Hjælp til en løsning på krave!

Hej alle … Står i dette problem at min dejlige græker mis Eros har fået noget betændelse/ kløe ved sit ene øre ! Har været til dyrelængen Idag og har fået en krave med hjem i plastik ! Han klør hele tiden og dette gør at det bløder og desværre ikke kan hele :frowning: … Men har nu prøvet denne krave og den er simpelhen så voldsom, ved ikke om det er fordi jeg synes det er lidt et overgreb på min kat at jeg synes det virker voldsomt !? Men han kan næsten ikke gå og den slæber hen af jorden … Som andre misser vil han gerne ha den af, men synes den virker stor til ham … Derfor vil jeg høre om nogle at jer der kan komme med en fiks ide evt en løsning så han evt kan slippe for kraven eller gøre det mere behageligt !! Ønsker det bedste for min kat og skriver derfor til alle jer om hjælp for at skåne ham mest muligt, det bunder også i at han er fra Grækenland og er lidt sart og sky ! Så der skal desværre ikke meget til før hans verden bryder sammen og han så bor ude i bruse kabinen eller kattebakke . Det jeg vil helst undgå … Alle ideer er meget velkomne :slight_smile: … Med venlig hilsen en lidt bekymret missemor …

Er det en stiv krave du har fået med hjem til ham, så prøv at spørg efter en blød krave i stedet - den plejer ikke at være ligeså voldsom for katten at bruge.

Du skal få en blød krave til ham, den genere ikke så meget !

Det er den hårde plastik krave han har fået … Desværre … Kan man få dem hos dyrelængen ??

De gange jeg har haft brug for en har jeg fået den hos dyrlægen.

Jeg fik en blød krave af min dyrelæge … prøv at spørg din egen dyrelæge og hvis han ikke har en, så spørg en anden dyrelæge … du kan nok godt få lov til at købe en (måske få en )

Okay super :slight_smile:

Tak for hjælpn :slight_smile:

klip den til…du har vel en saks ikk?
de er store af ht, også de bløde - har 3 stk, 1 blød og 2 skrædderklippede

Alt afhængigt af, hvor stor katten er - og ikke mindst hvor smidig den er - så er det IKKE sikkert, den bløde krave dur.
Jeg havde en mis, der ikke måtte slikke sig bagi, han fik en blød krave, men hvis bare han strakte hals og snoede sig lidt, kunne han snildt komme omkring kanten på den - desværre. :frowning:

Men PRØV det - for HVIS det virker med en blød krave, er det langt mere behageligt for katten.

Og derudover er jeg helt enig i, at de hårde kraver er megastore - klip endelig lidt af kanten af - bare pas på, du ikke klipper for meget af. :wink:

Har nu klippet den til og ser ud til at være bedre . Men vil nok alligevel kigge forbi dyrelængen imorgen og få en blød … Heldigvis snakker vi 3-4 dage med krave … Men hvad har i af erfaringer med at de skal være alene hjemme ?