Jeg har en kollega, som har en ældre missepige på 17 år, som har fået konstanteret diabetes.
Missepigen bliver så sat på dyrlægens diætfoder men dette trives hun overhovedet ikke på…hun er konstant sulten og taber sig…hun er gået fra 4,5 kg til 3,1 kg…jeg har så rådet til, at fodre tørfoder med højt protein indhold og godt med vådmad begge dele uden sukker…Men indrømmet, jeg har overhovedet ikke forstand på diabetes hos katte, så jeg har sagt, at jeg vil prøve at spørge herinde om nogen har nogle gode råd og om der er nogen, som kan anbefalde en god dyrlæge med forstand på diabetes i Aalborg eller omegn.
Måske kan I få hjælp og inspiration her www.sukkerkat.dk/news.php og www.sukkerkatten.dk:? Begge sider er skrevet af ejere til katte med sukkersyge, som deler ud af deres erfaringer mht behandling osv.
Jeg har en kat med diabetes, så jeg har da en del erfaring på det område. (Og har selv haft diabetes i 17 år)
Din kollega er velkommen til at kontakte mig. Hvis hun er interesseret kan du kontakte mig i PB for mail og telefonnummer…
Desværre kan jeg ikke anbefale nogle dyrlæger i Aalborg, da jeg ikke selv bor der.
Buster får insulin to gange om dagen, og så en kost der består primært vådfoder og Barf Tørfoder, og indimellem noget råt kød.
Jeg vil anbefale at din kollega starter med at gå i Aldi og købe Lux dåsefoder, som er velegnet ved Diabetes. Buster elsker de to varianter med bider i gele - han er næsten klar til at slå ihjel for det;
[QUOTE=louiseogbuster;630152]Jeg har en kat med diabetes, så jeg har da en del erfaring på det område. (Og har selv haft diabetes i 17 år)
Din kollega er velkommen til at kontakte mig. Hvis hun er interesseret kan du kontakte mig i PB for mail og telefonnummer…
Desværre kan jeg ikke anbefale nogle dyrlæger i Aalborg, da jeg ikke selv bor der.
Buster får insulin to gange om dagen, og så en kost der består primært vådfoder og Barf Tørfoder, og indimellem noget råt kød.
Jeg vil anbefale at din kollega starter med at gå i Aldi og købe Lux dåsefoder, som er velegnet ved Diabetes. Buster elsker de to varianter med bider i gele - han er næsten klar til at slå ihjel for det;;-)[/QUOTE]
Fantastisk, som der igen er en der tilbyder sin hjælp til en totalt fremmed.
Tak!!! Herligt, at være vidne til den slags gentagne gange.
Forresten - i forbindelse med Busters diagnosticering sidste sommer skrev jeg en artikel til www.sukkerkat.dk
Den kan din kollega også læse. Der står også mine kontaktoplysninger.