Hjælp til oversættelse af kattesprog :-)

Hvordan skal det forstås når Trille og Jonathan snuser til hinanden, næse mod næse, hvorefter Trille går et par skridt tilbage og hvæser af Jonathan.

Jonathan har nu boet her en måned og Trille har ikke akkurat sagt tak for sin lillebror, men de slås ikke. Det var den korte version :slight_smile:

Det betyder at de ikke helt kender hinanden endnu. :slight_smile:

Der er nysgerrighed - men også usikkerhed :slight_smile:

Jeg tror, det betyder, at hun accepterer hans tilstedeværelse men også lige vil minde ham om, hvem der bestemmer.

Vore gamle Milly kørte en lignende taktik overfor Snehvide i flere år. Snehvide rankede sig bare og kiggede undrende ned på den lille Milly, men det virkede alligevel, for så længe hun levede, fik Milly lov at være ubestridt førstekat. :slight_smile:

[QUOTE=Britt;1098541]

Jonathan har nu boet her en måned og Trille har ikke akkurat sagt tak for sin lillebror, men de slås ikke. Det var den korte version :)[/QUOTE]

Jeg vil iøvrigt gerne få den lange version, hvis der var?

Fertilitet kan nemlig have en kæmpe rolle at spille for fremtidudsigterne for de to…

:?

Tak for jeres svar - min tolkning er ikke helt gal så, men jeg var skisme i tvivl, så jeres svar gav mig lidt ro i sindet.

Sheer: De er neutraliserede begge to. Trille har, så vidt jeg ved, været drægtig to gange med meget kort mellemrum, sidste gang da jeg tog hende til mig for et år siden. Hun fik fjernet syv store killinger, da hun blev neutraliseret dagen efter jeg fik hende. Jonathan blev neutrliseret på internatet, hvor jeg købte ham for en måned siden. En måned efter jeg fik Trille prøvede jeg, at sammenføre hende med en lidt yngre hunkat, som også var neutraliseret, men det gik ikke, så hende måtte jeg levere tilbage. Trilles opførsel denne gang er helt anderledes, hun er ikke stresset af hans tilstedeværelse og kan sagtens ligge at sove i stuen, selvom Jonathan også er der. Men han får godt nok mange skæld ud og ind i mellem slår de ud efter hinanden dog uden at ramme. Ind i mellem jagter de hinanden - forskelligt hvilket kropssprog de har når de gør det. Det bekymrer mig dog lidt at Jonathan jagter Trille når hun har været på toilet, hvis ikke jeg er der og tager ham væk. Af samme grund er de stadig adskilt når jeg ikke er hjemme. Trille er meget velopdragen og lidt forsigtig i det - hun bryder sig overhovedet ikke om forandringer. Jonathan er jo killing (ca. 8 mdr.), så ham er der lidt mere krudt i numsen af og han kigger mærkeligt på Trille når hun flygter ved synet af støvsugeren :slight_smile: Trille iagtager som regel Jonathan når han leger, men indtil videre har jeg ikke kunne få hende til at være med. I starten da hun boede her ville hun heller ikke lege med mig, men jeg kunne høre at hun legede selv om natten og det mønster har hun genoptaget. Det var den lidt længere version :slight_smile:

Jeg vil sige at han ikke er helt inde i varmen endnu - men de er på vej :wink:
Sådan et 8 mdrs bøllefrø af en teenagedreng er møg trættende for en voksen dame at forholde sig til… :rulleøjne:
Og jo, jeg kender adfærden :wink:

Når de ikke direkte ryger i totterne på hinanden og hyler, vill jeg ikke holde dem adskilt, når du ikke er hjemme, for så skal de faktisk til at starte bekendtskabet forfra, hver gang de lukkes sammen.

Og for katte, der ikke rigtigt kender hinanden, er numser meget interessante at snuse til, mens ansigter er bvadddr.

Det betyder “Hej hvem er du - og er du mon ven eller fjende?! Jeg går lidt frem for at vise dig, at jeg gerne vil dig, for jeg er ven, og så går jeg lidt tilbage for at vise dig, at jeg ER ven, og for at se hvad du gør. For er du i det øjeblik min fjende, så er jeg også din”

Men det var mis heldigvis ikke, så jeg ville også lade dem gå sammen :slight_smile:

Hun prøver at vise hvem det er der bestemmer- giv det lidt tid, det bliver med stor sikkerhed bedre med tiden. Der gik over en måned før mine to katte var gode venner. :thumbup: