Hjælp til kattebakkeskjuler

Jeg har fået fingrene i en passende kasse/kiste, og skal have lavet et hul i den ene ende, så kattene kan komme ind og ud. :slight_smile:

Er der sådan en tommelfingerregel for hullets størrelse og placering? Hvad har I gjort?
Jeg har i øvrigt to siatalere; en til den store side og en til den lille side. Jeg har ingen planer om at skulle have en lille ny, men man ved jo aldrig. :laughing:

1 Synes om

Jeg har for nyligt fået lavet et kattebakkemøbel og hullet sidder 15 cm. fra bunden og er 17 cm. i diameter … det er i hvert fald stort nok til at LouLou kan komme ind og ud :wink:

2 Synes om

så er der helt sikkert også plads til en stor siataler :wink:

3 Synes om

Jeg har lavet dem et par gange, både til foder og bakke.
Hver gang har jeg mål det højeste af min kats ryg stående, lagt 3 cm til (så er der frigang til ryggen :+1: ). Den højde er så toppen af hullet.

Derfra har jeg lavet hullet ud fra en gammel skabelon til kattelem. Mener altså hullet er omtrent 12*17-ish :slight_smile:
Det har både europe, russer og burmeser kunne bruge problemfrit :slight_smile:

3 Synes om

Men @Dorthe_R var i tvivl om, hvorvidt Gisle ville kunne mase sig igennem :hoho:

Gisle skal bare have den som mine har, den er 22*23 cm, den kan Theodor lige akkurat komme igennem https://www.petworld.dk/hundelemme--doere/trixie--2-vejs-xs-s--hundelem

har du den helt ned til gulvet eller sidder den lidt oppe?

1 Synes om

Nåja, jeg kan jo prøve at måle kattene! God idé. :slight_smile:

2 Synes om

Tja - altså kattens ryghøjde+3 cm er topkant på hullet, som så ca går 17 cm ned.
Så ikke helt ned nej :slight_smile:
Hvis jeg husker det, kan jeg lige fange et billede af det i morgen :slight_smile: