kattes opdrætter…GGGGG
jeg har fået den grønne slip tilbage fra CFA, påført mit navn som ejer… men jeg fik ingen tavle, tavlen har jeg så NU bestilt online, tavlen vil jyrak have i forbindelse med søgning af dansk tavle

I øvrigt er den hjemmelavede nok, har jeg lige fået at vide af en “gammel” CFA opdrætter… de glor lidt, men det ER lovligt

så de 23 USD jeg lige har betalt for en original tavle er lidt spildt…men skidt pyt…jeg er sikker på den er pæn

Hjemmelavet, hvad mener du? Det tror jeg ikke Felis Danica accepterer. De accepterer ikke den grønne slip med katten og forældredyrene og så en udskrift fra en database. Det ved jeg alt om.

jo det skulle de gøre, iflg de oplysninger jeg har fået…men jeg HAR bestilt en original, så jeg sender det når originaltavlen er ankommet…

Nu er problemet jo ikke stort når du har bestilt - borset fra tiden inden du har den.

Felis Danica registrerer intet efter hjemmelavet - det ville jo være en bombe under hele stamtavlesystemet og udhule al troværdighed, hvis man kan selv lave - så den oplysning ville jeg glemme alt om.

Vivi eller Pil kommer sikkert på på et eller andet tidspunkt og kan bekræfte hvordan det forholder sig.

Der er jo ikke fordi katten ikke er registreret, for det er den…
den er registreret, men har bare ingen tavle… endnu

jeg vil glæde mig til svar fra Pil elle Vivi

[quote=Lis Dahlstrøm;64311]Nu er problemet jo ikke stort når du har bestilt - borset fra tiden inden du har den.

Felis Danica registrerer intet efter hjemmelavet - det ville jo være en bombe under hele stamtavlesystemet og udhule al troværdighed, hvis man kan selv lave - så den oplysning ville jeg glemme alt om.

Vivi eller Pil kommer sikkert på på et eller andet tidspunkt og kan bekræfte hvordan det forholder sig.[/quote]

Det stemmer nu ikke helt overens med virkeligheden. For ca. 3 år siden fik jeg registreret 2 CFA-registrede katte. De havde “kun” en green-slip med mit navn på, og så en hjemmeproduceret stamtavle.

Tidligere i år sendte jeg så en norsk Fife stamtavle ind med en green-slip fra CFA ind. Det gik så ikke - da katten var registreret i CFA, skulle der også følge en stamtavle med fra CFA. Jeg bestilte så den stamtavle hos CFA, modtoig den og sendte den til stambogssekretæren, men samme dag modtog jeg Fife stamtavlen på katten. Det var så en unødvendig merudgift.

Nu vil jeg så være på den sikre side med de engelske importer…der er bestilt GCCF-stamtavler på dem.

Så jow - det har kunnet lade sig gøre.

Gitte,

Den går ikke idag, heller ikke sidste eller var det forrige år, jeg havde greenslip og et databaseudtræk, nope - eller også tror de præcis jeg er en værre snydepels:-))

Og et eller andet rigtigt er der jo i det - at det skal være certificeret, det siger reglerne jo også.

Og Gitte det er lige netop den opdrætter jeg taler om… GGGGGGGG

[quote=Lis Dahlstrøm;64329]Gitte,

Den går ikke idag, heller ikke sidste eller var det forrige år, jeg havde greenslip og et databaseudtræk, nope - eller også tror de præcis jeg er en værre snydepels:-))

Og et eller andet rigtigt er der jo i det - at det skal være certificeret, det siger reglerne jo også.[/quote]

Det bestrider jeg nu heller ikke - jeg tror heller ikke, at den går i dag…men det gjorde den altså den gang :slight_smile:

Hvis begge forældredyr allerede er registreret i FD’s database, kan man godt nøjes med en green slip, fordi al den øvrige, nødvendige information så allerede er i databasen. Men man kan selvfølgelig ikke nøjes med at indsende en hjemmelavet stamtavle, hvis der mangler aneinformationer i databasen, for som Lis siger, ville det jo underminere databasens troværdighed fuldstændigt. Der skal certificerede stamtavler til.

Pil - som er fhv. stambogsfører.

Ja der må jeg jo så melde “pas” for jeg aner ikke om Pearls aner er i databasen…
tak for svarene

Hold da op, det virker lidt uoverskueligt, med de regler for en importeret kat som skal ha’ fife stamtavle, og jeg gik ellers og overvejede om mit næste køb skulle være import, men det er jeg vist for “grøn” til-tihi
Held og lykke Bente, jeg håber snart det er i orden:)