Hjælp til løsning på Akvarie/katte problem!

Hej igen folKens, Min kæreste har et værelse hvor han har 4 store akvarier i, det jo Super spændende for en missekat, MEN, han vil ikke have at Kenneth går derinde fordi han hopper op på akvarierne, og 2 af dem er med glas “låg”, og han hopper nogle gange fra et akvarie og op på et skab, så han er bange for at det en dag vælter akvariet da det rykker når han sætter af og hopper ned igen, eller det med glas går i stykker… det forstår jeg selvf. godt, MEN jeg synes det er så synd for Kenneth, for han vil rigtig gerne derind og se på de små og store fiskebasser, og det må han kun når der er en derinde samtidig, og min kæreste gider ik engang have ham derinde sammen med ham fordi han synes det er irriterende at han skal se efter ham imens han fodrer… Kenneth står også nogle gange udenfor døren og miaver fordi han vil ind, og det er også irriterede at høre på… HOLD DA OP vi har “skændtes” om det… så nu må jeg spørge jer ejere med kat og akvarie, eller bare en eller andet med en genial ide til hvordan vi kan løse problemet…??? Han må gerne være der, men han må ikke hoppe derop på dem… det ikke en hund, så vi kan ikke lære ham det… nogen der har en mulig løsning på problemet??? KnuZz

Sæt akvarierne og skabet fast i væggen med beslag :slight_smile:

Er det slet ikke muligt med et låg som kan holde til at kenneth vader oven på akvarierne? Jeg ved at mange katte elsker varmen fra akvarielamper.

Hæng en hylde over - eller endnu bedre en rist af en art, som han kan se igennem…

Jeg ville respektere kærestens hobby, og at han ikke vil have Kenneth derinde.
Hvis/når Kenneth begynder at miave ved døren, så må du aflede dens opmærksomhed :cool2:
Alternativet er at købe nogle akvarier med plastiklåg, der kan holde til en kat. Vi har plastiklåg på vores akvarie, som står i udestuen, og låget holder fint til, at skovkatte på 5-7 kg. hopper op på, går, står, sætter af fra og ligger på det.

Jeg vidste at i nok skulle komme med en masse gode forslag…:wink:

Fugl; skabet står helt fast, det kun akvarierne der ikke gør… beslag er vist ikke ideen så de er jo af glas…

Barky; Nej man kan ikke skifte lågene ud umiddelbart…: /

Finn Frode; Super ide med hylderne, det vil jeg foreslå ham!.. :ok:

Lindvig: Jamen det jo slet ikke fordi jeg ikke respekterer min kærestes hobby, men det ville være godt for Kenneth at få lov at færdes overalt i huset og specielt derinde da han aktiveres godt, specielt når han er alene, og han kan også lide at kigge ud af vinduet der… og vi heller ikke uvenner over det, skrev jeg skændes med gåsetegn…
Det hjælper slet ikke at aflede hans opmærksomhed desværre… han vil hvad han vil…:tihi:

Jeg har selv akvarium og fem katte, heraf fem voksne maine cooner, og der ligger næsten altid en kat ovenpå akvariet, fordi lysstofrøret varmer så dejligt. Mit akvarium står fuldstændig fast, så det er ok med kattene, men havde det rokket det mindste, så turde jeg ikke have det (det står i stuen). Jeg tror ikke, at du kan hindre katten i at hoppe op på akvariet, ikke mindst pga. at de elsker varmen, men også pga. underholdningen, så hold døren lukket!

Efter min mening er det overhovedet ikke synd, at katten ikke kan se på fiskebasserne. Jeg synes, det er langt mere synd, hvis det skal give gnidninger mellem dig og din kæreste. Husk det er dig og ikke katten, der styrer.

Charlotte;

Jov jeg synes det er synd for kenneth når han ikke kan se på alle fiskene, det elsker han :slight_smile:
Men nu prøver vi at fixe det med de hylder som Frode foreslog, jeg plejer ellers at være så fantasifuld selv, men den havde jeg ikke lige tænkt på :smiley:

Naim der er slet ik gnidninger på den måde mellem mig og kæresten, man kan sagtens være uenige om ting uden at det behøver gå ud over forholdet :slight_smile:

Haha Kenneth bestemmer ultimativt…:smiley: Naaaj, men man kan ikke lade være med at tage en masse hensyn, man vil jo gerne gøre så de har det så godt som muligt :slight_smile:

Vores akvarie er indrettet til katteliggeplads… vi har Nullerputter på lampen. Men nu er det så osse et seriøst stort akvarie 325 l), som vi ikke engang kan rokke med hvis vi ville L

De fleste akvarier har da lamper der dækker glasset, har de ikke? Det har vores da altid haft. Og fordi lampen normalt hviler på akvarierammen og ikke glasset kan det godt holde til en kat.

Hvis lampen ikke dækker hele akvariet vil jeg påstå den er for lille…

Trekkie ;

Haha elsker det billed!!!

Den ene akvarie han har er til vuggestuen, så det er ikke så stort, der er lys i dem alle, men også glas i 2 af dem, jeg tror nu heller ikke at de vælter med dem plastik låg de er vist 200 og 250 l, mener jeg, men det fordi det ene bruger han til at hoppe op på skabet fra, og det rykker i det, ved ikke om låget kan rykkes af på den måde, og hvor godt det har af det, og så når han kommer ned på det igen… uanset hvad er pointet også at kæresten ikke vil have han er på dem, og så er den jo ikke så meget længere…
Men nu har vi aftalt at der skal hylder op og den er han helt med på…:wink: