Hjælp til mærkning af sorte killinger

Jeg har en veninde der har nogle pleje killinger.

I det kuld er der 2 helt sorte han-killinger.

Det er huskatte.

Hun har et problem med at kende dem fra hinanden, og har prøvet med halsbånd og bånd, men killingerne er åbenbart ål i forklædning og beholder dem ikke på særlig længe.

Hun har derfor bedt mig spørge jer om et råd til mærkning der ikke er bånd. :slight_smile:

Killingerne er sammen med deres ticked tabby bror stadig sammen med deres mor, så det skal være noget som han tåles af missemor

Så hvad kan hun bruge?

1 Synes om

Vi bruger disse velcrobånd til at mærke vores killinnger. ID collars til hvalpe 12stk | Loppetjansen

Jeg deler dem i 3, da den er alt for stor til nyfødte killinger. Først deles den, så den ene stykker er 1/3 og den anden 2/3. Stykket på 1/3 deles på langs. denne bruges til killinngerne den første uge til 14. dage, så får de den anden på der er 2/3. Den bruges til killingerne vejer mellem 1000 - 1500g, så får de en på i fuld længde.
Det at den er snoet flere gange rundt om halsen gør at den bliver siddene.
Det er sjældent vores missemødre har problemer med at de har dem på.

1 Synes om

Man kan også klippe en lille tot pels af på den ene.

2 Synes om

Klip den ene af dem et sted på kroppen :slightly_smiling_face:

1 Synes om

De er begge korthårede huskatte :slight_smile: Jeg vil sende hende link til velcrobånd

Selv korthårede huskatte har vel normalt pels nok til, at det er muligt at klippe et par synlige hak i den…?
Faktisk tror jeg det vil være lettere at se i en kort end en lang pels.

8 Synes om

Siameser er temmelig korthårede, men klipper dem :slightly_smiling_face: Det er super let at se.

5 Synes om

Tak, jeg giver hende besked :slight_smile:

Hun skriver hun vil prøve at bestille dem i linket, og takker for hjælpen :slight_smile:

3 Synes om