[QUOTE=Itzy Bitzy;1158599]K*ft hvor lyder det smart! (pardon my french) er det dem her, du har brugt? Så går jeg næsten ud fra, at jeg kan “slippe” med 4 stænger og et net? er rigtig glad for at der er en løsning, hvor jeg ikke skal bore
og det ville sikkers også være lættere for foreningen at acceptere.
Det net du har, er det det olivengrønne fra zooplus? hvor “synligt” er det udefra osv?[/QUOTE]
Nej, det er dem her, jeg har brugt. Selv om det i første omgang kun er klemmen, der er vist, så er der et billede mere, hvor du kan se teleskopstangen, som følger med. Og her er et billede, som jeg har taget.

Dem, du henviser til, er beregnet til at sætte i spænd mellem altanens gulv og så altanen ovenover. Det ser umiddelbart ud, som om der er for højt op til din overbos altan til, at du kan gøre det på den måde? Mine er netop beregnet til at stå alene, da der ikke er noget ovenover min altan
Jeg har et billede af det første rør, da det blev sat op:

Klemmerne er jo ikke kønne af se på. Det betyder ikke noget her. Min udlejer er heldigvis slet ikke pernitten med den slags, og det vender under alle omstændigheder ud mod haven.
Men man kan få en anden slags klemme, som du måske kan bruge i stedet. Det er de samme stænger, der følger med, men klemmerne er mere diskrete og vender også indad. Det kræver, at man har et tyndt gelænder at sætte dem på, men det har du vist også, så vidt jeg kan se. Egentlig burde jeg selv have brugt dem, men jeg var i første omgang lidt bange for, om det var solidt nok. Men det tror jeg nu nok, det er.
Hovedsagen er, at begge løsninger er uafhængige af et loft på altanen.
Det er grønt net fra Zooplus, jeg har brugt. Jeg tror ikke, nettet i sig selv er særlig synligt, men stængerne vil jo være det :S
Og ja, altankasserne må du nok opgive, uanset hvordan du ender med at gøre. Men du kan vel hænge nogen op på indvendig side i stedet?