Hjælp til pumpeslange til fontæne søges

Jeg har denne fontæne på 1500 ml. For noget tid siden skiftede jeg pumpen - og slangen fra pumpen til toppen af kuplen for altså lige et par cm for kort! :grimacing:

Med den gamle pumpe i udu og nu stilstand i noget tid pga. for kort slange, kan jeg simpelthen ikke huske hvordan og hvorledes … følger slangen ikke med når man køber ny pumpe? Hvorfor i alverden har zooplus sendt mig en pumpe med for kort slange? Måske er det en pumpe beregnet til fontænen på 800 ml, der er kuplen måske lavere?

Nå, jeg vil jo helst undgå at bruge penge på ny pumpe da den jo ikke fejler noget. Så måske en akvarieslange kan gøre det? Jeg har googlet lidt, og synes det er en jungle.
Jeg har efter bedste evne forsøgt at måle diameter på slangen, og får det til en udvendig diameter på 10 mm og en indvendig diameter på 7 mm.

Er her måske nogle akvarieentusiaster der kan hjælpe mig på vej? Eller andre der har en idé til at løse problemet? :smiley: :crossed_fingers:

Kan du ikke genbruge slangen fra den gamle pumpe?

1 Synes om

Jo, hvis jeg da ikke havde smidt den ud for længe siden da den gamle pumpe holdt op med at virke. :sweat_smile:

1 Synes om

Ellers tag slangen med i en dyrehandel eller byggemarked så kan de se om de har en slange med samme diameter - og i byggemarkeder sælges de i meter mål

2 Synes om

Lille tilføjelse: Jeg ville elske en onlineløsning. :smiley: Jeg skal udenbys for de fleste specialbutikker, og det er noget værre bøvl med offentlig transport. :sweat_smile:

Det kan selvfølgelig blive løsningen, at jeg tager på en lille udflugt - men jeg vil helst være fri. :laughing:

uden målepind og et gæt …slangen er formentlig 1/4" indvendig - svarer til ca 6.xx mm …bruges som benzinslange på ældre scooter/knallerter, bruges også som udluftningsslange på batterier…har du en mekaniker/plæneklipper fidus i nærheden så spørg da lige om han ikke har et stykke han alligevel ikke har monteret

1 Synes om

Skriv til dem du har købt pumpen af og spørg? :smil: Må være i deres interesse at have en tilfreds kunde

1 Synes om