Hjælp til indhegning af voliere

Vi vil gerne give vores katte noget mere udeplads. De har en stor voliere. Men vi vil gerne udvide den. Vi har en stor plads. Men vi har et hjørne der volder lidt problemer. Vi ved ikke hvordan vi kan lukke det af, uden at vores have ligner et fængsel:doh: Vi vil lave et hegn med stolper og trådhegn hele vejen hen af fliserne. De får hele den store firkant, hvor der er fliser. Hegnet får et udhæng, ellers kravler de bare over det. Vi har også overvejet el i toppen. Men det er jeg ikke glad for… Hvad er jeres erfaring med det? Vi vil også være ked af at sætte tag på det. Det virker for voldsomt. Vi har jo vores køkkenvindue derud til. Og det skal helst ikke dækkes til. Ideer til det hjørne ved køkkenvinduet søges? Kattene kan vel hoppe derop på taget og stikke af??

Åh, selv om birmaer godt KAN klatre, så er de fleste af dem faktisk ret lette at holde inde, selv med lavt hegn. Jeg turde godt prøve uden at lægge låg lige på det hjørne.
VH
Susanne

Min birma pige Catzilla er en værre udbryder:-) Hun har stukket af 3 gange før igennem den voliere de har. Det tog os lang tid at finde ud af hvor hun kom ud. Men hun kravlede op af det 2 m høje hegn, og kom ud igennem en lille sprække! Så den voliere skal top sikres :smiley:

Jamen min løsning ville nok være at sætte noget hegn på mellem tag og kanten af altanen, så det kun gik der. Måske lidt voldsomt, men synes nu så heller ikke at man ser sådan noget tyndt trådhegn så tydeligt :slight_smile:
Enten så det gik lige ned fra altanen, eller så det gik fra altanen og ud til hjørnet af taget - for så skal man ikke gøre yderligt for at sikre at katten ikke kommer op på taget, det skulle man gøre med den første løsning, på det yderste stykke af taget…

Jeg synes, det ofte netop er hegnets udhæng, der kan få indhegningen til at ligne et fængsel. En enkelt tråd (eller to) med strøm er meget mere diskret og nok også nemmere med alle de udfordringer, som dét hjørne byder på.

Jeg skal dog indrømme, at jeg selv ingen erfaring har med elhegn (endnu), men der er mange, der bruger det - og tilsyneladende uden problemer.

Jeg tror det bliver elhegnet. Selv om jeg ikke er meget for det. Men hellere det, end de kan stikke af og bliver kørt over. Vi bor 50m fra en stor vej.

Jeg har en masse indhegnings-links på min hjemmeside. En del af dem har elhegn og nogle rummer også tekniske vejledninger.
Desværre har jeg ikke nået at sortere og beskrive dem endnu, så man er nødt til at klikke sig frem, til man finder det ønskede… :wink: